خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت؛

گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر در شهرک صنعتی شمس‌آباد آغاز بکار کرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خودکفایی کشور در تولید شیرآلات صنعتی که در صنایع مادر از جمله صنعت نفت کاربردهای زیادی دارد از ثمرات برجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم آغاز بکار فعالیت گروه توسعه شیرآلات صنعتی نیک گستر در شهرک صنعتی شمس آباد که با حضور سهیلا جلودارزاده نماینده مجلس شورای اسلامی، معاونان  وزارت خانه‌های صنعت ونفت، سفیر ایتالیا در تهران و صنعتگران این شهرک برگزار شد با بیان اینکه قرارداد ساخت این مجموعه عظیم تولیدی در سفر حجت الاسلام و المسلمین روحانی به ایتالیا با یک شریک ایتالیایی و همچنین مشارکت یک شرکت آلمانی بسته شد افزود: این مجموعه عظیم پس از انتظاری کمتر از یک سال از توافق سه جانبه ایران، ایتالیا و آلمان فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه تولید شیرآلات صنعتی این مجموعه، بخشی از نیازهای داخل کشور به این شیرآلات را که بیشتر در صنایع نفتی کاربرد دارد را رفع می‌کند افزود: این مجموعه نیاز به مواد اولیه خود را نیز در شهرک صنعتی شمس آباد حل می‌کند و این نشان دهنده این است که کشور در مسیر استقلال صنعتی و تولیدی گام بر می‌دارد.

نعمت زاده ابراز امیدواری کرد: این مجموعه صنعتی علاوه بر تامین نیازهای داخلی رو به سوی صادرات نیز حرکت کرده و ارز آوری نیز داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری بین بخشی در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی تاثیر مثبت زیادی در رشد فرآیندها در کشور دارد افزود: همکاری وزارت نفت و صنعت و معدن در دوره‌های مختلف ثمرات ارزشمندی برای کشور داشته و کشور از این همکاری‌ها تجارب خوبی به دست آورده است.

باباخانی، رییس هیات مدیره شرکت نیک گستر در این مراسم گفت:این شرکت با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت گلدن گروپ آلمان به عنوان سازنده شیرآلات ابزار دقیق، on-off valve، سیستم‌های HIPPS و انواع کنترل ولو که یکی از اولویت‌های ده‌گانه وزارت نفت است فعالیت می‌کند.

به گفته وی، شرکت شیرآلات نیک گستر با هدف کمک به خودکفایی و رشد اقتصاد کشور به ویژه در بخش صنایع نفت، گاز، پتروشیمی راه‌اندازی شده است.

کد خبر : ۴۰۸۳۳۸