خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی:

هشدار نسبت به انجام عمل‌های زیبایی در اتاق عمل‌های غیر استاندارد/ وقوع موارد فوت به دلیل جراحی‌های غیر قانونی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۳۱۳

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی نسبت به انجام اعمال زیبایی در اتاق عمل‌های غیر استاندارد توسط افراد غیرپزشک یا غیر متخصص هشدار داد و گفت: افزایش آگاهی مردم در زمینه جراحی های پلاستیک و زیبایی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایلنا، دکتر حامد باطنی نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی اظهار داشت: در تمام کشورهای دنیا اعمال جراحی زیبایی امروزه مورد اقبال عمومی قرار گرفته و این مسئله ارتباطی با شرایط اقتصادی، جغرافیایی، فرهنگی و سیاسی ندارد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در بسیاری از کشورهای جهان توجه به شرایط ظاهری بیشتر شده و افراد علاقه مند به بهبود شرایط فیزیکی و ظاهری خود هستند.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی با اشاره به پیشرفت های علم جراحی زیبایی گفت: امروزه انجام جراحی‌های زیبایی ساده‌تر شده و شانس بروز عوارض کاهش یافته است ولی افراد باید نسبت به برخی از نکات حساسیت داشته باشند چرا که به دلیل گردش مالی در حوزه اعمال زیبایی امروزه افراد غیر حرفه ای اعم از غیر پزشک و یا پزشکان بارشته های نا مرتبط به حوزه جراحی های زیبایی ورود یافته و این مسئله می‌تواند عواقب زیادی را به همراه داشته باشد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی با اشاره به فوت چند تن از هموطنان از ابتدای سال جاری به  دلیل انجام جراحی‌های زیبایی توسط افراد غیر پزشک یا غیرحاذق  ادامه داد: جراحان پلاستیک و زیبایی بسیاری از افراد را به انجام جراحی زیبایی و پلاستیک توصیه نمی‌کنند چرا که ممکن است این عمل به نفع آنها نباشد به طور مثال افراد جوان و نوجوانی که تقاضای لیفت صورت و یا استفاده از سایزهای غیر متعارف پروتز داشته باشند به دلیل اینکه از لحاظ علمی این مسئله برای آنها مورد تایید نیست، فرد متقاضی را نسبت به انجام آن توصیه نمی کنند.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی از متقاضیان جراحی پلاستیک و زیبایی که پزشکان از انجام جراحی آنها به لحاظ علمی امتناع می‌کنند به مراکز غیر حرفه ای و افراد غیر حاذق مراجعه کرده تا جراحی برایشان انجام گیرد و این مسئله سبب بروز عوارض جبران ناپذیری برای آنها خواهد شد چرا که ممکن است جراحی نادرست و رفع عوارض آن بسیار پرخرج و دردسرساز باشد.

نایب رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی خاطرنشان کرد: متاسفانه رفع برخی از باورهای غلط در مورد انجام جراحی‌های زیبایی بسیار زمان بر و پیچیده  است و افزایش آگاهی مردم در این زمینه ضرورت دارد و همه افراد باید بدانند که اعمال جراحی باید متناسب با سن، شرایط بدن، و شان اجتماعی فرد باشد و در عین حال در صورت انجام، عمل با عوارض کم و نتایج خوب صورت گیرد.

وی نسبت به انجام جراحی های زیبایی در اتاق‌های عمل غیر استاندارد بدون استفاده از لوازم و تجهیزات پزشکی هشدار داد و گفت: امروزه در فضای مجازی همچون اینستاگرام و تلگرام تبلیغات غیر قانونی در مورد جراحی‌های زیبایی صورت می‌گیرد و اطلاعات نادرستی به مردم ارائه می‌شود که به همه هموطنان توصیه می شود جهت افزایش آگاهی خود در این زمینه به صفحات وب سایت رسمی سازمان‌هایی همچون وزارت بهداشت، انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران و نظام پزشکی مراجعه کنند و مراقبت تبلیغات این چنینی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز