خبرگزاری کار ایران

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان مطرح کرد؛

تامین معیشت در زمان ازکارافتادگی و سالمندی دغدغه اصلی زنان خانه‌دار

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۵۴۱

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: ناآگاهی، عدم آینده نگری و مسائل اقتصادی را از چالشهای مهم بیمه زنان به ویژه زنان روستایی است.

به گزارش ایلنا، شادی فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به سوال میزان تعداد افراد تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی استان اصفهان، گفت: در استان اصفهان 81 هزار و 803 خانوار عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند که از این میزان 15 هزار و 155 نفر از بانوان استان هستند.

وی درخصوص ضرورت بیمه زنان خانه‌دار نیز گفت: خانه داری به عنوان شغل تمام وقت و فاقد درآمد مالی و رابطه مزدی درنظر گرفته می‌شود. اغلب بانوان جامعه ما ترجیح می‌دهند که بیشترین زمان ممکن را صرف خانه و خانواده خود کنند. این انتخاب در کنار تمام مزایایی که برای بانوان دارد دغدغه تامین معیشت در دوران سالمندی، از کار افتادگی، فوت و یا حوادث را برای آنها ایجاد کرده است، این مسئله برای زنانی که سرپرست خانوار هستند و یا همسران آنها بیمه نیست بسیار مهمتر است. بنابراین لازم است که آنها بتوانند با بیمه زنان خانه‌دار آینده خود را از نظر مالی تأمین و دغدغه تأمین معیشت در سالمندی و مواقع بحرانی را نداشته باشند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان دو مسئله نا آگاهی، عدم آینده نگری و مسائل اقتصادی را از چالشهای مهم بیمه زنان به ویژه زنان روستایی بیان کرد. و تشریح کرد: منظور از عدم آگاهی این است که بیمه یکی از اقداماتی است که ممکن است در کوتاه مدت نتیجه آن را نبینیم اما در بلند مدت یا در موارد ضروری قطعا راهگشاست و لازم است که افراد آینده نگری داشته و به ضرورت بیمه آگاه باشند.

فضلی درخصوص تاثیر ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه روستاییان در ترغیب به بیمه نیز گفت: همانطور که گفتم آگاهی لازم و آینده نگری مهم‌ترین عامل برای رغبت به بیمه است و رابطه مستقیمی بین سطح تحصیلات و آگاهی افراد با این آینده نگری وجود دارد. از لحاظ اقتصادی نیز واقعیت این است که هرچند بیمه راهکار بسیار مناسبی جهت ایجاد امنیت مالی برای افراد است؛ اما  در شرایط بحران مالی بیمه در اولویت‌های آخر قرار می‌گیرد.

فضلی با بیان اینکه وقوع خطرات احتمالی جانی و مالی یکی از چالش‌های خانواده‌ها است که در صورت وقوع، رفاه خانواده را متزلزل می‌کند، گفت: به‌منظور مقاومت در برابر این خطرات احتمالی، بیمه راهکار مناسبی است. به خصوص اگر این واقعیت را درنظر بگیریم که در بسیاری از موارد پس از طلاق یا فوت و از کار افتادگی همسر، زنانی که پیش از این شاغل نبوده‌اند با بحران مالی مواجه می‌شوند و قطعاً بیمه بودن می‌تواند در این موارد مانع از کار افتادن چرخه اقتصادی زندگیشان شود.

وی درخصوص ضرورت توجه به بیمه در خانوار روستایی و عشایری گفت: به دلالیل مشاغل سخت و یا پرخطر زندگی روستایی و عشایری نسبت به زندگی شهری، روستاییان و عشایر بیشتر در معرض ازکارافتادگی زودرس قرار دارند. از سوی دیگر بحران‌های طبیعی  و اقلیمی نیز تأثیر مستقیم بر درآمد روستاییان دارد، درنتیجه آسیب پذیرتر هستند؛ لذا توجه به بیمه و پس انداز برای مواقع ضروری بسیار اهمیت دارد.

فضلی اطلاع‌رسانی و آگا‌ سازی و همچنین ارائه خدمات و تسهیلات سهل الوصول به متقاضیان به ویژه زنان سرپرست خانوار را از راهکارهای توجه بیشتر به بیمه صندوق اجتماعی بیان کرد. امید است اقدامات شایسته و زحمات همکاران محترم در صندوق بیمه منجر به افزایش درصد افراد تحت پوشش به خصوص بانوان و ایجاد زمینه های رفاه اجتماعی برای آن‌ها شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز