خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل معدن مس مزرعه خبر داد؛

رشد 20 درصدی در تولید معدن مس مزرعه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۸۶۸

سیاوش حاتم‌زاده مدیرعامل معدن مس مزرعه گفت: با تلاش تمامی کارکنان شاهد رشد 20 درصدی در تولید در معدن و کارخانه تغلیظ معدن مس مزرعه بودیم.

به گزارش ایلنا،‌ مدیرعامل معدن مس مزرعه گفت: بر اساس برنامه تولید ارائه‌شده از سوی امور برنامه‌ریزی مس  بایستی سالانه 85200 تن کانسنگ مس با عیار 0.62 درصد از معدن مس سونگون به کارخانه تغلیظ  ارسال و در خط تولید به 1827 تن کنسانتره با عیار 24 درصد و بازیابی 83 درصد تبدیل شود.

حاتم‌زاده با بیان این مطلب و با تشکر و قدردانی از نگاه ویژه سعدمحمدی مدیرعامل شرکت مس به معدن مس مزرعه و پیگیری مجدانه عملیات اکتشافی در این منطقه گفت:  در سال  1399 برای تحقق شعار جهش تولید با فعالیت مضاعف پرسنل زحمت‌کش تمام رکوردهای سال‌های قبل شکسته شده و به تاریخ منتهی به 21 مهرماه 99 در طول مدت کمتر از 7 ماه 49105 تن کانسنگ با عیار 0.75 درصد وارد کارخانه شده و مقدار 1271 تن کنسانتره با عیار 24.5 درصد و بازیابی 84.2 درصد تولید شده است.

وی افزود: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته تناژ کانسنگ ورودی 20 درصد و با لحاظ کردن عیار خوراک ورودی کنسانتره تولیدی 19 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل مس مزرعه اضافه کرد: همچنین بر اساس گزارش مالی میان‌دوره‌ای منتهی به31 شهریور 99، این شرکت  110 میلیارد ریال سود خالص داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 120 درصدی را نشان می‌دهد.

حاتم‌زاده با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آهک اهر از سوی شرکت مس گفت: شرکت مس مزرعه طی قراردادی با شرکت صنعتی، معدنی مولیبدن مس آذربایجان راهبری معدن و کارخانه آهک هیدارته اهر را برعهده‌ گرفته و تاکنون کلیه فعالیت‌های لازم جهت آماده‌سازی کارخانه برای راه‌اندازی و تولید آهک را به نحو احسن انجام داده و  تا پیش از پایان سال جاری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: همچنین طی قراردادی با مجتمع مس سونگون راهبری ایستگاه پمپاژ سد اهر را به عهده گرفته و چندین سال است که مسئولیت انتقال آب خام از سد اهر به کارخانجات تغلیظ مجتمع  مس سونگون را  به عهده دارد.

حاتم‌زاده با اشاره به اشتغال 110 نفری در مجموعه سد اهر و معدن مس مزرعه گفت: با بهره‌برداری از معدن و کارخانه آهک اهر نیز بیش از 100 نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی در ادامه با اشاره به سوابق اکتشافی و تولید این معدن گفت: عملیات اکتشاف این معدن (توسط گروهی فرانسوی) به‌موازات استخراج آن از سال 1337  شروع و به مدت 5 سال ادامه داشته است. البته عملیات استخراج توسط شرکت سهامی کل معادن تا سال 1350 ادامه پیدا کرده و از آن به بعد معدن تعطیل بوده است.

حاتم‌زاده بیان کرد: در سال 1367 مطالعاتی دوباره بر روی معدن انجام‌شده و پس از پاک‌سازی و بازسازی برخی بخش‌های تخریب‌شده عملیات استخراج شروع‌شده و در سال 1375 کارخانه تغلیظ با ظرفیت خوراک 80 هزار تن در سال نیز به این مجموعه اضافه‌شده و کانسنگ موجود از تونل‌ها به‌صورت زیرزمینی استخراج و به کنسانتره تبدیل شده است.

مدیرعامل مس مزرعه با بیان این‌که در سال 1385 ذخیره معدن به اتمام رسیده و خوراک ورودی کارخانه تغلیظ از معدن مس سونگون تأمین می‌شود اظهار کرد: در حال حاضر، حوزه اکتشافی معدن مس مزرعه در اختیار امور اکتشافات شرکت ملی صنایع مس ایران جهت توسعه اکتشاف قرار گرفته  است و در صورت وجود ذخیره قابل‌توجه نسبت به میزان آن توسعه کارخانه تغلیظ و افزایش تولید را خواهیم داشت.

گفتنی است: معدن مس مزرعه در 25 کیلومتری شمال شهرستان اهر  در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز