خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تأکید کرد:

ایجاد اشتغال پایدار در سال حمایت از کالای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۵۴۳

در جریان سفر معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مدیرعامل بنیاد برکت به شرق استان تهران، دو طرح توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی بنیاد برکت با حجم سرمایه‌گذاری ۷۲ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، سیدمصطفی سیدهاشمی در آیین بهره‌برداری از اولین طرح آسمان (آیین نامه‌ سرمایه‌گذاری و اشتغال نیروی انسانی) بنیاد برکت در استان تهران و افتتاح یک طرح توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور در زمینه‌ تولید ورقه‌ ام‌.دی‌.اف ملامینه، با بیان این مطلب افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ایجاد کسب‌وکارهایی که منجر به اشتغال و فراهم آوردن فرصت‌های شغلی برای ساکنان مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافته می‌شود، استقبال و حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اعتقاد بر این است که کارهای کوچک و متوسط در زمینه‌ اشتغال، بخشی از مشکلات کشور را حل می‌کند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور آماده‌ی بهره‌برداری در شهر بومهن اظهار داشت: این طرح با سرمایه‌گذاری بنیاد برکت وابسته به این ستاد، زمینه‌ی ایجاد اشتغال را برای ۱۳ نفر به‌طور مستقیم فراهم آورده است.

دکتر سیدهاشمی در تشریح ویژگی‌ها و امتیازات طرح افتتاح شده گفت: کارآفرین این پروژه جزو خانواده‌ معظم شهداست و این یک ارزش است که خانواده‌ شهید در بحث ایجاد کسب‌وکار ورود کرده است. همچنین نیروی انسانی قابل قبولی با سرمایه‌ اندک در این طرح مشغول به کار شده‌اند. از سوی دیگر، کسب‌وکاری مورد نیاز جامعه است و از دل یک کارگاه کوچک، نتایج بزرگی حاصل شده است.

وی افزود: بسیاری از طرح‌های اشتغال‌زایی الگوی آسمان به زودی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهند رسید. تا به امروز ۱۷ استان، ۷۷ شهرستان و ۲۳۰۰ روستا تحت پوشش طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار فرصت شغلی از این طریق در کشور ایجاد شود.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) دارا بودن توجیه اقتصادی، سرمایه‌گذاری لازم، استفاده از فناوری‌های روز و به‌کارگیری نیروی انسانی را از جمله شرایط پروژه‌های حمایت شده در طرح اشتغال‌زایی آسمان اعلام و تصریح کرد: ستاد اجرایی نهایت همکاری و حمایت و پشتیبانی را از چنین پروژه‌هایی اعمال می‌دارد.

ایجاد 10 هزار شغل اجتماع‌محور توسط بنیاد برکت در سال 1397

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در آیین‌های افتتاح و بهره‌برداری از دو طرح اجتماع‌محور و بنگاه‌محور برکت در مناطق کم‌تر‌برخوردار استان تهران گفت: ۱۴۰ پروژه در طرح آسمان (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی اشتغال نیروی انسانی) با ظرفیت اشتغال ۱۴۰۰ نفر برای اجرا در سال‌های ۹۷ و ۹۸ پیش‌بینی شده است.

مهندس سعید جعفری در توضیح اجرای طرح آسمان تصریح کرد: در این طرح گروه‌های اجتماعی باید شکل بگیرند و فقط مسئله‌ اشتغال مطرح نیست، بلکه توانمندسازی‌های اجتماعی هم مدنظر است.

وی با اشاره به ارتقای شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی در جوامع محلی در طرح آسمان بنیاد برکت بیان کرد: پیش بینی می‌کنیم که تا پایان شهریور ماه ۹۸ این ۱۴۰۰ ظرفیت شغلی در کشور ایجاد و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل بنیاد برکت، طرح آفتاب (آیین‌نامه‌ی فقرزدایی و توان‌افزایی برکت) را در ادامه و مکمل طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ذکر کرد و افزود: در واقع زمانی که یک طرح کامل شد، به شکل تعاونی سامان‌دهی شده و به بقا ادامه می‌دهد.

مهندس جعفری هم‌چنین از ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در قالب طرح سحاب (سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال‌زایی برکت) تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: سال آینده هم با رویکرد اجتماع‌محور حداقل ۱۵ هزار طرح اشتغال‌زایی ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به وجود برخی محرومیت‌ها در اشکال مختلف در کشور تصریح کرد: استان تهران جمعیت زیادی را در خود جای داده است و به‌خصوص از معضل حاشیه‌نشینی رنج می‌برد.

مدیرعامل بنیاد برکت از توجه ویژه‌ی این بنیاد به مناطق کم‌تر برخوردار استان تهران خبر داد و تصریح کرد: حاشیه‌نشینی در تهران معضلات اجتماعی فراوانی را با خود به همراه دارد و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای دغدغه‌ی رفع محرومیت‌ها، به دنبال محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق کم‌تر برخوردار استان تهران، براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی است.

لازم به توضیح است در جریان سفر معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به بومهن و جاجرود، علاوه بر بهره‌برداری از یک طرح توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور در شهر بومهن با به‌کارگیری بانوان، یک طرح توانمندسازی اقتصادی بنگاه‌محور واقع در جاجرود هم افتتاح شد. این واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال، که توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مورد بهره‌برداری قرار گرفت، در فاز اول ظرفیت ایجاد ۲۵ فرصت شغلی مستقیم را دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز