خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در راه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۹۸

خداداد غریب‌پور، معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو عنوان کرد: در ماه‌های اخیر ارزش بازارگردانی شرکت‌های حوزۀ صنایع معدنی ازجمله فولاد مبارکه (فولاد)، چادرملو (کچاد) و گل‌گهر (کگل)، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات (ومعادن)، فولاد خوزستان (فخوز) و صنایع مس (فملی) به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، این شرکت‌ها علاوه بر بازارگردانی، با افزایش سرمایه، گام‌های بلندی در جهت توسعۀ این بخش برداشته‌اند. شرکت ملی مس ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه دارد. پس از آن فولاد مبارکه نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد داشت. فقط شرکت ملی مس و فولاد مبارکه افزون بر ۴ میلیارد یورو پروژۀ توسعه‌ای در اختیار دارند که در نهایت به تقویت حقوق سهام‌داران می‌انجامد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو دربارۀ وضعیت تولید در هفت‌ماهۀ نخست امسال گفت: طی این مدت، به‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و با رعایت ضوابط مربوطه، با رشد و همچنین جهش تولید برخی محصولات ازجمله آلومینیوم مواجه بودیم؛ به‌طوری‌که تولید این فلز با ۷۰ درصد جهش همراه شد.

وی افزود: تولید در زنجیرۀ آهن ازجمله کنسانتره، گندلۀ سنگ‌آهن و آهن اسفنجی به ترتیب ۴، ۸ و 11.4 درصد افزایش یافت. تولید کاتد مس نیز ۶ درصد رشد کرد.

بازارگردانی ۸ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بزرگ

غریب‌پور دربارۀ نقش معدن و صنایع معدنی در بورس گفت: در ماه‌های اخیر ارزش بازارگردانی شرکت‌های این حوزه ازجمله صنایع مس،فولاد مبارکه، چادرملو و گل‌گهر، سرمایه‌گذاری معادن و فلزات، فولاد خوزستان و... به ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: این شرکت‌ها علاوه بر بازارگردانی، با افزایش سرمایه، گام‌های بلندی در جهت توسعۀ این بخش برداشته‌اند.

غریب‌پور در ادامه گفت: شرکت چادرملو بیش از ۵۸۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه داشته است. شرکت ملی مس نیز ۱۰ هزار میلیارد تومان و پس از آن فولاد مبارکه ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهد داشت.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با تأکید بر اینکه در زنجیرۀ معدن و صنایع معدنی خبرها امیدوارکننده است، گفت: فقط شرکت ملی مس و فولاد مبارکه افزون بر ۴ میلیارد یورو پروژۀ توسعه‌ای در اختیار دارند که در نهایت به تقویت حقوق سهامداران می‌انجامد.

به گفتۀ وی، ارزش طرح‌های توسعۀ شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، معادل 4.5 میلیارد یورو (به‌صورت ارزی)، و ۴۰ هزار میلیارد تومان (به‌صورت ریالی) است.

غریب‌پور با اعلام اینکه معدن و صنایع معدنی ۲۴ درصد بورس را تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: آیندۀ این شرکت‌ها از وضعیت کنونی بهتر خواهد بود و بازار روبه‌رشدی خواهند داشت.

شایان ذکر است پیشنهاد افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۲۰۹۰۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۳۰۴۵۰۰ میلیارد ریال در تاریخ ۱۱ آذر ماه به تصویب هیئت‌مدیره رسیده و جهت اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی شرکت ارسال شده است. بدیهی است که پس از تأیید حسابرس قانونی، انجام افزایش سرمایه منوط به تأیید سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز