خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی پردیس :

نگران هجوم ملخ‌ها نباشید

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۷۲۶

به گفتۀ مدیر جهاد کشاورزی پردیس، ملخ‌های مهاجم از نوع بومی و شب پرواز بوده و فاقد ضرر و زیان برای مزارع هستند.

به گزارش ایلنا، قریشی مدیر جهاد کشاورزی پردیس بیان کرد: تصاویر و فیلم‌هایی از دسته انبوه ملخ ها در فضای مجازی منتشر و عنوان شده که بعضاً موجبات نگرانی برای کشاورزان را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی در خصوص حضور این ملخ ها در شهرستان وجود ندارد، افزود: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون اراضی منطقه توسط اکیپ های کنترل و پایش آفات جهاد کشاورزی شهرستان تحت نظارت و دیده بانی مستمر قرار دارد و تاکنون حدود 100 هکتار مبارزه شیمیایی در ارتفاعات گلدره و واصفجان انجام شده و به محض وجود جمعیت بالای آفت عملیات مبارزه شیمیایی ادامه خواهد یافت .

مدیر جهاد کشاورزی پردیس گفت : فعلاً جای هیچگونه نگرانی در این‌خصوص وجود نداشته و ملخ های مشاهده شده از نوع بومی و شب پرواز بوده و بدلیل جذب به سمت نور به مناطق مسکونی نزدیک و موجبات ترس و نگرانی مردم را فراهم می آورند ولی از لحاظ خسارت به مزارع و باغات نگران کننده نیستند و مسئولیت مبارزه و دفع ملخ و هرگونه آفات عمومی در داخل محدوده مسکونی شهرها و روستاها خارج از مسئولیت جهادکشاورزی است و محدوده عملیات مبارزه با آفات عمومی جهاد کشاورزی اطراف باغات و مزارع و مراتع است.

قریشی تاکید کرد: همکاری خوبی بین کشاورزان و جهاد کشاورزی در این خصوص وجود دارد و اطلاع رسانی لازم در مقاطع مختلف به کشاورزان از سوی مسئولان صورت خواهد گرفت.

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز