خبرگزاری کار ایران

با انجام برنامه‌ریزی منسجم و کار تیمی دقیق به دست آمد؛

دست‌یابی به رکورد روزانۀ تولید ۲۱ ذوب در کوره قوس شماره ۱ فولادسازی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۶۸۸

بهنام ادیبی، کارشناس تولید کوره‌های قوس الکتریکی ناحیۀ فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، از ثبت رکورد ۲۱ ذوب بر روز در کورۀ شمارۀ ۱ فولادسازی در تاریخ سیزدهم آذرماه خبر داد و گفت: در سالی که شرکت فولاد مبارکه تولید 7.2 میلیون تن فولاد را سرلوحۀ کار و هدف خود قرار داده است، دست‌یابی به این رکورد بسیار ارزشمند محقق شد.

به گزارش ایلنا، ادیبی در ادامه خاطرنشان کرد: در این راستا، زمان تخلیه تا تخلیه به ۶۹ دقیقه و مصرف انرژی الکتریکی به ۴۸۵ کیلووات ساعت بر تن مذاب کاهش یافت. وی افزود پیش از این نیز در تاریخ ۲۹ آبان ماه، رکورد 20 ذوب در کورۀ شمارۀ ۲ فولادسازی محقق شده بود.

عبدالرحیم ذوالفقاری، کارشناس برق و ابزار دقیق کوره‌های قوس نیز ضمن تأکید بر نقش پایش مداوم پارامترها توسط مجموعۀ تولید و تعمیرات عنوان کرد: در این راستا، توان الکتریکی کوره با در نظر گرفتن ظرفیت ترانسفورماتور افزایش یافت و نقطۀ بهینۀ کاری کوره با همفکری همکاران به نحوی تعیین گردید که تمامی تجهیزات جانبی پذیرای این افزایش ظرفیت باشند.

مهدی آریافر، مسئول ذوب کوره نیز بیان داشت: با ایجاد تعادل بین سیستم شارژ آهن اسفنجی و توان الکتریکی و حرارتی کوره، حداکثر استفاده از منابع موجود و زمان‌های کاری کوره میسر شد و رکورد فوق به دست آمد.

مسعود آقانژاد، شیفت فورمن کوره‌های قوس الکتریکی نیز به حداقل رساندن زمان‌های آماده‌سازی بین ذوب کوره در این روز و همراهی چهار تیم کاری کوره در دست‌یابی به این مهم را مورد تأکید قرار داد و افزود: این رکورد نتیجۀ تلاش و همدلی همۀ همکاران درخصوص کنترل مواد ورودی، کنترل فرایند ذوب‌گیری، آماده‌به‌کاری تجهیزات و کاهش توقفات آماده‌سازی کوره است.

بهنام ادیبی در پایان ضمن تشکر از رؤسای واحدها، کارشناسان تولید و تعمیرات و دفتر فنی کوره‌های قوس، هماهنگ‌کننده‌ها و شیفت فورمن های تولید ناحیه، اپراتورهای کاردان و باانگیزۀ خط تولید، کارکنان واحدهای حمل سرباره و آماده‌سازی پاتیل مذاب و همچنین مجموعۀ کارکنان واحدهای پشتیبانی، ستادی و پیمانکاری در ناحیۀ فولادسازی، ابراز امیدواری کرد با حفظ و تقویت کار تیمی صورت‌گرفته، موفقیت به‌دست‌آمده تثبیت و به سایر کوره‌ها گسترش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز