خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره ذوب آهن:

شیوه نامه اصلاح شده فولاد را با قدرت اجرا می کنیم/ تاکید نهاوندیان بر حذف رانت و امضای طلایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۷۴۹

احسان دشتیانه، عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: اساسا از نظر کارشناسی، دخالت دولت در بازار آن هم با این جزییات اشتباه است. در قانون مکانیزم هایی مانند وضع عوارض و تعرفه ها که ابزارهای کنترلی دولت هستند پیش بینی شده و همواره تجربه چندین ساله ثابت کرده دستورالعمل و بخشنامه باعث ایجاد رانت و امضای طلایی می شود.

به گزارش ایلنا، دشتیانه اظهار داشت: اما در جلسه ای که با حضور معاون اقتصادی رییس جمهور برگزار شد، ایشان تاکید داشتند که هدف از تنظیم این شیوه نامه این است که رانت و امضای طلایی حذف و صادرات تقویت شود.
دشتیانه اظهار داشت: ما به عنوان انجمن تولید کنندگان فولاد متشکل از ۲۶۰ شرکت که در زنجیره هستند با بندهایی از این شیوه نامه مشکل داشتیم اما با تاکید اقای نهاوندیان و وقتی وارد مواد و بندهای این شیوه نامه شدیم مقرر گردید که نگرانی ها رفع شود. همچنین برای اینکه مجدد این شیوه نامه تنظیم نشود مقرر شد کمیته ای متشکل از وزارت صمت، تشکل های تخصصی فولاد و بورس کالا شکل گیرد تا ملاحظات تولید کننده ها به دستورالعمل اجرایی اضافه شود. 
این عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: در ماده ۸ شیوه نامه که گفته شده وزارت صمت کف عرضه را تعیین کند نظر ما کف عرضه باید به طوری باشد که کارشناسی در وزارت صمت نتواند هر روز کف عرضه را بالا و پایین کند. 
دشتیانه تاکید کرد که اگر طبق قولی که در جلسه داده شده است و صادرات در مسیر تقویت قرار گیرد و کف عرضه نیز برای حجم عرضه در بازار داخل تعیین شود، ما شیوه نامه را طبق نظر دولت انجام می دهیم و به نظر دولت احترام میگذاریم. 
او تصریح کرد: با این تفاسیر گله سهامداران این است که چرا در این شیوه نامه همچنان سیاست گذار وزارت صمت است در شرایطی که فعالان بازار معتقدند کمیته بازار بورس کالا مرجع خوبی برای قیمت گذاری است و مکانیزم دقیقی دارد.
دشتیانه در پایان گفت: از معاون اقتصادی رییس جمهور و تعاملی که داشتند ممنون هستیم و اگر اصلاحاتی که در جلسه مطرح شد در قالب دستورالعمل اجرایی بیاید ما با این شیوه نامه موافق هستیم و آن را با قدرت اجرا می کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز