خبرگزاری کار ایران

با هدف ارتقاء دانش اندونزی در مناطق محروم؛

نهاد نیکوکاری امید و دانش وابسته به انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران تاسیس شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۴۸۲

عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران از تاسیس نهاد نیکوکاری امید و دانش وابسته به این انجمن خبر داد.

به گزارش ایلنا، دکتر سیاوش صفوی عضو انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و از اعضای هیات موسس این نهاد اظهار داشت : دو سال قبل در جریان زلزله کرمانشاه، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران نسبت به ساخت 6 مدرسه 2 کلاسه به صورت کانکس که تنها راه برقراری و تداوم آموزش در شرایط اضطراری بود اقدام کرد و در حال حاضر این مدارس برای دانش آموزان قابل استفاده است .

وی اشاره کرد: این نهاد با هدف مدرسه سازی و ارتقاء سطح دانش اندوزی در مناطق محروم بنیان نهاده شده است .

این جراح پلاستیک با بیان اینکه تمام مشکلات جامعه ریشه در جهل دارد گفت : تولید دانش و مدرسه سازی در مقابله با جهل حائز اهمیت اساسی است .

دکتر سیاوش صفوی افزود: به پیشنهاد دکتر علی بیژنی ریاست اسبق انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران دکتر علی اکبر جلالی و اینجانب با توجه به اینکه هر سه سابقه فعالیت 25 تا 30 ساله در انجمن مدرسه سازی دیگری داشتیم که بیش از 1025 مدرسه را در مناطق محروم عمدتا خراسان و هرمزگان در عرض قریب به 30 سال بنا کرده بود تصمیم گرفتیم نهاد نیکوکاری امید و دانش را در جهت مدرسه سازی در مناطق نیازمند استان سیستان و بلوچستان با شعار " کپر زدایی از مدارس سیستان و بلوچستان " بنیان گذاری کنیم و در این راستا در کوتاه زمانی از تاسیس این نهاد نیکوکاری با سفر 9 نفر از اعضا در دیماه 98 به استان تفاهمنامه ساخت 8 مدرسه در روستاهای خاش تحقق یافت.

 وی با اظهار امیدواری به اینکه تعدادی از این مدارس مهر ماه سال جاری تحویل دانش آموزان داده خواهد شد گفت : در برخی مناطق این استان مدارس کپری وجود دارد و دانش آموزان مقاطع مختلف در شرایط نامساعدی آموزش می بینند. لذا نهاد نیکوکاری امید و دانش این هدف را در پیش گرفته که علاوه بر ساخت مدرسه و اهتمام در ایجاد کارگاههای آموزشی کارآفرینی ،  با حمایت از دانش آموزان این مدارس بوسیله تامین نیازهای آموزشی چون کتاب و لوازم التحریر و همچنین لباس و سایر نیازها و همراهی آنان در طی دوران تحصیلات دانشگاهی رسالت خود را به انجام برساند.

این عضو انجمن جراحان پلاستیک خاطر نشان کرد : امیدواریم نهاد نیکوکاری امید و دانش به همت این انجمن و افراد خیری که عضو گروه ما شده اند و بازوهای توانمند ما هستند و همچنین با عضویت خیرین دیگردر آینده ای نه چندان دور بتوانیم نقش پر رنگ تری در اجرای هدف خود داشته باشیم و همچنین الگویی برای سایر انجمن های علمی ایجاد شود تا شاهد افزایش تولید دانش از طریق مدرسه سازی در سراسر ایران به ویژه مناطق محروم باشیم ، باهدف " کپرزدایی از مدارس سیستان و بلوچستان " نگاه به آینده داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز