خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام خبر داد؛

نفس بیمه دارای امنیت است/ بیمه فعالان مشاغل خانگی اجباری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۷۵۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: تمامی کسانی که برای ایجاد مشاغل خانگی خود تسهیلات دریافت کرده‌اند باید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند.

به گزارش ایلنا، شکراله شیرخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بیمه این فرصت را برای تمام روستاییان و عشایر فراهم می‌کند که از یارانه‌ای که 70 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند استفاده کنند.

وی ادامه داد: نفس بیمه دارای امنیت است و می‌تواند در معیشت و مسائل اقتصادی خانوارها کمک کننده باشد.

شیرخانی تاکید کرد: بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به یمن فعالیت وزارت رفاه و جزو اصول بنیادی نظام جمهوری اسلامی و بیانگر نگاه ویژه آن به جامعه روستایی و عشایری است. بنابراین با تقبل پرداخت دوسوم حق بیمه در نظر دارد تمام خانوار روستایی و عشایری و غیرمزد بگیر را تحت پوشش بیمه قرار دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام افزود: هدف دولت از بنیانگذاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، حفظ جامعه مولد روستایی، کاهش مهاجرت آنها به شهرها و توجه به تولید محصولات کشاورزی و دامی، حفظ منابع طبیعی و طبیعت کشور است.

شیرخانی گفت: زمانی که فرد تحت پوشش بیمه قرار دارد ناخودآگاه دارای یک امنیت خاطر در خلال زندگی خود است و به زندگی خود ادامه می‌دهد. زیرا بیمه و دریافت مستمری در دوران سالمندی یا ازکار افتادگی، نگاه و سرمایه گذاری برای آینده است.

وی همچنین از اجباری شدن بیمه تمامی فعالان مشاغل خانگی استان که تسهیلات دریافت کرده‌اند، خبر داد و گفت: تمامی کسانی که برای ایجاد مشاغل خانگی خود تسهیلات دریافت کرده‌اند باید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی را یکی از دلایل کم توجهی افراد به بیمه بیان کرد و گفت: باوجود آنکه جمعیت قابل توجهی در استان تحت پوشش بیمه قرار دارند اما هدف اصلی که پوشش صد در صدی است فاصله داریم بنابراین نیاز است که از ظرفیتهای رسانه‌ای، صدا و سیما و مسئولان و فعالان حوزه اجتماعی برای اطلاع رسانی آگاهی بخشی به جامعه هدف استفاده کنیم.

 

وی درپایان گفت: استان ایلام جزو 5 استان برتر کشور در میزان جذب بیمه شدگان است و خوشبختانه توانستیم جامعه وسیعی از روستاییان و عشایر را تحت پوشش قرار دهیم و درحال حاضر حدود 31 هزار خانوار روستایی و عشایر استان ایلام تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی و هزار و 133 بیمه شده نیز مستمری بگیر صندوق هستند و حدود 52 درصد دریافت کنندگان مستمری از این صندوق افزایش یافته است. در دولت تدبیر و امید رشد قابل توجهی را در پوشش حداکثری جامعه روستایی داشتیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز