خبرگزاری کار ایران

مدیر بخش علمی‌همایش موتورهای درون‌سوز و نفت مطرح کرد:

لزوم ارتقای دانش سازنده‌های قطعات موتور در جهت بهبود کیفی خودروها

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۰۷۳

مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت بر لزوم افزایش دانش سازنده‌های قطعات موتور در جهت بهبود کیفی خودروهای ساخت داخل و حرکت در مسیر فناوری های نوین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حاج‌علی‌محمدی، نائب رئیس انجمن علمی موتور ایران در آستانه برگزاری دهمین همایش موتورهای درون‌سوز و نفت اظهار داشت: این همایش مهمترین رویداد در حوزه موتورهای درونسوز در کشور است که هر دوسال یکبار برگزار می شود و امسال در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ بهمن ماه این همایش در پژوهشگاه صنعت نفت تهران با حضور پژوهشگران، دانشگاهیان، اهالی صنعت و صاحب‌نظران برجسته از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: بیش از 170 مقاله برای ارائه در همایش ارسال شده و ارائه مقالات شفاهی و پوستری، برگزاری کارگاه های آموزشی، میزگردهای تخصصی، سخنرانی‌های کلیدی و نشست‌های صنعتی از جمله برنامه‌های این همایش است. همچنین اولین نشست تخصصی تحقیق و توسعه سازندگان قطعات موتور را در همایش دهم شاهد خواهیم بود.

در این همایش همچنین شرکت‌های مختلف فعال در حوزه موتورهای درون‌سوز و نفت آخرین دستاوردهای طراحی و تولیدی خود را درنمایشگاه جانبی همایش عرضه خواهند کرد.

مدیر بخش علمی همایش موتورهای درون‌سوز و نفت ادامه داد: با توجه به وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرها یک راه حل جهت برون رفت از این مسأله استفاده از خودروهای هیبریدی و الکتریکی و استفاده از فناوری های نوین کنترل آلودگی در موتور خودروهاست تا بتوانیم تا حدودی موضوع آلودگی هوا را در کلانشهرها کنترل کنیم بنابراین بحث کیفیت خودروها و قطعات آن، همچنین تحقیق و توسعه و ارتقای سازنده‌ها در این همایش مد نظر قرار گرفته و بر همین اساس تمرکز و سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های توسعه‌ای در زمینه موتورهای هیبریدی از موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.

نایب رئیس انجمن موتور ایران ادامه داد: از دیگر موضوعات مهمی که در قالب سخنرانی کلیدی و مقالات در این همایش مورد بحث و گفت وگو قرار می‌گیرد موضوع موتورهای مجهز به سامانه پرخوران (توربوشارژ) است که در واقع این موتورها نسل جدید موتورهای احتراقی هستند که آلایندگی و مصرف کمتری نسبت به موتورهای کنونی دارند.

حاجی علی محمدی گفت: در این همایش که انجمن علمی موتور ایران با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کننده آن است، مباحث راهبردی صنعت خودرو و قوای محرکه، مباحث علمی و آخرین فناوری‌ها در حوزه موتورهای درون سوز و نفت توسط سخنرانان کلیدی خارجی آکادمیک و صنعتی از دانشگاه برونل انگلیس و شرکت‌هایی همچون بوش، FEV، AVL و هانیول که جزو پیشروترین شرکت ها در زمینه طراحی موتور و قطعه‌سازی در دنیا هستند، ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز