خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه مطرح کرد:

مدیریت دو گانه در شهر جدید اندیشه،معنا ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۲۶۶

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: موضوع مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه نه از حیث قانونی امکان‌پذیر بوده و نه در قالب اجرایی مُیَسَر است.

به گزارش ایلنا، محمد آیینی مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در نشستی با برخی از خبرنگاران و اصحاب رسانه فعال در غرب استان تهران ضمن اشاره به نقش حائز اهمیت وزارت راه و شهرسازی ،فرمانداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی فعال در شهرستان شهریار و شهر جدید اندیشه در موفقیت کسب‌شده از سوی شرکت عمران اندیشه اظهار داشت: توفیقات مذکور با عنایت به ارزیابی‌های انجام شده از عملکرد این مجموعه در حوزه‌های گوناگون و با در نظر گرفتن مولفه‌های متعدد مدیریتی و اجرایی حاصل شده که در ادامه این نشست به آن پرداخته خواهد‌شد.

آیینی افزود: در این توفیقات،همیاری و همگرایی مدیریت شهری اندیشه تاثیرگذار بوده و اساسا تحقق یک موفقیت، مستلزم مجموعه‌ای از عوامل به هم پیوسته است که به مثابه حلقه‌های یک زنجیره، مکمل یکدیگر خواهند بود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر نقش و ضرورت وجود شرکت عمران شهر جدید اندیشه در منطقه‌ای که دارای شهرداری و شورای شهر است و طرح برخی مباحث در ارتباط با وجود رگه‌هایی از مدیریت دوگانه در شهر مذکور عنوان کرد: بنده قائل به وجود مدیریت دوگانه نیستم و به واقع نه از منظر قانونی و نه از حیث اجرایی، مدیریت دوگانه در شهر جدید اندیشه محلی از اعراب ندارد.

آیینی عنوان کرد: مدیریت دوگانه زمانی ظهور و بروز پیدا می‌کند که در یک حوزه، منطقه، مجموعه و یا محدوده جغرافیایی، شاهد تداخل وظایف باشیم، در صورتی که اساسا چنین تداخلی در شهر جدید اندیشه مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: شرکت عمران اندیشه و یا دیگر مجموعه‌های شرکت عمران در اقصی نقاط این کشور، به عنوان شرکتی 100 درصد دولتی، نماینده وزارت راه و شهرسازی در شهرهای جدید  محسوب می‌شوند که تا قبل از شکل‌گیری مدیریت شهری و به حد نصاب رسیدن جمعیت برای آغاز به فعالیت شورای شهر یا شهرداری، تمامی وظایف مصرح و قید شده در چارچوب اختیارات شهرداری‌ها، بردوش شرکت عمران بوده که صدور مجوز، نظافت شهر، محاسبه عوارض و اخذ آن، صدور مجوز ساخت و ساز و دیگر وظایف قید شده در ماده 55  از نمونه‌های آن به شمار می رود.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه گفت: پس از شکل‌گیری و آغاز به فعالیت شهرداری،به تبع این اقدامات از سوی  شهرداری پیگیری خواهد شد و البته شرکت عمران نیز تا زمانی که منابع در اختیار دارد، دستور کارهای عمرانی مقتضی و نیازسنجی شده را پیگیری و عملیاتی می‌کند که این نافی اختیارات وظایف و تصمیماتِ قانونیِ مدیریت شهری نیست.

وی افزود: به واقع اقداماتی همچون ساخت مدرسه، مسجد، تامین زیر ساخت‌ها و...از سوی شرکت عمران اجرایی می‌شود و بعید است هیچ عقل سلیمی، چنین ظرفیت موثر و قابل توجهی را نهی و نفی کند زیرا با نقش آفرینی  شرکت عمران، ضریب خدمات عمرانی و رشد و توسعه شهری با سرعت و شتاب فزاینده‌تری طی خواهد شد و این مزیت و فرصتی است که تنها در شهرهای جدید شاهد آن هستیم و به تبع با همسویی شهرداری و شرکت عمران حصول توفیقات برجسته و اثر بخش تسهیل خواهد شد.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه عنوان کرد: اساسا از حیث قانونی، شرکت عمران اندیشه خود را مکلف و موظف به تقویت شهرداری و مدیریت شهری می‌پندارد،زیرا یک شهرداری ضعیف،حصول و تحقق اهداف از پیش تعیین شده شرکت عمران را نیز با دشواری و پیچیدگی‌هایی توام می‌سازد.

آیینی گفت: خوشبختانه پیرو جلسات متعددی که میان شرکت عمران و مدیریت شهری شهر جدید اندیشه برگزار شده، به فهم مشترک مطلوبی در این خصوص نائل شده‌ایم که نمود آن در موفقیت‌های حاصل شده در شهر مذکور ملموس و محسوس به نظر می‌رسد و یقینا در صورت وجود تقابل یا تعارض شاهد این حجم از توفیقات نبوده‌ایم. 

نشان مسئولیت پذیری اجتماعی،افتخاری بزرگ برای شرکت عمران اندیشه است

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده از سوی مجموعه مذکور در این منطقه گفت: راه اندازی و بهره‌برداری از بازار ایرانی و اسلامی، مسجد سلمان فارسی، توسعه فضای آموزشی،60 کیلومتر پیاده سازی، تامین و تحقق99 درصدی تعهدات مرتبط با مسکن مهر، احداث بنای مورد نیاز برای استقرار ادارات خدمات رسان همچون آب و برق،تنها نمونه و بخشی از فعالیت‌های انجام شده در این شهر به شمار می رود و زمانی اهمیت این توفیقات ملموس‌تر می‌شود که مجموعه کارمندان و نیروی انسانیِ فعال در شرکت عمران شهر جدید اندیشه قریب به 50 نفر است و به واقع با این تعداد نیرو شاهد حداکثر بهره‌وری هستیم.

وی افزود: در طول چهار سال اخیر، با وجود مشکلاتی که از حیث بودجه و اعتبارات در کشور وجود داشته ،لذا هیچکدام از پروژه‌های تعریف و طراحی شده از سوی شرکت عمران شهر جدید اندیشه به دلیل مسائل مالی و اعتباراتی به تاخیر نیفتاده و با وجود فراز و نشیب‌های بسیار، در نهایت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی به بهره‌برداری رسیده‌است.

آیینی گفت: به واقع در سایه همین توفیقات، شرکت عمران شهر جدید اندشیه، به افتخار کسب نشان مسئولیت پذیری اجتماعی نائل شده که این موفقیت،حاصل ارزیابی‌های 20 ساله از عملکرد این مجموعه است.

مدیر شرکت عمران شهر جدید اندیشه در خاتمه یادآور شد: با توجه به هدف نهایی  این اقدامات که  جلب و تامین رضایتمندی حداکثری مردمی است، موفقیت‌های مذکور انگیزه ما را از فعالیت‌های عمرانی هر چه بیشتر، مضاعف می‌سازد و امیدواریم همچنان، با پشتیبانی‌ها و حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی، فرمانداری شهریار و همگرایی سازنده با مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌های ذی ربط، روند موفقیت‌های کسب شده در آینده نیز استمرار یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز