خبرگزاری کار ایران

تا زمانی که نصیری باشد، من هم هستم؛

غیاثوند: در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آییم/ قهرمانان واقعی و پوشالی را تفکیک می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۱۲۸

اگر موی تای ایران‌ به این درجه از موفقیت و اعتلا در سطح جهان رسیده، قطعا با بازوی توانمند و حمایت‌های فردی است که‌ او را به جرات می‌توان مرد بدون دنده عقب موی تای ایران قلمداد کرد.

به گزارش ایلنا، "ایمان غیاثوند" که می‌توان او را « جعبه سیاه » موی تای و حتی رشته های رزمی ایران قلمداد کرد، به ریاست انجمن موی تای بسیار وفادار است و حالا با بازگشت دوباره نصیری، دوباره در کنار دوست گرمابه و گلستانش قرار گرفته، آن هم با مسئولیت مهم رئیس پیگیری های ویژه انجمن موی تای.

غیاثوند نیز مثل نصیری در این مدت برای موی تای سنگ تمام گذاشته است. در زیر گفت و گو با مرد پرتلاش  رشته موی تای را می‌خوانید:

قهرمانان واقعی و پوشالی را تفکیک می کنیم

یکی از وظایف من به عنوان مسئول پیگیری‌های ویژه انجمن ‌موی‌تای، این است که در نظر داریم کلیه قهرمانان بخش آماتور که در لیست سازمان تربیت بدنی وقت، وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و شورای برون مرزی وزارت ورزش قرار دارند و همچنین تمامی قهرمانانی که در بخش حرفه ای در مسابقات معتبر صاحب مدال و کمربند قهرمانی شده اند را معرفی و تفکیک کنیم. این اقدام مهم انجمن که در تاریخ ورزش موی تای ایران بی‌سابقه است، باعث خواهد شد قهرمانان واقعی و پوشالی از یکدیگر تفکیک شوند. علاوه بر این اقدام، انجمن موی تای در آینده ای نزدیک از قهرمانان واقعی نیز تجلیل به عمل خواهد آورد تا انگیزه ورزشکاران موی تای برای خلق افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دوچندان شود.

غیاثوند: در برخورد با متخلفان کوتاه نمی‌آییم/ قهرمانان واقعی و پوشالی را تفکیک می‌کنیم

در برخورد با جاعلان و متخلفان با هیچ کس تعارف نداریم

بعد از واگذاری مسئولیت پیگیری های ویژه انجمن به بنده، دو اقدام اساسی و مهم در انجمن موی تای انجام گرفت که پیش از این سابقه نداشت و مانع از تداوم سودجویی ها در این رشته شد. ساماندهی احکام و تهیه آمار جامع از مدال آوران موی تای باعث شد تا برخی که با هدف کسب منافع مالی نامشروع در بدنه این ورزش رخنه کرده و به دنبال آسیب زدن به جامعه موی تای کشور بودند، ناکام بمانند. در حال حاضر آنچه برای ما حائز اهمیت است، برخورد با جاعلین احکام و همچنین قهرمانانی است که در فضای مجازی و برخی رسانه ها با دستاویز قرار دادن عناوین کاذب کسب شده، خود را قهرمان جهان جا می زنند. در حال حاضر فهرست کاملی از دریافت کنندگان احکام خان، مربیگری و داوری در زمان حضور موی تای در فدراسیون رزمی را در اختیار داریم و خارج از آن هر حکمی با هر تاریخی کشف شود، مجعول محسوب شده و فورا ابطال خواهد شد. در همین رابطه افرادی را شناسایی کرده و از طریق دایره حقوقی انجمن که از وکلای زبده ای برخوردار است با تشکیل پرونده  و ارجاع آن به دادگاه،قصد داریم رسیدگی به تخلفات شان را به مراجع قضایی و انتظامی محول کنیم. ما در این راه مصمم هستیم و با هیچ کس تعارف نداریم.

 حسرت بازگشت به فدراسیون رزمی را به دل‌شان می گذاریم

در رابطه با زمزمه های بازگشت دوباره موی تای به فدراسیون رزمی باید بگویم مشخص نیست این افراد هدف‌شان از طرح چند باره این ادعا چیست! ما صراحتا موضع خود را در این رابطه اعلام کرده ایم. از نظر فدراسیون بین المللی موی‌تای IFMA و همچنین انجمن موی تای، فداسیون رزمی تشکیلاتی فاقد رسمیت و جایگاه بین المللی است و به همین خاطر هیچ گاه با آنها وارد همکاری نخواهیم شد. موی تای طبق اساسنامه جهانی و ملی خود، مستقل است و حسرت بازگشت موی تای به فداسیون رزمی به دل‌شان می ماند. شش سال شاهد نابودی موی تای در فدراسیون رزمی بودیم. آقایان پاسخ دهند که به جز بدهی ۴۵۰۰ دلاری حق عضویت به ایفما، چه گل دیگری بر سر این رشته زدند؟ سه سال موی تای بانوان را به تعطیلی کشاندند. نه اعزامی، نه مسابقه ای و نه حتی استاژی! از همه مهمتر آن افتضاح تاریخی در جام جهانی روسیه. هیچ گاه اجازه نخواهیم داد که موی تای به آن روزها برگردد. دستاوردها و موفقیت های تاریخی موی تای در زمان جدایی از فدراسیون رزمی و تنها با درایت و مدیریت جواد نصیری رقم خورد. از همین رو، فدراسیون رزمی بداند راه ایجاد اعتبار، استفاده از هر روشی برای جذب انجمن های معتبر بین المللی نیست. زیرا ورزش هایی مانند موی تای، در دنیا شناخته شده و معتبرند و هرگز اعتبار خود را برای فدراسیون هایی اینچنینی هزینه نخواهند کرد. اگر تاکنون سکوت اختیار کردم، تنها به حرمت پیشکسوتان و بزرگان رزمی بود و نمی خواستم  تشنج و تزلزلی در جامعه رزمی ایجاد شود، اما از این پس مطمئنا در صورت کوچکترین حرکت اشتباه و دخالت در امور موی تای، با شدیدترین واکنش ممکن در سطح داخلی و بین المللی روبرو خواهند شد. چرا که خانواده بزرگ موی تای حریم و استقلالش از هرچیز دیگری مهمتر است.

نصیری پول خانه اش را برای موی تای هزینه کرد

یکی از مدیران خدوم و پاکدست ورزش مملکت بدون شک، « جواد نصیری» رئیس انجمن موی تای ایران است. سال ۸۸ و در دوره اول مدیریت نصیری بر انجمن موی تای، تیم ملی در تدارک اعزام به مسابقات جهانی بود که از نظر تامین‌ هزینه های سفر، به مشکل برخورد. همان زمان، وام منزل مسکونی جواد نصیری نیز آماده شده بود که وی این پول را به تیم ملی اختصاص داد تا اعزام ملی پوشان و هزینه های سفر، دچار مشکل نشود. آن هم در حالی که تیم ملی دو سال بود در مسابقات جهانی شرکت نکرده بود. من خودم ناظر و شاهد بر این فداکاری و ایثار نصیری بودم. البته‌ او چندین حرکت مشابه در راستای خدمت به موی تای نیز انجام داده تا خود را به عنوان یکی از خادمان ورزش ایران معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز