خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان فیروز کوه:

اختصاص اعتبارات مناسب برای نگهداشت راه‌های فیروزکوه ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۶۲۳۳۲

فرماندار شهرستان فیروزکوه با تاکید بر هزینه سنگین نگهداشت محورهای مواصلاتی این شهرستان بر لزوم اختصاص اعتبارات مناسب برای نگهداشت راه‌های شهرستان فیروزکوه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مهدی یوسفی جمارانی،در تشریح وضعیت راه‌های مواصلاتی شهرستان فیروزکوه گفت: با توجه به اینکه در شهرستان فیروزکوه کمربندی وجود ندارد و جاده درون شهری اصلی همان جاده برون شهری محسوب می شود خودروها با سرعت بالایی وارد شهر می شوند و در عبور از شهر سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند؛ لذا شاهد تصادفات شدید منجر به فوت هستیم و بخشی از فوتی‌ها نیز ناشی از تصادف خودرو با عابرین پیاده در سطح شهر است.

وی افزود: شهرستان فیروزکوه به عنوان بزرگترین شهرستان استان تهران دارای ۶۰ کیلوتر بزرگراه، ۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۳۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۲۴ کیلومتر راه فرعی است. به این ترتیب بخش قابل توجهی از راه‌های استان تهران به ویژه در بخش روستایی به شهرستان فیروزکوه اختصاص پیدا می کند.

یوسفی جمارانی اظهار داشت: ظرف یک سال گذشته اقداماتی چون آسفالت معابر، لکه گیری روکش جاده‌ها انجام شده است؛ اما هزینه‌های نگهداشت راه‌ها بسیار بالا است. تعریض محور سمنان به فیروزکوه به عنوان یک پروژه ملی در حال اتمام است و در اجرای این پروژه تعدادی معارض محلی وجود داشت که با برگزاری جلساتی سعی کردیم رضایت آنها را کسب کنیم تا محور هرچه زودتر تکمیل شود.

وی بیان کرد: محور فرعی فیروزکوه به گرمسار نیز تا ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تنها بحث علائم ایمنی آن باقی مانده است که پیگیریم تا بزودی تکمیل شود تا با بهره برداری آن ظرفیت جدیدی به راه‌های شهرستان اضافه شود.

فرماندار فیروز کوه گفت: قطعا اگر اعتباراتی که اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به شهرستان فیروزکوه اختصاص می دهد همانند سایر ۱۶ شهرستان باشد نگهداشت راه های شهرستان با این کیفیت مشکل خواهد بود؛ لذا در سطح ملی و استانی پیگیری کرده ایم تا اعتبار مناسبی برای ترمیم و بازسازی جاده های موجود به ویژه در بخش روستایی انجام دهیم.

وی گفت: در حال حاضر جاده‌های اصلی ما علائم و خط کشی‌های لازم را دارند و وضعیت خوب است؛ اما چند پیچ خطرناک داریم که به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده اند امیدواریم از نقاط حادثه خیز استان تهران اطلسی تهیه شود که بخشی هم محورهای شهرستان فیروزکوه خواهد بود.

یوسفی جمارانی بیان داشت: دسترسی به استان‌های مازندران، سمنان و گلستان از فیروزکوه است لذا در برخی ایام سال بارگذاری خودروها بیش از ظرفیت مسیر خواهد شد و همین امر موجب بروز حادثه می‌شود. بر همین اساس امسال برای این نقاط دسترسی‌های فرار ایجاد کردیم. اصلاح هندسی محور فیروزکوه در دستور کار است و با تامین اعتبار مناسب آمادگی لازم برای انجام این اصلاح هندسی وجود دارد و می‌تواند بخش قابل توجهی از حوادث را کاهش دهد البته بی احتیاطی رانندگان نیز نیازمند آموزش است و در این راستا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید در این حوزه ورود پیدا کند.

فرماندار فیروز کوه در پایان گفت: در حوزه راه های فرعی کمبودهایی برای علائم ایمنی راه داریم که در سال آینده پیگیری لازم انجام خواهد شد؛ البته امسال هم با بهره‌گیری از اعتبارات دهیاری ها در محورهای فرعی و روستایی این اقدام انجام شده و بخش از کمبود علائم ایمنی راه‌ها تامین شده است.

 

 

 

منبع ایلنا
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز