خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

کمبود و افزایش روزانه قیمت مواد اولیه مشکل اصلی تولید کنندگان نقل و نبات است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۵۴۵

قیمت شکر و خشکبار بسیار افزایش یافته و همین مسئله باعث گرانی کالای نهایی شده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

علی طاهری‌نیا مدیرعامل شرکت نقل، نبات و آب‌نبات نیشکر راگا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شرایط کرونایی گفت: از سال 76 فعالیت این شرکت آغاز شده و تلاش داشتیم هر روز محصولاتی را که تولید می‌کنیم با رعایت کامل موازین بهداشتی باشد.

وی ادامه داد: قبل از کرونا حدود 20 کارگر در این کارخانه فعالیت می‌کردند اما بعد از مشکلاتی همچون کرونا و تهیه مواد اولیه مجبور شدیم بخشی از خط تولید خود را تعطیل کنیم و این کار علیرغم میل باطنی بود. البته تلاش کردیم که تعدیل نکنیم و کمترین تعدیل را داشته باشیم.

وی ادامه داد: فقط حدود چهار نفر را تعدیل کردیم آن هم به دلیل کمبود مواد اولیه مجبور به تعطیلی دو خط تولیدی شدیم و هم‌اکنون با یک‌سوم ظرفیت کار می‌کنیم.

وی ادامه داد: کمبود مواد اولیه و افزایش روزانه نرخ‌ها یکی از مشکلات اصلی ماست و ما نمی‌توانیم هر روز با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت نهایی خود را افزایش بدهیم. قیمت شکر و خشکبار بسیار افزایش یافته و همین مسئله باعث گرانی کالای نهایی شده و قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده است.

طاهری‌نیا ادامه داد: وقتی قیمت محصول افزایش پیدا می‌کند و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند، فروش جنس کمتر می‌شود و در نتیجه ما نیز مجبور هستیم تا تولید را کمتر کنیم و به طبع تعداد کارگر کمتری استخدام کنیم و کارگر بیکار می‌شود.

حامد قجری که یکی از کارگرانی است که هشت سال است در شرکت نقل، نبات و آب‌نبات نیشکر راگا فعالیت دارد، به خبرنگار ایلنا گفت: خوشبختانه علیرغم مشکلات موجود، شرایط خوبی برای کار فراهم شده و کارفرما تلاش کرده تا کارگران خود را حفظ کند. حقوق ما بر اساس وزارت کار پرداخت می‌شود اما علیرغم مشکلات اقتصادی و کاهش فروش کالا، پرداخت حقوق ما به تعویق نیفتاده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه تعدیل نیرو بسیار کم بوده و هر چند فروش کم شده اما نیازهای کارگران را فراهم کردند.

حجم ویدیو: ۵۶.۰۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۵:۴۴ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز