خبرگزاری کار ایران

درپی تفاهمنامه صندوق بیمه اجتماعی با سازمان بسیج مستضعفین کشور؛

بسیجیان سراسرکشور بیمه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۰۹۴

سردار جعفری گفت: امروزه بیمه یک صنعت است، صنعتی که می‌تواند نقش‌های متعددی را در فعالیت‌ها و ماموریت‌های یک سازمان ایجاد کند و با تفاهمنامه امروز صندوق بیمه اجتماعی در کنار سازمان بسیج، بسیجیان و مشاغل مولد قرار گرفته است.

تفاهمنامه همکاری بین سازمان بسیج مستضعفین و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امضا شد. این تفاهمنامه به منظور فرهنگ سازی و گسترش فرهنگ بیمه درسطح جامعه شکل گرفت. براساس این تفاهمنامه بسیجیان ساکن در استانها با معرفی نامه نواحی مقاومت بسیج به نمایندگیهای این صندوق تحت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت و می‌توانند از خدمات این صندوق استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، علی شیرکانی در مراسم امضای تفاهمنامه با سازمان بسیج مستضعفین کشور تشکیل صندوق بیمه اجتماعی را یکی از خدمات بزرگ نظام برای روستاییان و عشایر دانست و ادامه داد: با این حال معتقدم مبلغ خوبی برای خدمات این صندوق نبودیم. این صندوق باتوجه به اصل 29 قانون اساسی به منظور گسترش و توجه به رفاه و بیمه برای تمام آحاد کشور شکل گرفت و در سال 84 با نقش کارفرمایی دولت آغاز به کار کرد در این نوع بیمه دولت 10 درصد حق بیمه را پرداخت و فقط 5 درصد را شخص پرداخت می‌شود. در این بیمه 8 سطح حقوقی از ماهانه 27 هزار و 500 تا 70 هزار تومان تعریف شده است و هر فرد بسته به توان و اختیار خود می‌تواند آن را انتخاب و پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی با بیان اینکه ما برتوانمندسازی تاکید داریم، افزود: معتقدیم با ورود افراد به صندوق بیمه اجتماعی نوعی توانمندسازی را برای این افراد ایجاد می‌کنیم تا در زمان سالمندی و ازکار افتادگی بتوانند حقوق دریافت و به طور عزتمندانه زندگی کنند. این نوع پرداخت با اعانه متفاوت است زیرا جنس مستمری بیمه نوعی کمک کرامت‌مندانه است و ازآنجایی که فرد در این صندوق مشارکت دارد دربرابر ما لحنی طلبکارانه دارد، زیرا خود را در صندوق شریک می‌داند این درحالی است که دربرابر نهادهای حمایتی نمی‌توانند لحن طلبکارانه داشته باشند.

شیرکانی با اشاره به جایگاه و ارزش خدمات صندوق نزد برخی خانوارهای روستایی گفت: اینکه برخی از بازنشستگان روستایی لوح مستمری صندوق را به دیوار خود نصب می‌کنند افتخاری برای ما است و  به نوعی موجب اتصال آنها به نظام است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی هدف از تفاهمنامه این صندوق با سازمان بسیج را دستیابی به دو هدف اعلام کرد و گفت: هدف اول در این تفاهمنامه فراهم کردن زمینه‌ای برای گسترش پوشش و ترویج بیمه درسطح روستاییان و عشایر کشور و رفع دغدغه‌های معیشتی آنها و هدف دوم استفاده از ظرفیت‌های بسیجیان به عنوان گروه‌های مرجع مردم در روستاها است. زیرا معتقدیم که بسیجیان یکی از مراجع در روستاها هستند که درآگاهی بخشی به مردم نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بیمه نشان و ابزار توسعه است، گفت: هدف ما ایجاد روستاهایی توسعه یافته است که روستاییان برای تامین معاش هیچ دغدغه‌ای نداشته باشند و آینده آنها تامین شود.

شیرکانی افزود: این صندوق به پشتوانه نظام و دولت بنا شده است تا بتوانیم به جهادگران اصلی کشور در تامین امنیت غذایی کشور کمک کنیم. چرا که دنیا به اهمیت روستاها پی‌برده و درحال توجه به آبادانی روستاهای خود است به طوری که در اغلب کشورهای دنیا مهاجرت معکوس به روستاها شکل می‌گیرد این درحالی است که درکشور ما شهرنشینی درحال گسترش است. بنابراین ما می‌توانیم با کمک همدیگر به امنیت کشور و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رفع معیشت مردم کمک کنیم.

 

امروزه بیمه یک صنعت است

در ادامه سردار جعفری با بیان اینکه بسیج شجره طیبه‌ای است که حضورش در موضوعات مختلف موجب توسعه شده است، گفت: حضور بسیج درعرصه‌های مختلف اعم از تولید، مشاغل، امنیت و صنایع دستی تا عرصه‌های مختلف علم و دانش نشان دهنده ظرفیت بالای این سازمان است و طبیعی است که نیاز به حمایت با ابزارهای قانونی در کشور دارد، ابزارهایی که می‌تواند نقش پذیری بسیج در عرصه‌های مختلف کشور را اضافه کند.

وی صندوق بیمه اجتماعی را یکی از این ظرفیت‌های قانونی برای بسیج نام برد و گفت: امروزه بیمه یک صنعت است، صنعتی که می‌تواند نقش‌های متعددی را در فعالیت‌ها و ماموریت‌های یک سازمان ایجاد کند و با تفاهمنامه امروز صندوق بیمه اجتماعی در کنار سازمان بسیج، بسیجیان و مشاغل مولد قرار گرفته است.

وی ادامه داد:  واضح است که این تفاهمنامه منجر به توسعه این فعالیت‌ها در سطح روستاها توسط بسیجیان خواهد شد و حتما امنیتی را برای این دوستان به وجود خواهد و از امروز به بعد ما به عنوان بنیاد تعاون وظایفی از جمله اطلاع‌رسانی گسترده، توجیه طرح و تبلیغ مزایای تفاهمنامه در بسیج را برعهده داریم و نگاه متحولانه سردار سپهر و بابا احمدی منجبر به امضای این تفاهمنامه شد.

 

مهمترین مسئله امروز در کشور ما مردم است

سردار سپهر تفاهمنامه صندوق با سازمان بسیج را منشا خیر دانست و گفت: بسیج یک نهاد مردمی که کار سازماندهی را برای مردم انجام می‌دهد.

وی مهمترین مسئله امروز در کشور را مردم نام برد و گفت:  همواره سه رکن اصلی شریعت، امامت و امت  وجود داشته است، امت و مردم مهمترین رکن در کشور است و اگر مردم را از انقلاب و نظام حذف کنیم دیگر هیچ اقتداری نخواهیم داشت. لذا هرکاری که موجب نجات مردم، حضور مردم و پای کار بودن مردم شود کار امام زمانی است و این کار صندوق خدمت بزرگی برای مردم است.

سردار سپهر افزود: در سال 1330 بیش از 50 درصد مردم کشور ما روستا نشین و ما در آن سال صادرکننده غلات به خارج از کشور بودیم، چه اتفاقی افتاده است که امروز گندم و نهاده‌های دامی را وارد می‌کنیم و اگر در واردات آن به مشکل بربخوریم تامین غذا و گوشت ما با مشکل مواجه خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما فرهنگ روستا را برهم زدیم تاکید کرد: کشورهای اروپایی ابتدا روستای خود بعد صنعت را توسعه دادند، بنابراین امروزه ما هیچ راهی نداریم مگر تعالی زندگی روستایی، فرهنگ روستایی و خدمات روستایی.

سردار سپهر ادامه داد: مبنای توسعه روستا صنعت و خدمات نیست بلکه حفظ محیط روستا و کشاورزی است. بنابراین امنیت غذایی یعنی روستا و عشایر، یعنی آبادی روستا و کشاورزی روستایی متاسفانه این مسئله و خطر را مسئولان ما درک نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه ما باید به هدف توسعه روستایی بازگردیم، درخصوص نقش بیمه در توسعه زندگی روستایی گفت: بسیج افتخار دارد که برای توسعه کشاورزی، اشتغال، صنایع دستی روستایی و مهاجرت معکوس تلاش می‌کند، باید کاری کنیم که روستایی با امید و افتخار در روستا زندگی کند و تولید داشته باشد شاید بیمه بتواند این نقش را در توسعه زندگی روستایی داشته باشد.

درپایان این جلسه تفاهمنامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی و سازمان بسیج مستضعفین امضا شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز