خبرگزاری کار ایران

با اصلاح فرایندها و بازرسی‌های مناسب محقق شد:

ثبت رکورد عمر نسوز پاتیل در مجتمع فولاد سبا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۷۰۲

احمـــدرضـــا بخشایی، رئیس واحد تعمیرات نسوز مجتمع فولاد سبا از رکورد عمر نسوز پاتیل شمارۀ 13 با آجر منیزیت کربن به تعداد 174 ذوب خبر داد.

به گزارش ایلنا، بخشایی ضــمن اشـــاره به صرفه‌جویــی تقریبی 30 میلیون ریالی به ازای افزایش عمر نسوز پاتیل در هر ذوب گفت: صرفه‌جویی ناشی از کاهش مصرف نسوز، اعم از نسوز لایه کاری و اشکال ویژۀ نسوز پاتیل، منجر به کاهش مصرف نفر ساعت نیروی انسانی و کاهش مصرف گاز می‌گردد. درواقع اگر نسبت میانگین 140 ذوب را در نظر بگیریم، در حدود 1020 میلیون ریال، به‌جز کاهش هزینه‌های ناشی از انرژی و توقف پاتیل، برای یک پاتیل صرفه‌جویی حاصل شده است.

رئیس واحد تعمیرات نسوز در ادامه، افزایش عمر پاتیل را موجب کاهش توقفات اضطراری ناشی از توقف پاتیل برشمرد و افزود: این موفقیت با اصلاح در فرایند کاری و از طریق تشکیل جلسات بین کارشناسان تأمین‌کننده و واحد نسوز، بهبود کیفیت متریال مصرفی و درعین‌حال بازرسی مناسب و بهره‌برداری مناسب اپراتوری و بازرسی دقیق و به‌موقع از پاتیل طی فرایند به دست آمده است.

مهدی یزدانی کارشناس تعمیرات نیز در این زمینه خاطرنشان کرد: نسوز استفاده‌شده محصولِ شرکت مهرآریان فارس بود که در نهایت با عملکرد مناسب موجب تحقق رکورد جدید در ذوب‌گیری از پاتیل‌های مجتمع فولاد سبا شد.

یزدانی همچنین یادآور شد: رکورد قبلی به تعداد 167 ذوب در خرداد ماه 98 و با همکاری شرکت داخلی مهرگداز در تأمین نسوز مورداستفاده به دست آمده بود.

احـــمدرضا بخشـــایی در پایان از حمـــایت‌های مدیریت محترم، گروه تولید فولادسازی و دفتر فنی تولید مجتمع فولاد سبا و نیز همکاری پیمانکاران محترم تأمین‌کننده و اجرایی تعمیرات نسوز که در کسب این موفقیت تأثیرگذار بودند قدردانی و ابراز امیدواری کرد با ادامۀ حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، شاهد موفقیت‌های روزافزون برای فولاد مبارکه باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز