خبرگزاری کار ایران

گپ و گفت با مرد شماره یک موی تای ایران؛

نصیری: دوران طلایی موی تای در راه است/ اجرای طرحی ملی و ماندگار در ورزش کشور

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۷۸۲

افتخارات و موفقیت های ورزش ایران در سال های اخیر بدون شک با توفیقات و دستاوردهای داخلی، بین المللی و جهانی هنر رزمی «موی تای» گره خورده و حدود یک دهه است که موی تای یکی از قطب های مدال آوری ورزش سرزمین مان در عرصه‌های بین المللی و جهانی بوده است.

به‌گزارش ایلنا، دوران طلایی موی تای از حدود هشت سال قبل و با ورود مدیری جوان، خوشفکر و برنامه‌محور آغاز شد و تا مدت ها نیز ادامه داشت. البته در برهه ای موی تای ایران این مدیر خستگی ناپذیر خود را از دست داد و از روزهای خوبش فاصله گرفت. حالا حدود یک سالی می شود که « جواد نصیری » به خانه خود بازگشته که در این مدت اندک، اتفاقات خوبی برای اهالی موی تای مملکت رقم خورده است، از جمله دعوت از پیشکسوتان و قدیمی های موی تای و همه آنهایی که در کنار موی تای بودند و دلشان برای این ورزش می تپد. حضور مجدد نصیری در راس انجمن موی تای، بهترین بهانه و فرصت بود تا از آنچه بر موی تای ایران ‌در این یک سال گذشته، مطلع شویم که ماحصل گفت و شنود ما با مرد شماره یک موی تای ایران و عضو شورای ریاست فدراسیون جهانی موی تای ( ایفما )، را در زیر می خوانید:
 
دعوت مجدد از ایمان غیاثوند با حکمی جدید و مهم در ورزش ایران
ابتدای امسال یک انتصاب مهم داشتیم که طی آن، «ایمان غیاثوند» را به عنوان مسئول پیگیری های ویژه امور مربوط به این هنر رزمی در سراسر کشور منصوب کردیم. در کارنامه غیاثوند که از پیشکسوتان و حامیان ورزش های رزمی کشور به ویژه موی تای است، عضویت در هیات رئیسه انجمن موی تای، مشاور عالی ریاست انجمن  و همچنین نمایندگی تام الاختیار و ‌ویژه رئیس پیشین کمیته ملی المپیک ( بهرام افشارزاده ) دیده می‌شود.
حکم مسئولیت پیگیری های ویژه برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران و یا دست کم در تاریخ رشته های رزمی صادر می شود.
به این ترتیب وی مسئولیت پیگیری امور محوله از طرف رئیس انجمن را عهده دار شده است که امید می رود با توجه به سوابق مختلف و همچنین درایت و دلسوزی او شاهد اعتلا و سربلندی موی تای ایران در عرصه های داخلی و میادین بین المللی باشیم.
 
تلاش جدی برای شناسایی قهرمانان واقعی و شایسته سالاری در تیم های ملی
در جلسه ای که استاد « محمد قربانی » نماینده رئیس انجمن در بخش حرفه ای، « حسن آصفی » مسئول کمیته بازرسی و « مجید رازانی » مسئول کمیته قهرمانان به همراه « ایمان غیاثوند » مسئول پیگیری‌های ویژه انجمن موی تای حضور داشتند، مقرر شد با هدف ساماندهی اسامی تمامی قهرمانان و مدال آوران موی تای از سال ۷۸ تاکنون و در دو بخش آماتور و حرفه ای، مورد شناسایی و غربال گری قرار گیرند.
 
طرح تقسیم بندی مناطق هشت گانه، طرحی « ملی » در ورزش کشور
تقسیم بندی فعالیت های اجرایی انجمن موی ‌تای به مناطق هشت گانه، بدون شک جزو کارهای ماندگار ماست که البته در دوره مدیریت قبلی بنده نیز اجرا شد، اما طرح جدید از جامعیت و گستردگی بیشتری برخوردار است که هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت، دستاوردهای ارزشمندی برای این هنر رزمی پرطرفدار و مدال آور بر جای خواهد گذاشت.
یکی از این دستاوردها، افزایش سطح کمی و کیفی در هر منطقه و استان است که به استعدادیابی، پرورش، توسعه و معرفی مستعدها به جامعه موی تای و تیم های ملی رده های مختلف سنی مردان و زنان ختم خواهد شد. نتیجه دیگر این تقسیم بندی، صرفه جویی در وقت و هزینه تیم ها و ورزشکاران برای سفر به شهر یا استان محل برگزاری مسابقه یا رویداد مرتبط با موی تای خواهد بود.
از دیگر نتایج و اثرات این طرح می توان فهرست وار به این موارد نیز اشاره کرد: افزایش راندمان و سهولت در ارتقاء علمی و عملی در مناطق هشت گانه، جذب مشارکت حداکثری برای حضور در رویدادهای ملی و در نتیجه دستیابی به تیم های متعدد و توانمند در سطح بین‌المللی، توسعه زیر ساخت‌ های علمی و عملی در سطح استان ها و البته تربیت و فرصت دهی به مدیران آینده ملی و استانی.
 
انتصابات مهم در بخش بانوان انجمن موی تای
در احکامی جداگانه، جمعی از بانوان قهرمان، نخبه و برجسته این رشته را به عنوان اعضای کمیته فنی و همچنین مسوولان کمیته های تخصصی انجمن را منصوب کردیم.
انتصابات یاد شده به درخواست آرجان «محمدآقا توحیدی»بنیانگذار موی تای ایران و رئیس کمیته فنی انجمن و با پیشنهاد «زینب ممانی» نایب رئیس بانوان موی‌تای و با هدف بهره‌گیری از تمامی ظرفیت و پتانسیل موجود در بخش بانوان این هنر رزمی و به منظور ارتقاء هرچه بیشتر سطح کیفی بانوان موی تای کار انجام گرفته است.

اسامی این نفرات عبارتند از:

کمیته آزمون: معصومه تاجیک
کمیته مربیان: ژاله بلواسی
کمیته برنامه ریزی تیم های ملی :مستانه سیف آبادی
کمیته استعدادیابی: سمیه خزایی
کمیته آموزش: شیما پزشکى اقدم
کمیته مسابقات: شاه صنم صدیق
کمیته داوران: زکیه رحیمی
دبیر کمیته فنى: فاطمه قربانی
اعضای کمیته فنی: معصومه تاجیک، سمیه خزایی، زکیه رحیمی، سمیه برزگر، ژاله بلواسی، شاه صنم صدیق، مهتاب حق طلب و مستانه سیف آبادی
 
نامه مهم رئیس کمیته ‌ملی المپیک به رئیس فدراسیون بین المللی موی تای ( ایفما )
یکی از دستاوردهای مهم ما، این بود‌ که رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در نامه ای به رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن موی تای ( IFMA )،  بر به رسمیت شناختن انجمن موی تای ایران به ریاست بنده تاکید کرد.
دکتر « سیدرضا صالحی امیری » رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در نامه ای به تاریخ ۲۲ ژوئن (دوم تیر ۹۹) خطاب به رئیس فدراسیون بین المللی انجمن های موی تای IFMA تاکید کرد: انجمن موی تای ایران به ریاست بنده توسط این کمیته به رسمیت شناخته شده و تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی فعالیت می کند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز