خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی مطرح کرد؛

هرچه روستاها توسعه یافته‌تر باشند بیشتر به بیمه توجه دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۸۲۰۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: هرچه روستا و روستاییان ما توسعه یافته‌تر باشند بیشتر از بیمه صندوق اجتماعی استقبال می‌کنند و هرچه کمتر توسعه یافته باشند به دلیل آنکه درخصوص بیمه اطلاع و آگاهی بخشی کافی صورت نگرفته است، استقبال کمتری از بیمه دارند.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه براساس اصل 29 قانون اساسی برخورداری از تامین اجتماعی حقی همگانی است و دولت مکلف است از منبع درآمدهای خود و با مشارکت مردم نسبت به بیمه آنها اقدام کند، در خصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: به طور کلی بیمه یعنی تامین آینده مردم و باتوجه به آنکه مردم روستایی و عشایری فاقد بیمه‌های کلان کشور هستند و باتوجه به آنکه اغلب این بیمه‌ها مخصوص کارکنان و حقوق بگیران است، دولت برای پرکردن این خلاء و توجه به اقشار غیر مزد بگیر و کم درآمد روستایی و عشایری در سال 83 صندوق بیمه اجتماعی را تاسیس کرد.

وی تاکید کرد: بیمه در دنیای امروز جزء الزامات و برای همه مردم امری مهم و واجب است زیرا اگر بیمه نباشد آینده اشخاص به سختی تامین خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد: افرادی که دارای املاک و زمینهای کشاورزی هستند ترسی در تامین آینده خود ندارند اما اشخاصی که کارگر و مزدبگیر بوده و در زمینهای کشاورزی سایر افراد کار می‌کنند دغدغه مهمی در تامین آینده خود دارند و معمولا در دوران ازکار افتادگی یا سالمندی تحت پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار می‌گیرند. بنابراین اگر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همگانی شود ما دیگر در مناطق روستایی و عشایری به چنین نهادهای حمایتی نیاز نخواهیم داشت.

عبادی با اشاره به سابقه کم صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، گفت: با این وجود در استان آذربایجان غربی حدود 111 هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی هستند و از این تعداد حدود 186 نفر به عنوان ازکار افتاده، 2381 فوتی، 1485 بازنشسته از صندوق بیمه اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند. به معنای دیگر مجموع این تعداد از مستمری بگیران نهادهای حمایتی کاسته شده است.

وی عدم آشنایی کامل، جامع و اطلاعات کافی درمورد صندوق بیمه اجتماعی را از دلایل عدم توجه افراد به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیان کرد و گفت: هرچه روستا و روستاییان ما توسعه یافته‌تر باشند بیشتر از بیمه استقبال می‌کنند و هرچه کمتر توسعه یافته باشند به دلیل آنکه درخصوص بیمه اطلاع و آگاهی بخشی کافی صورت نگرفته است، استقبال کمتری از بیمه دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی در پایان گفت: استان ما در جذب سهمیه تکلیفی پس از کرمانشاه و آذربایجان شرقی رتبه سوم را دارد به معنای دیگر 15 درصد بیشتر از سهمیه تکلیفی عملکرد داشته‌ایم. و به طور متوسط از سال 96 به بعد هرساله 2 درصد رشد در جذب افراد مشمول داشته‌ایم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز