خبرگزاری کار ایران

مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت:

تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۲۷۲

مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور تاکید کرد: دیابت بیماری است که ارتباط تنگاتنگی با ورزش، فعالیت بدنی و تغذیه سالم دارد.

به گزارش ایلنا، دکتر فاطمه قائمی، مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه برپایی دهکده دیابت که توسط شرکت نوو نوردیسک پارس به مدت سه روز در پارک لاله تهران برپا شد، اظهار کرد: دیابت بیماری است که ارتباط تنگاتنگی با ورزش، فعالیت بدنی و تغذیه سالم دارد.

دکتر قائمی گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور ما شهرنشین هستند و جامعه رو به صنعتی شدن دارد این امکان هست که تعداد بیماران دیابتی روز به روز افزایش پیدا کند. همچنین با افزایش جمعیت سالمند در کشورمان شیوع این بیماری محتمل است.

وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان ما کاهش زیادی یافته است این عامل در کنار تغذیه ناصحیح میزان شیوع بیماری را رو به گسترش برده است. یکی از راه ها این است که با ورزش و تغذیه سالم از این بیماری پیشگیری کنیم.آمارها نشان می دهد که ما می توانیم تا ۲۰ درصد با کمک تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب از بیماری دیابت پیشگیری کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز