خبرگزاری کار ایران

با فعال‌شدن تهاتر کارت ثمین؛

امکان تهاتر کالا با 17 کشور دنیا فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۸۴۲۵۲۳

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان گفت: با فعال سازی تهاتر کارت ثمین علاوه بر تسهیل در انجام فعالیت‌ها و مراودات اقتصادی ، امکان تهاتر کالا با 17 کشور دنیا فراهم شد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین ختایی درباره وجه بین‌المللی تهاتر کارت گفت: بازار تهاتر جهانی کالا در کشور کانادا به ثبت رسیده است و امکان تهاتر کالا با 17 کشور جهان فراهم شده است. آئین‌نامه این اقدام تهیه و به کمیته ضد تحریم وزارت اقتصاد داده شده است که البته به دلیل تحریم نمی‌توان جزئیات بیشتری از آن را اطلاع‌رسانی کرد.

وی با اشاره به برنامه گسترش معاملات در اقتصاد خرد عنوان کرد:‌ سایت و اپلیکیشنی ایجاد شده است و امکانی را برای مردم عادی فراهم کرده است تا سپرده‌ای را در بانک شهر انجام دهند و با اخذ اعتبار خرید یا فروش‌های خود را انجام دهند.

اصلاح مالیات بر ارزش افزوده در مجلس

مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این مراسم گفت:‌ اصلاح مالیات بر ارزش افزده در مجلس به گونه‌ای درحال انجام است تا به نفع تولیدکنندگان باشد و در قانون تجارت نیز که یک قانون 1000 ماده‌ای است و 30 سال در مجلس و دولت‌ها خاک خورده است بهبود وضع تجارت مدنظر است.

وی افزود: البته این لایحه خالی از ایراد نمی‌تواند باشد، اما تلاش مجلس این است که قوانینی که از آن خارج می‌شوند به نفع تولید و تجارت در کشور باشند.

کواکبیان با اشاره به نقش کنترلی تهارت کارت در نقدینگی خاطرنشان کرد: در دولت احمدی‌نژاد میزان نقدینگی 600 هزار میلیارد تومان بود که اکنون به 1800 میلیاردتومان رسیده است و تهاتر می‌تواند راهی برای جلوگیری از گسترش نقدینگی باشد.

وی با بیان اینکه ایران 15 کشور همسایه دارد، اظهار کرد: این همسایگان 400 میلیون نفر جمعیت دارند که بازاری مناسب برای کشور است و باید با فعال‌شدن دیپلماسی اقتصادی از این ظرفیت برای کشور استفاده کرد.

جواد عطاران معاون فناوری اطلاعات بانک شهر نیز در این مراسم گفت: بانک‌ها جزو تنها موسساتی هستند که ترازنامه آن دو وجهی است، چرا که بانک‌ها اعتبار خلق می‌کنند و با خلق ضمانت به کسب و کارها رونق می‌بخشند.

وی افزود: یکی از موضوع‌های مطرح در تجارت امروز جهان تهاتر است. در کمیته نوآوری بانک شهر این مدل مورد بررسی قرار گرفت که می‌تواند خلق ارزش کند.

وی با اشاره به این که، در اردیبهشت سال 98 موافقت اصولی با این کار صادر شد و تمامی ریسک‌های آن مورد مطالعه قرار گرفت، گفت: در تیر امسال قراردادی به این منظور منعقد شد و دستورالعمل آن در شهریور صادر شد. اکنون تمامی همکاران در شعب بانک شهر توجیه شده‌اند و فرم‌ها و نمونه کارت‌های ثمین برای تهاتر کالا و معاملات در بازار تهاتر ایرانیان آماده شده است.

عطاران با بیان اینکه مرکز شتاب‌دهی برای حمایت از ایده‌های جدید در بانک شهر وجود دارد، تصریح کرد:‌ صاحبان ایده‌های جدید می‌توانند نوآوری‌های خود را مطرح کنند. با حمایت از تهاتر بانک شهر این طرح امیدوار است که به رونق کسب وکارها در کشور کمک کند.

محمد مهدی سنماری مدیر عامل یادمان سازه که سازنده برج میلاد تهران است، گفت: دو طرح مهم تله کابین امام‌زاده داود به فرحزاد و محور نیلوفری در محدوده راه آهن پروژه دیگری است که در مرحله کار کارشناسی است و با جذب سرمایه‌گذار از داخل و خارج به مراحل اجرایی نزدیک می‌شود.

در این مراسم از تهاتر کارت ثمین شهر رونمایی شد ، دست اندرکاران مربوطه اظهار امیدواری کردند که تولیدکنندگان و عرضه‌ کنندگان کالا و خدمات و مردم عادی از روش تهاتر و تهاتر کارت ثمین در معاملات و مبادلات اقتصادی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز