خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان مطرح کرد؛

بیمه زنان ضرورتی انکار ناپذیر/ بانوان به دلیل بیمه بودن سرپرست خانوار از بیمه نمودن خود امتناع می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۹۸۴

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: بیمه زنان خانه دار ضرورتی انکار ناپذیر است اما بسیاری از بانوان به دلیل بیمه بودن سرپرست خانواده از بیمه خود امتناع می‌کنند و این در حالی است که می‌توانند از دو حقوق بازنشستگی استفاده کنند.

به گزارش ایلنا، احمد توصیفیان با اشاره به صد و ده هزار خانوار تحت پوشش صندوق بیمه روستاییان و عشایر استان همدان گفت: از این میزان بیش از 5 هزار خانوار از مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی اجرای طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و 400 هزار خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه را گامی بزرگ به‌منظور تحقق اصل 29 قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاه اجتماعی دانست و گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که هیچ روستایی و عشایری در سطح کشور از پوشش بیمه اجتماعی بی‌بهره نماند و این طرح حامی روستاییان و عشایر در زمان سالمندی، ازکارافتادگی و فوت باشد.

به اعتقاد توصیفیان ارائه خدمات بیمه اجتماعی به کاهش فقر، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه توسعه اقتصادی و اجتماعی بخش کشاورزی، روستایی و عشایر کمک می‌کند.

مدیر کل تعاون،کارو رفاه اجتماعی استان همدان افزود: دولت در تلاش است با توسعه بیمه گامی مهم در جهت گسترش عدالت بردارد تا از این طریق بتواند موجب کاهش فاصله طبقاتی جمعیت روستایی و شهری، کاهش محرومیت و گسترش عدالت اجتماعی شود. به همین دلیل در اصل بیست و نه قانون اساسی، قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و در برنامه چهارم و پنجم توسعه، اجرای بیمه اجتماعی در سطح جوامع روستایی و عشایری مورد تاکید قرار گرفت و صندوق بیمه اجتماعی برهمین اساس تشکیل شد.

توصیفیان برای رسانه‌ها نقش مهمی در ارتباط با جوانان قائل شد که می‌تواند در فرهنگسازی و گرایش و جذب افراد به بیمه موثر باشند و ادامه داد: بیمه جوانان، نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درستی دارد، بیمه زنان خانه دار نیز ضرورتی انکار ناپذیر است اما بسیاری از بانوان به علت بیمه شدن سرپرست خانواده از بیمه خود امتناع می کنند و این در حالی است که می توانند از دو حقوق بازنشستگی در خانواده استفاده کنند.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به پرداخت دو سوم حق بیمه صندوق اجتماعی توسط دولت و فقط یک سوم توسط فرد از تمام جامعه هدف صندوق شامل ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر بیست هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر، رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر بیست هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا که مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند دعوت کرد تا تحت پوشش بیمه‌ای این صندوق قرار گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز