خبرگزاری کار ایران

جذب سرمایه‌گذارى بین‌المللى در شرایط تحریم؛

انعقاد تفاهمنامه بازار تهاتر ایرانیان و شرکت کوزوی ترکیه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران

asdasd
کد خبر : ۹۷۳۵۶۰

تفاهم بین بازار تهاتر ایرانیان و گروه انبوه سازى کوزو ترکیه براى احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران و همچنین تهاتر مصالح کارخانجات صنعت ساختمان ایران با امکانات در ترکیه تا ۲ هزار میلیارد تومان به منظور صادرات بدون عبور از مجراى بانکى که دچار تحریم است؛ انجام شد.

به گزارش ایلنا، علا الدین ختایی، مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان با اعلام خبر فوق در خصوص این مشارکت گفت: در شرایط تحریم و نوسان نرخ ارز و البته شیوع ویروس کرونا سرمایه‌گذارى در ایران با چالش‌های جدی مواجه شده است. به همین دلیل و باتوجه به مشکلات مذکور تفاهم صورت گرفته با گروه کوزو بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت شرکت ساختمانی کوزو در ایران، توضیح داد: گروه ساختمانى کوزو ترکیه با رتبه حدود ١١٠ جهانى، سابقه احداث ۱۷ هزار واحد در پردیس و ۲۰ هزار واحد در پرند را درکارنامه خود دارد که حالا گسیل و انتقال تجهیزات قالب‌هاى ساختمانى و سرمایه خود را براى احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونى در ایران با مشارکت بازار تهاتر ایرانیان آغاز کرده است.

ختایی با تاکید بر اینکه این اقدام ملى می‌تواند بخشى از نیاز مسکن کشور را مرتفع کند، خاطرنشان کرد: این اقدام مهم یعنی ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی زمینه اشتغال حداقل یک میلیون نفر را در کشور فراهم می‌کند. از طرفی با افزایش ساخت وساز یک اتفاق مهم و چشمگیر دیگر یعنی رونق و فعالیت بیشتر کارخانجات‌صنعت ساختمان رخ می دهد که این چرخه در نهایت به بهبود شاخص‌های اقتصادی کشور منجر می شود.

وی با تاکید بر اینکه به حرکت درآمدن چرخ تولید مسکن در کشور مزایای فراوانی دارد، افزود: در حقیقت این رخداد همان جهش تولید است که مد نظر مقام معظم رهبرى است.  نباید فراموش کرد که افزایش تولید و عرضه مسکن در کاهش قیمت‌هاى مسکن نیز تاثیر بسزایى خواهد داشت. همچنین دو شرکت بزرگ انبوه سازى دیگر ترکیه نیز به منظور سرمایه گذارى جذب این حرکت شده اند.

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان ادامه داد: برای موفقیت هر چه بیشتر در عملی شدن این هدف مهم از بخش عمومى و دولتى تنها انتظار داریم در روند صدور مجوز و طى مراحل  فنى و اداری سرعت لازمه یک حرکت تحول گرا داشته باشد. این مسئله یکی از مهمترین خواسته های ما از مسئولان و دستگاه های ذیربط است.

ختایی با تاکید بر اینکه در شرایط سخت تحریم کنونى، بازار تهاتر ایرانیان توانسته سرمایه گذارى بین المللى را به سمت پروژه هاى ملى جذب کند، توضیح داد: میانگین ساخت هر متر مربع واحد مسکونى بستگى به مساحت واحدها و تعداد طبقات و بستگى به متریال مصرفى دارد. از طرفی تامین مالی پروژه به صورت مشترک از سوی طرف ترک و طرف ایرانی یعنی بازار تهاتر ایرانیان در قالب یک مشارکت نامه که مبادله شده و با تولیدات داخل کشور انجام خواهد شد.

انعقاد تفاهمنامه بازار تهاتر ایرانیان و شرکت کوزوی ترکیه برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در ایران

وی با اشاره به اینکه تامین زیرساخت های شهری یکی از دغدغه‌های بزرگ ما و طرف ترک است، افزود: بر اساس مکان یابی‌های انجام شده زیرساخت های شهری باید فراهم شود و دستگاه های ذیربط هم باید سرعت بیشتری در این خصوص داشته باشند چرا که اگر زیرساخت ها به موقع فراهم نشود، مردم نمی‌توانند در واحد‌های احداث شده ساکن شوند .

ختایی با بیان اینکه یکی از انتظارات حداقلی و مهم ما همکاری مسئولان و نهادها برای کاهش هزینه‌های مربوط به جواز و زمین است، گفت: پروژه ها در شهرهایی خواهد بود که زمینه صدور مجوزهای ساخت مسکن برای یک اقدام ملی میسر باشد. وزارت راه هم ضمن تفاهمنامه با بازار تهاتر ایرانیان رسما اعلام حمایت کرده که آمادگی لازم برای سرعت بخشیدن به صدور مجوزهاى ساخت مسکن در طرح اقدام ملی را دارد. از طرفی از بانک مسکن هم انتظار می رود تسهیلات ارزان قیمت در اختیار خریداران قرار دهد. از متولیان صدور پروانه ساخت از نظام مهندسی ساختمان گرفته تا بنیاد مسکن و ... هم انتظار تسریع در روند صدور پروانه ساخت داریم .

مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در خصوص توانمندی موجود برای ساخت انبوه مسکن توضیح داد: به طور کلی برای ساخت مسکن در مقیاس ۱۰۰ هزار واحد در سال با مشارکت انبوه سازان توانمند داخل کشور و نیز کشور دوست و برادر ترکیه؛ توانایی ساخت داریم چرا که چند شرکت گسترده انبوه سازى ترک و انبوه سازان داخل کشور و کارخانه های صنعت ساختمان آمادگی کامل برای  همکاری دارند تا ما همزمان بتوانیم در استان ها پروژه ها را آغاز کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه گروه های هدف ما برای تولید مسکن دهک‌های پایین جامعه هستند، گفت: ما ساخت مسکن ارزان را در اولویت برنامه ریزی های خود قرار داده ایم و ظرف سه سال می توانیم به هدف بزرگ و مهم ساخت ٣٠٠ هزار واحد برسیم. ما برنامه ریزی کرده ایم که ٣٠٠ هزار واحد با همکاری شرکت های توانمند ساخته شود تا بتوانیم راهگشا و تاثیرگذار باشیم.  

لازم به ذکر است، پیش از این در ادامه فعالیت های بازار تهاتر ایرانیان به منظور تامین و تجهیز مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در کشور، تفاهمنامه‌ای با شبکه بازار تهاتر ایرانیان با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد. بنا به گفته مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان  از راهکارهای مهم مدیریت هزینه های تمام شده مسکن، راه حل تهاتری است که بازار تهاتر ایرانیان در پی تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی از طریق این راه حل اقدام می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز