خبرگزاری کار ایران

پورمجیب مطرح کرد:

قطعات و خدمات مهندسی در فهرست صادرات ایران‌خودرو/ افزایش تولید سایت آذربایجان در دستور کار

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۴۹۴

معاون صادرات و امور بین‌الملل ایران‌خودرو، از برنامه توسعه صادرات قطعه خودرو خبر داد و گفت: صادرات قطعه از جمله قطعات یدکی و ریخته‌گری به بازارهای فعلی و جدید، در دستور کار امسال ایران خودرو قرار دارد؛ همچنین توسعه صادرات خدمات مهندسی از دیگر اهداف صادراتی ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۰ است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایران خودرو ، کیانوش پورمجیب از تدوین برنامه‌های گسترده کوتاه مدت برای توسعه بازار صادراتی ایران‌خودرو خبر داد و عنوان کرد: به دنبال دریافت استاندارد صادراتی به بازار برخی کشورها هستیم؛ استاندارد محصولات ایران‌خودرو از جمله تارا، دنا پلاس اتوماتیک، رانا پلاس و سورن پلاس با سطح استاندارد بسیاری از کشورها مطابقت دارد و به این ترتیب فرآیند صادرات با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

وی اظهار کرد: محصولات ایران‌خودرو به واسطه اقدامات توسعه‌ای، قابلیت صادرات به کشورهای مختلف را یافته‌اند که در این زمینه اقدامات مختلفی از جمله افزایش صادرات به کشورهای هدف فعلی و توسعه بازار در مناطق جدید در دستور کار قرار گرفته است.

پورمجیب، بازار کشورهای سنگال، عراق، سوریه و کشورهای اوراسیا و به طور خاص کشورهای عضو این اتحادیه را از جمله اهداف صادراتی ایران‌خودرو دانست و افزود: در صدد توسعه حضور در بازارهای آفریقا هستیم.

وی همچنین افزایش تولید در سایت ایران‌خودرو در کشور آذربایجان را از دیگر برنامه‌های حوزه صادرات برشمرد و بیان کرد: به دنبال رفع موانع صادراتی و حضور پر رنگ محصولات ایران‌خودرو در بازارهای جهانی هستیم که تحقق اهداف ترسیم شده، نیازمند حمایت از سوی نهادهای مرتبط است.

پورمجیب، با تاکید بر نگاه صادراتی در تولید قطعه و خودرو تصریح کرد: باید زنجیره ارزش خودرو، صادرات محصول را به عنوان الزامی برای توسعه در نظر بگیرند تا به سمت جهانی شدن و تولید محصول رقابت‌پذیر با کیفیت جهانی گام برداریم.

وی تامین منابع ارزی از محل صادرات را از نتایج و دستاوردهای توسعه صادرات دانست و خاطرنشان کرد: به این ترتیب به بالانس ارزی و نیز کاهش نیاز ارزی به منابع بانک مرکزی خواهیم رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز