خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند:

خرید و فروش و نگهداری گونه‌های جانوری وحشی ممنوع

asdasd
کد خبر : ۸۷۴۵۲۵

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند از ممنوعیت خرید و فروش و نگهداری گونه های جانوران وحشی به منظور جلوگیری از انقراض آنها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فریدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند، اظهار داشت: هرگونه اقدام در خصوص حیات وحش نظیر خرید و فروش و نگهداری بدون مجوز محیط زیست جرم و پیگرد قانونی دارد. هر ساله در آستانه سال نو، خرید و فروش حیوانات بویژه گونه‌های آبزی همچون مار آبی، انواع سمندرها به‌ خصوص سمندر لرستانی، انواع لاک پشت و سایرگونه‌ها رونق پیدا می‌کند که این عمل خلاف قانون و جرم است.

وی گفت: سمندر لرستانی در فهرست سرخ اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت در رده حفاظتی در آستانه انقراض قرار دارد. در صورت ادامه تخریب زیستگاه و خرید و فروش در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقراض این‌گونه خواهیم بود.

فریدی بیان داشت:  بحث ماهی قرمز از دیگر آبزیان جدا است. تیم‌ها و گشت اداره محیط زیست این روزها در سطح شهر حضور دارند و به محض مشاهده این عمل خلاف قانون با متخلفان برخورد می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: از آنجا که امکان حضور در همه مکان‌ها وجود ندارد لذا از شهروندان عزیز می‌خواهیم به محض مشاهده خرید و فروش این آبزیان با شمارۀ  76343738  تماس حاصل کنند.

همچنین مردم می‌توانند با نخریدن این آبزیان مانع بروز و رواج این تخلفات شوند.

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز