خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره کانون معلولین توانا:

کارآفرینی به حل معضلات اجتماعی کمک می‌کند/ از تمامی دستگاه‌ها انتظار حمایت داریم

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۹۷

رئیس هیات مدیره کانون معلولین توانا گفت: کارآفرینی سالم، مسیری مطمئن در برون رفت معضلات اجتماعی و ریشه کن کردن فقر عمومی است.

به گزارش ایلنا، "سید محمد موسوی" ضمن بیان این مطلب افزود: در شب یلدا اجتماعی هزار نفری از خانواده بزرگ فیروز و کانون توانا را گردهم جمع کردیم که تصاویر منتشر شده، تفسیری از واژه توانمندی است. اگر چه به تعبیری، همه کسانی که به جامعه خود می اندیشند، عضو خانواده ما هستند و خانواده ما بسی بزرگتر از آن چیزی است که در این اجتماع گردهم آمده بودند.

وی ادامه داد: ما به سهم خود تلاش کرده ایم در عرصه کارآفرینی، دستی گرفته باشیم و اکنون با دلی آکنده از عشق و سرشار از مهر، به دنبال این هستیم که زبان گویای محرومان باشیم.

موسوی تصریح کرد: در آغاز سخن، از رهبر معظم انقلاب استدعا داریم به متولیان امر گوشزد کنند تا در راستای تحقق آرمان های انقلاب و برون رفت از معضلات اجتماعی و همچنین فقر عمومی، همان گونه که با دشمنان خارجی قاطعانه برخورد می کنند، با همان شدت نیز با اخلالگران اقتصادی و چپاولگران بیت المال برخورد شایسته صورت بگیرد.

رئیس هیات مدیره کانون معلولین توانا یادآور شد: جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم؛ معضلات اجتماعی و فقر اقتصادی، هر روزه بنیان خانواده ها را سست و تعالی اخلاقی و همبستگی اجتماعی را به تباهی می کشاند و بر شما واجب است تا در سایه ایجاد امنیت اقتصادی، آنچنان بستری مهیا کنید که کارآفرینان بی هیچ دغدغه ای، سرمایه های ملی را در چرخه اقتصاد به گردش درآورند تا با اشتغال زایی و تولید ملی، زندگی و معیشت مردم تضمین شود. همچنین انتظار ملت از ریاست محترم قوه قضائیه این است که با برخوردی قاطعانه، دست مفسدان اقتصادی و سارقین بیت المال را از حقوق ملت ایران کوتاه کند.‌ در این راه، شایسته است برای کارآفرینان که به حق خط شکنان و ناجیان اقتصادی هستند، دادگاه ویژه داشته باشید .

وی در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: سئوال ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است که چرا با داشتن پشتوانه ای همچون رای ملت، در عالی ترین مسند نظارتی کشور و با داشتن مصونیت سیاسی، بعضا در مقابل چالش ها و مشکلات اجتماعی، سکوت اختیار می شود و گاها در مقابل انجام وظایف خود تنها به ایراد سخنرانی های آنچنانی و ورود به دسته بندی های سیاسی بسنده می کنند. ما انتظار داریم شما بزرگواران نسبت به حق الناس اهتمام ورزیده و در قبال مطالبات مردم، از مسئولان ذیربط سوال شود و با آنان به طور قانونی برخورد کنید.   

موسوی ادامه داد: انتظار دیگر مردم از سازمان‌های امنیتی، نظامی و انتظامی این است که همچنان که در خارج از مرزها با شکست داعشیان افتخار آفریدند، بدون هیچ ملاحظه ای در مقابل فساد اقتصادی ایستاده و پوزه داعشیان داخلی را به خاک بمالند. زیرا خائنین به بیت المال و اخلال گران اقتصادی، امروز حججی های جهادگر در سنگر اقتصادی را بی سرو صدا به شهادت می رسانند تا ملتی را یتیم کرده و از پی سیاست خائنانه دشمنان، به خط فقر نزدیک کنند.

رئیس هیات مدیره کانون معلولین توانا افزود: اکنون به سازمان های مردم نهاد تکلیف است که قدر خود را دانسته و جایگاه واقعی خود را بشناسند. NGO ها باید بدانند که قانونا می توانند در نقش یک مدعی العموم به مانند یک دادستان عمل کنند و مطالبات قانونی مردم را در  راستای موضوعیت فعالیت خود از مجاری قانونی مطالبه کنند تا خدای ناکرده اینچنین نشود که نام مردم را به یدک کشیده و از انجام رسالت خود غافل باشند.

وی اظهار داشت: خیر بودن با گوشت و پوست این ملت عجین است، اما بر ما واجب است تا از پی عمل خیر، خیر اندیش هم باشیم. یعنی منشا مشکلات مردم را درک کنیم. مثلا از خود سوال کنیم چه کسانی فرزندان میهن را به اعتیاد می کشانند تا ما امروز مجبور شویم در قالب عمل خیر، کمپ ترک اعتیاد ایجاد کنیم؟ پاسخ این سوال یعنی خیر اندیشی. بنابراین در ایران عزیز، خیریه و خیر کم نداریم، بلکه جای خیراندیشی و خیراندیش بسیار خالی است.

موسوی در پایان یادور شد: اگر همگان به آنچه گفته شد عمل کنند، مردم یقینا در صحنه جامعه حضور یافته و ما با برخورداری از پشتیبانی مردمی، به رونق اقتصادی و بهبود وضعیت اجتماعی دست خواهیم یافت و شاهد آن روزی خواهیم بود که کارآفرینان در سنگر تولید، همچون سدی محکم در مقابل ورود کالاهای خارجی خواهند ایستاد  و مدیران راهبردی در جهت توسعه و کار آفرینی و رفاه مستضعفان گام خواهند برداشت. از این رو، کارگران در سایه رفاه اقتصادی پرتلاش و مصمم عمل خواهند کرد و عاملان فروش با اطمینان و قوت قلب، کالای ایرانی را عرضه خواهند داشت و مردم عزیز کشورمان با غرور ملی در این جنگ اقتصادی با افتخار تولیدات داخلی را مصرف خواهند کرد که حاصل آن همانا اشتغال زایی و رونق اقتصادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز