خبرگزاری کار ایران

با تاکید بر همکاری شایسته همه دستگاه‌ها؛

ویژه برنامه‌های سالروز تولد حضرت عبدالعظیم(ع) اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۰۳۶

جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این جلسه که با حضور آیت الله محمد محمدی ری‌شهری، نماینده ولی‌فقیه و تولیت آستان‌مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد، معاون فرهنگی و امور زائران این آستان در گزارشی گفت: 47 عنوان برنامه فرهنگی- مذهبی در هفته بزرگداشت سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حرم مطهر  ایشان و بخش ها و روستاهای مختلف شهرستان ری برگزار می شود.

 عباس سلیمی برگزاری جشن‌های مختلف، آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)، جمع‌خوانی خدام، مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی، جشن میلاد ویژه شکوفه‌های قرآنی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و عیادت از بیماران بستری در بیمارستان‌های رازی، 7 تیر و آیت‌اله کاشانی را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی برگزاری جشن تکلیف، گلباران و عطرافشانی قبور شهدای مدفون در آستان، تخفیف مرکز نجوم و آسمان نما، ویزیت رایگان در دارالشفای کوثر حرم، عیادت از بیماران بستری در آسایشگاه کهریزک، برنامه مسابقه فرهنگی ثواب زیارت به صورت اینترنتی و حضوری، اجرای طرح تلاوت هزاران ختم قرآن کریم اهدایی به حضرت عبدالعظیم(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

سلیمی خواستار مشارکت همه نهادها و ارگان‌ها در برگزاری این برنامه‌ها شد و افزود: در نظر داریم در شب میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) از 12 هزار زائر و مجاور ایشان بر سر سفره حضرت پذیرایی کنیم که این اقدام عظیم نیکوکارانه مشارکت همه نهادها و ارگان‌ها را می‌طلبد.

وی از هر پیشنهاد و ایده فرهنگی و مذهبی برای برگزاری بهتر و مطلوب تر این هفته استقبال کرد و افزود: ستاد بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) با مشارکت نهادهای مختلف و برگزاری جلسات متعدد تلاش دارد تا این هفته را در خور شان حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار کند و در این زمینه تلاش شبانه روزی می‌کند.

تولیت آستان‌مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) نیز در این جلسه  بر همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های یاد شده تاکید کرد و گفت: مسئولان در ادارات و رده‌های مختلف نسبت به همکاری با آستان حضرت عبدالعظیم(ع) در برگزاری شایسته هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) احساس مسئولیت کرده و نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

 آیت‌الله ری‌شهری با بیان اینکه همه باید برای تبلیغ و ترویج مقدسات دینی و مذهبی احساس مسئولیت کرده و تلاش کنند، تاکید کرد: مدیران شهرستان نباید مسئولیت‌های خود را به دیگر نهادها حواله دهند.

وی بر فعالیت تبلیغی شهرداری منطقه 20 تهران تاکید کرد و افزود: انتظار داریم تا شهرداری در سطح تهران و به طور خاص در شهرری رهنمودهای خاص حضرت عبدالعظیم(ع) را به صورت تابلو بنر در سطح شهر نصب کند به گونه‌ای که همه هفته بزرگداشت را احساس کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر نصب بنرهایی پیرامون فرمایشات امام رضا(ع) درباره حفظ وحدت اسلامی و پرهیز از اختلافات تاکید کرد و افزود: نعمت امنیت ارزش والایی دارد که همه باید قدردان و حافظ آن باشیم.

ری شهری با اشاره به اینکه همه برای زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر(عج) مسئولیت داریم و باید آن را ادا کنیم، افزود: باید از فرصت هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) مانند سایر مناسبت‌های مذهبی برای ترویج فرهنگ مهدویت و آماده کردن جامعه اسلامی برای ظهور استفاده مطلوب کنیم.

وی همچنین گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) از این جهت که مستقیما از سوی ائمه(ع) مورد خطاب قرار گرفته و ثواب زیارت قبر مطهر ایشان هم سنگ با زیارت کربلا ذکر شده امامزاده‌ای خاص است و از این جهت باید برای تکریم ایشان سرمایه‌گذاری سنگین شود.

ری شهری گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) از نوادگان امام حسن مجتبی(ع) هستند و کسانی که برای غربت امام دوم شیعیان دل‌سوخته هستند باید این دلسوختگی را با توجه خاص و ویژه به این امامزاده و آستان شریف ایشان مرهم گذاشته و به ایشان احترام خاص کنند.

در این جلسه که حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی، امام‌جمعه شهرری نیز حضور داشت، هدایت‌الله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان، سید احمد صفوی، شهردار منطقه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین منتظری، رییس ستاد برگزاری نماز جمعه، سرهنگ حسینی، سرکلانتر انتظامی، معاون فرهنگی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و تعدادی از روسای ادارات و نهادهای شهرستان ری به تشریح اقدامات ادارات متبوع خود در برپایی مراسم‌های این هفته پرداختند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز