خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

قیمت حامل‌های انرژی سد راه رسیدن به ساختمان سبز

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۰۱۵

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: یکی از موانعی که ما برای ساختمان سبز به آن دسترسی پیدا نمی کنیم قیمت حامل‌های انرژی است .

به گزارش ایلنا، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در آستانه برگزاری دومین کنفرانس  بین‌المللی صنعت ساخت، با بیان اینکه یکی از مباحث مورد بحث در این کنفرانس شهر پایدار و جامعه پایدار است، گفت: در مبحث 19 مقررات ملی ساختمان ها از نظر میزان انرژی به گروه های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام از این گروه ها با توجه به نوع کاربری ساختمان و محل قرارگیری در نقاط مختلف کشور و دیگر پارامترها تعیین می شوند که پس از تعیین گروه ساختمانی میزان صرفه جویی در آن مشخص شده و متناسب با آن باید طراحی ساختمان صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: بهینه سازی مصرف حامل های انرژی علاوه بر رعایت نکات صرفه جویی نیازمند توجه به اصول فنی مهندسی در ساخت و سازها است.

شکرچی زاده عنوان کرد: ساختمان سبز ساختمانی است که شما بتوانید در مرحله طراحی، اجرا و نگهداری مبانی محیط زیست و توسعه پایدار را در آن لحاظ کنید امروز با پیشرفت های علمی و تجاربی که بشر به آن رسیده است.

وی افزود: امکانی که بتوانیم در مرحله طراحی از روش‌های طراحی استفاده کنیم که این روش ها بر اساس حداقل مصرف انرژی و بر اساس حداقل صدمه زدن به محیط زیست، براساس بهره وری حداکثر باشد و چه در مرحله ساخت و اجرا می توانیم این موارد را مورد توجه قرار دهیم و اگر مجموع را مورد توجه قرار دهیم می‌توان به یک ساختمانی تحت عنوان ساختمان پایدار و سبز برسیم و در کنار این موارد و مهمتر از آن شهر پایدار و جامعه پایدار است.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: برای صرفه جویی در مصرف حامل های انرژِی در گرما و سرما باید ساخت و سازها با اصول فنی باشد ولی متاسفانه امروزه صنعت ساختمان سازی به ساخت سریع و آسان بدون توجه به استاندارد و رعایت نکات ایمنی لازم پیش می رود.

شکرچی زاده عنوان داشت: واقعیتی که وجود دارد این است که ما به جهت اینکه در خیلی از مواقع در اجرای ساختمان ها یک فرصت کافی را برای مراحل ارزیابی اولیه و طراحی انجام نمی‌دهیم و به لحاظ تامین منابع ملی دچار مشکل بود و زمان زیادی را از دست می دهیم و زمانی که وارد مرحله اجرا می شویم آن‌را به سرعت انجام می دهیم. بنابراین مواردی که می تواند ما را به ساختمان سبز برساند به لحاظ سرعت عمل غفلت کرده و مورد رعایت قرار نمی دهیم.

وی تاکید کرد: در صورتی که شما وقتی می خواهید از ساختمان سبز و پایدار صحبت کنید باید زمان کافی برای همه مبانی را مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم نتیجه کار قابل قبول باشد.

گفتنی است، دومین کنفرانس صنعت ساخت 8 الی 10 دی ماه سال جاری با حضور صاحبان صنعت صاحبان سرمایه، مسئولان و تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانانی از عراق و سوریه قطر و عمان در محل هتل المپیک تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز