خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تشریح کرد؛

امتیاز صندوق بیمه اجتماعی نسبت به سایر بیمه‌ها نقش کارفرمایی دولت در آن است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۴۴۱

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تفاوت اصلی و مهم صندوق بیمه اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌ها را نقش کارفرمایی دولت در آن و پرداخت دوسوم حق بیمه بیان کرد.

به گزارش ایلنا، مهرداد جهاندیده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق یکی از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و فعالیت آن در راستای تحقق قانون اساسی و در رابطه با تامین پوشش بیمه‌ای جامعه هدف خود است تا بتواند عدالت بیمه‌ای را بین روستاییان و عشایر تعمیم و توسعه دهد.

وی درخصوص امتیاز صندوق بیمه اجتماعی نسبت به سایر بیمه‌ها گفت: درکشور دستگاههای بیمه گر مختلف از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و غیره را داریم، اما به دلیل اینکه غالب جمعیت استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 52 درصد جمعیت روستایی و کشاورز است بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قطعا می‌تواند کارکردی متفاوت‌تر داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: باوجود اینکه با تلاشهای فراوان در چند سال اخیر تعداد خانوارهای برخوردار از پوشش بیمه‌ای افزایش یافته است اما تا به رسیدن به حد مطلوب و تعمیم و پوشش کامل بیمه‌ای فاصله داریم.

به گفته جهاندیده چالش اصلی در عدم توجه مردم استان به بیمه جانیفتادن فرهنگ بیمه در بین جوامع روستایی و عشایری و کافی نبودن تبلیغات و اطلاع رسانی است و ادامه داد: قطعا پوشش بیمه‌ای استان در این میزانی که وجود دارد مطلوب نیست و این می‌تواند به دلایل ذکر شده باشد، اما نشاندهنده این است که ما نتوانستیم خدماتمان در عرصه بیمه را به عنوان یکی از شاخصه‌ها و مولفه‌های توسعه بیمه‌های اجتماعی خوب پیش ببریم.

وی یکی از مهمترین راهکارها را اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم ساکن در روستاها نام برد و افزود: اگر این آگاهی بخشی در سطح جامعه مردم این استان به خوبی انجام شود قطعا می‌توانیم خدماتی را درخور و شایسته مردم روستایی استان ارائه دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باتوجه به سطح درآمدی پایین مردم روستایی استان سیستان و بلوچستان نیاز است که در پرداخت حق بیمه سهم روستاییان نیز مجموعه ارکان دولت نگاه ویژه‌ای داشته باشند و برای این موضوع نیز راهکاری را بیندیشند.

جهاندیده با بیان اینکه بیمه در برخورداری از رفاه، عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی می‌تواند نقش اساسی داشته باشد، گفت: قطعا بیمه در ایجاد رفاه در زندگی و آینده مردم تاثیر مستقیم دارد و می‌تواند نوعی پشتوانه برای آنها باشد. اما اگر روستاییان ما از تمکن و توان اقتصادی خوبی برخوردار باشند می‌توانند در تامین الزامات اولیه بیمه کمک کنند.

وی شفافیت و روان سازی موضوعات صندوق بیمه اجتماعی را از امتیازات این صندوق بیان کرد و گفت: با آگاهی بخشی به جامعه روستایی، تمرکز بر خدمات صندوق بیمه اجتماعی و تبلیغات وسیع‌تر آن شاهد افزایش بیمه‌شدگان استان خواهیم بود.

جهاندیده افزود: از طرف دیگر اگر بتوانیم سهم درآمد روستاییان و کشاورزان استان را افزایش و سطح آسیب‌پذیری آنها را کاهش دهیم، میتوانیم از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها که یکی از آثار نامطلوب آن ایجا حاشیه نشینی است جلوگیری کنیم. بر همین اساس می‌توانیم به روستاییان در توانمندسازی مسائل اقتصادی کمک کنیم تا درپرداخت حق بیمه مشکلی نداشته باشند به این ترتیب اثرات خوبی را در گسترش صنعت بیمه روستاها خواهیم دید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان یک تفاوت اصلی و مهم صندوق بیمه اجتماعی نسبت به سایر صندوق‌ها را نقش کارفرمایی دولت در آن و پرداخت دوسوم حق بیمه بیان کرد.

جهاندیده با اشاره به سه خدمت اصلی ازکار افتادگی، بازنشستگی و فوت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر گفت: این سه خدمت از خدمات بسیار خوبی است که بیمه شدگان می‌توانند از آن استفاده کنند و با توجه به آنکه این صندوق نوعی صندوق نو پا است خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز