خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

دولت و مجلس نسبت به افزایش حقوق کارگران اهتمام داشته باشند/ زندگی شرافتمندانه کارگر باید تضمین شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۴۸۷

یک فعال اقتصادی گفت: تامین سطح حداقلی معیشت کارگران ارتباط مستقیمی با توسعه و تقویت تولید دارد؛ باید با همکاری دو بخش خصوصی و دولتی در مسیری حرکت کنیم که زندگی شرافتمندانه کارگران تضمین شود.

نازیلا نورفردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر ضرورت‌اهتمام به تولید و رفع موانع آن، اظهار کرد: رونق تولید یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است و بخش خصوصی نقش قابل توجهی در تحقق آن دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به شکل محسوسی شاهد کاهش قدرت خرید قشر کارگر جامعه هستیم، تاکید کرد: تامین سطح حداقلی معیشت کارگران ارتباط مستقیمی با توسعه و تقویت تولید دارد و باید با همکاری دو بخش خصوصی و دولتی در مسیری حرکت کنیم که زندگی شرافتمندانه کارگری تضمین شود. 

نورفردی تصریح کرد: نباید سهم کارگران و تلاش آنها درعرصه‌های پیشرفت تولید، صنعت و توسعه اقتصادی کشور را نادیده بگیریم. امیدواریم دولت و مجلس شورای اسلامی در بودجه 98 نسبت به افزایش دستمزد کارگران و ارائه تسهیلات ویژه به آنها اهتمام ویژه داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز با کمک‌های فنی و اقتصادی، همکاری با سازمان های سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذار خارجی، بهره گیری از ظرفیت تشکل ها و انجمن های موجود در عرصه تولید و تجارت و در نهایت هماهنگی و تعامل بیشتر با بخش های دولتی مرتبط می تواند کشور را در مسیر رشد اقتصادی یاری کند.

دولت و مجلس نسبت به افزایش حقوق کارگران اهتمام داشته باشند/ زندگی شرافتمندانه کارگر باید تضمین شود

نورفردی تصریح کرد: برای دستیابی به رشد اقتصادی و راه افتادن چرخه اقتصادی کشور باید نقش بخش خصوصی بیش از پیش پر رنگ شود؛ در این راستا می‌توان با همکاری دو بخش خصوصی و دولتی و به کارگیری تمام ظرفیت های آنها و همچنین استفاده از کلیه مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی به برنامه ای جامع و دور از کلی نگری دست یافت. 

این تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات خدمات شهری، با بیان اینکه امروز لازم است اقتصاد کشور از حالت منطقه ای خارج شده و مبانی آن با نگاهی جهانی تدوین شود، گفت: در این خصوص اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشور می‌تواند به عنوان بزرگترین پارلمان بخش خصوصی و یک تشکل قدرتمند و تاثیرگذار نقش مهمی را در رشد اقتصاد کشور ایفا کند.

وی‌ادامه داد: اقتصاد و صنعت ایران به تعامل فکری بیشتری میان بخش دولتی و خصوصی نیاز دارد، از این رو اتاق‌های بازرگانی به عنوان مشاورین سه قوه می توانند با ارائه پیشنهادها و راهکارهای راهبردی در مسیر توسعه اقتصادی کشور، از ارکان اصلی تحقق اقتصاد پویا به حساب آیند.

نورفردی در پایان با اشاره به رکود اقتصاد جهانی، بیان کرد: امروز نیازمند این هستیم که به شکل عملی و دور از فضاسازی های شعاری، افراد متخصص و آشنا به مسائل روز اقتصادی به عرصه های مدیریتی و تاثیرگذار در امور اقتصادی وارد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز