خبرگزاری کار ایران

اشراقی به ایلنا خبر داد؛

برپایی نمایشگاه مبلمان دست‌ساز برای تحقق هرچه بیشتر شعار جهش تولید

asdasd
کد خبر : ۹۳۲۹۰۹

دبیر اجرایی نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی‌ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور، گفت: این نمایشگاه در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از شعار جهش تولید برپا شده است.

پریسا اشراقی دبیر اجرایی نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور، با اشاره به برگزاری اولین دوره از این نمایشگاه به خبرنگار ایلنا گفت: با توجه به شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری مبنی جهش تولید، این نمایشگاه برپا شده است تا گامی در راستای توجه و حمایت از تولید داخلی باشد.

وی با بیان این که سعی کرده ایم آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند را در این نمایشگاه به نمایش ارائه کنیم، گفت: تلاش ما این بود که بدون دریافت هیچ مبلغی و بدون نگاه تجاری، از تمامی هنرمندانی که از استان های مختلف حضور داشته اند حمایت کنیم.

اشراقی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با رویکرد حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت در این بخش برگزار شده است، گفت: سعی کرده ایم آثاری را در این نمایشگاه عرضه کنیم که هنر معماری و تجسمی که سالیان طولانی است به فراموشی سپرده شده و مانند کتاب خاک می خورد را دوباره به مردم نشان دهیم.

معرفی هنر به بازار کار ابزار جهش تولید

او اظهار کرد: تمام تلاش ما آن است که هنر را به بازار کار معرفی کنیم و با توجه به آنکه ساختمان سازی در کشور به سمت صنعتی سازی می رود باید سعی کنیم از حوزه معماری و ساختمان سازی سنتی  حمایت کنیم.

اشراقی بیان کرد: باید سعی کنیم در حوزه معماری کشور میزان سرمایه گذاری را افزایش دهیم و فصل جدیدی را در حوزه صنعت ساختمان رقم بزنیم.

دبیر این نمایشگاه با بیان اینکه این نمایشگاه جز به کل است، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه های می تواند تحول بزرگی را در حوزه ساختمان سازی ایجاد کند و با توجه به آنکه هنرمندان بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند سعی می کنیم ۱۳ هنرمند را با توجه به تولید محتوا و سبک کاری که دارند به بخش های مختلف معرفی کنیم.

اشراقی توضیح داد: بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در  تغییر سبک معماری طراحی ساختمان و دکوراسیون فعالیت کند و در این زمینه هم رایزنی های مختلفی را انجام داده است.

او توضیح داد: باید دولت بتواند مباحث کاری در این بخش را حمایت کند و با ایجاد انگیزه هایی برای سرمایه گذاری بتواند در این‌حوزه موفق عمل کند.

او اظهار کرد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از جمله قطر دارای هنرمندان و معماران بسیار خاص و با استعدادی است که برخی از هنرهای آنها باعث تعجب مقامات این کشور شده است. آثار فاخری که قابلیت صادرات  دارند.

هیچ پولی نگرفتیم و بدون نگاه تجاری بوده به هنرمندان و معماران داده شده است

او افزود: هنرمندان برجسته از استان های مختلف مانند مشهد و یزد کارهایی از جمله تابلوهای هنری را به نمایش گذاشته اند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۶ تیر تا ۱۳ تیر با حضور نمایندگان مجلس و معاونان وزارت راه وشهرسازی و مقامات سیاسی و هنری برگزار می شود.

خاطرنشان می شود اولین نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از تولید آثار فاخر امروز با حضور نمایندگان و مقامات سیاسی و مدیران وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز