خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان:

فولاد مبارکه پیشگام تحول دیجیتال در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۷۱۳

با هدف حل چالش‌های فناورانۀ مطرح‌شده در رویداد ریورس پیچ(Reverse Pitch) مرکز نوآوری تحول دیجیتال فولاد، دومین دور بازدید شرکت‌های دانش‌بنیان از خط تولید فولاد مبارکه انجام شد.

به گزارش ایلنا، با الزام و مأموریت مدیریت شرکت فولاد مبارکه به شرکت ایریسا مبنی بر تدوین برنامۀ هوشمندسازی و تحول دیجیتال در فولاد مبارکه، برنامۀ پنج‌ساله‌ای تدوین شد. در همین زمینه و با هدف حل چالش‌های موجود در این خصوص، رویداد ارائۀ چالش‌های فناورانه در مهرماه سال جاری در دانشگاه تهران برگزار و پیشنهاد‌های برتر انتخاب شد. نهایتا 12 تیم در مدت 4 روز از خط تولید فولاد مبارکه بازدید کردند.

این تیم‌ها در این مدت از واحدهای آهن‌سازی، ریخته‌گری، نورد گرم و انباشت و برداشت بازدید و از نزدیک با فرایند کار این بخش‌ها آشنا شدند.

کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حوزۀ SIEM برای شناسایی تهدیدات و حملات سایبری و ایجاد پلتفرم امن و شفاف به‌منظور ارتقای امنیت و شفافیت فرایند خرید فولاد مبارکه با استفاده از فناوری‌های بلاک‌چِین و محاسبۀ چندطرفۀ امن ازجمله موضوعاتی بودند که شرکت‌های دانش‌بنیان برای طراحی و ایده‌پردازی‌های مرتبط با آن‌ها از مجموعۀ فولاد مبارکه بازدید کردند.

فولاد مبارکه پیشگام تحول دیجیتال در کشور است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه اصفهان پس از بازدید از واحد نورد گرم، در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با بیان اینکه تهدیدات سایبری در سال‌های اخیر علیه کشورمان افزایش یافته است، گفت: محافظت از فضای سایبری کشور، به‌ویژه فضای سایبری حوزۀ صنعت بسیار اهمیت دارد و باید بتوانیم برای مقابله با آن، تمهیدات لازم را بیندیشیم.

بهروز ترک لادانی فولاد مبارکه را از پیشگامان تحول دیجیتال در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: این بازدید کمک کرد ایمانمان به توان داخلی قوی‌تر شود و تشویق شویم پژوهش‌های دانشگاهی را بیشتر به سمت صنعت و موارد مرتبط با صنعت سوق دهیم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس مرکز فناوری اطلاعات این دانشگاه نیز پس از بازدید از واحد آهن‌سازی و واحد انباشت و برداشت در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد، توسعه‌یافتگی فولاد مبارکه را نشان از عمق فعالیت‌های علمی و پژوهشی در این مجموعه عنوان کرد و گفت: بازدید میدانی امروز موجب شد بتوانیم دقیق‌تر و جامع‌تر با نیازمندی‌های فولاد مبارکه آشنا شویم و پیشنهاد‌های خود را مطرح کنیم.

علی فانیان افزود: بی‌شک حوزۀ گسترده‌ای که در بخش انبارهای فولاد مبارکه وجود دارد می‌طلبد سامانه‌ای که هم دارای بنیۀ علمی قوی و هم کاربردی باشد برای مجموعه فولاد طراحی شود.

مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان دانشگاهی طی مدت 4 روز بازدید از واحدهای مختلف فولاد مبارکه در جلسات تخصصی نیز به گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان فولاد مبارکه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز