خبرگزاری کار ایران

بی اچ پی بیلیتون اعلام کرد؛

سرعت بخشیدن به توسعه معدن مس اسپنس در شیلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۱۸۸

بی اچ پی قصد دارد بر سرعت توسعه 2.5 بیلیون دلاری معدن مس اسپنس خود در شیلی بیافزاید، چرا که اقدامات انجام شده برای متوقف کردن شیوع کووید 19 در سال جاری تکمیل این پروژه را به عقب انداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه، این بزرگترین شرکت معدنکاری جهان گفت: عملیات ساخت را در معدن اسپنس تسریع خواهد کرد و انتظار دارد که نخستین تولید پروژه در نیمه نخست سال 2021 صورت گیرد.

میا گوس، مدیر کل معدن اسپنس، به مجله مینه را چیله نا گفت: تلاش‌های جاری بر تأمین انرژی تجدید‌پذیر در این عملیات متمرکز می‌شوند. این غول معدنکاری مستقر در ملبورن استرالیا سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد اسپنس و اسکوندیدا که بزرگترین معدن مس جهان است را تا 2022 کاملاً با انرژی‌های تجدید پذیر اداره نماید.

این شرکت همچنین برنامه‌ریزی کرده است استفاده از آب سفره‌های آبی زیر زمینی در شیلی را تا سال 2030 تعطیل کند. توسعه اسپنس متمرکز بر ساخت یک کارخانه تغلیظ برای افزایش تولید و تمدید عمر این معدن تا حدود 50 سال و همچنین راه‌اندازی کارخانه دوم نمک‌زدایی از آب دریا می‌باشد. پیش از همه گیری کووید 19 این پروژه توسعه 4100 شغل موقت و 220 شغل دائمی ایجاد کرده بود. این پروژه در زمانی که تکمیل شود 185 هزار تن مس و 4 هزار تن مولیبدن در سال در دهه نخست عمر عملیاتی اش بر تولید بی اچ پی خواهد افزود.

اسپنس دومین معدن بزرگ بی اچ پی در شیلی پس از معدن اسکوندیدا، بزرگترین معدن مس جهان، است. در چهار سال گذشته، بی اچ پی؛ که هم اکنون دومین شرکت معدنکاری بزرگ مس جهان است؛ سرمایه‌گذاری‌های اکتشافی اش برای کشف معادن جدید این فلز مورد استفاده در صنایع ساختمانی، انرژی‌های تجدید‌پذیر و اتومبیل‌های برقی را تقویت کرده است. این شرکت سال گذشته بزرگترین سهامدار سُل گلد شد، شرکتی که در حال توسعه پروژه مس-طلای کاسکتبِل در اکوادور است. این دارایی از ظرفیتی برخور دار است که می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین دارایی‌های مس-طلای تاکنون کشف شده، با عمر عملیاتی تقریبی 55 سال، بشود. مایک هنری، مدیر عامل بی اچ پی، در ماه فوریه گفت که این شرکت به فلزات خوش آتیه‌ای مانند مس نیاز بیشتری دارد. یک ماه بعد، کِن مکنزی، رئیس این شرکت، گفت: بی اچ پی در وضعیتی قوی قرار دارد که می‌تواند، در صورت وجود فرصت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید، به خرید معادنی اقدام نماید. مکنزی بیان کرد : من مطمئن نیستم که چنین فرصت‌های ناشی از شیوع کووید 19 وجود داشته باشد، اما در صورت وجود آنها ما واقعاً در موقعیتی هستیم که اقدام به خرید کنیم.

Mining.com

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز