خبرگزاری کار ایران

یک مقام دارویی کشور خبر داد:

مدت زمان تهیه دارو و هزینه بیماران کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۶۳۱

طی مراسمی با حضور مدیران وزارت‌بهداشت، متخصصان، پزشکان و داروسازان داخلی، دفتر شرکت دارویی استراژن فارمای سوییس در ایران گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  ژان لوک، مدیرعامل شرکت  استراژن فارمای سوییس در آیین گشایش  دفتر این شرکت با اظهار خرسندی از حضور در جمع  داروسازان ایرانی از سال‌های قبل گفت:  در سال‌هایی که کشور ایران با تحریم های غرب و کشورهای اروپایی روبرو بود، تصمیم گرفتیم به ایران آمده و در یک همکاری مشترک با گروه های دارویی نسبت به تامین نیازهای دارویی ایران  اقدام کردیم.

وی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی ایران، این کشور را به عنوان بازار صادرات محصولات خود به کشورهای خاورمیانه انتخاب کردیم.

ژان لوک عمده تولیدات دارویی این شرکت را داروهای بیماری‌های سرطانی، ناباروری و عفونی عنوان کرد و گفت: در صددیم با اقدامات صورت گرفته با طرف ایرانی، داروی بیماری‌های کبدی را نیز درسبد دارویی کارخانه خود قرار دهیم.

مصطفی کریمی، معاون قائم مقام مدیر کل داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: با توجه به صنعت روبه رشد دارویی کشور و در راستای تعامل با صنایع داروسازی دنیا و ضرورت بهره گیری از تکنولوژی های جدید علم داروسازی دنیا،  در تلاشیم با رفع تحریم های ظالمانه غرب، نیاز بیش از 97 درصدی بازار دارویی کشور را  از طریق تولیدات داخلی برطرف سازیم.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته، تعدادی از شرکت های دارویی خارجی برای سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی و تخصص ساخت داروهای مورد نیاز کشور به ایران آمده اند، اظهار داشت: با ورود شرکت‌های خارجی و سرمایه‌گذاری مشترک آنها با شرکت‌های دارویی داخلی، ضمن انتقال دانش‌فنی،  مدت زمان تهیه و همچنین هزینه تهیه داروهای مورد نیاز بیماران کاهش خواهد یافت.

این مقام مسول از آمادگی دولت برای تسریع در روند اخذ پروانه ساخت دارو و صدور گواهی ثبت در کشورهای مقصد خبر داد و افزود: جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که تکنولوژی تولید داروهای موردنیاز خود را با اولویت بومی سازی ساخت دارو به مرحله انجام رسانیده است.

دکتر علی امیر سوادکوهی، فوق تخصص مراقبت های ویژه و رییس انجمن مراقبت های ویژه ایران نیز در  این مراسم با اظهار خرسندی از تولید دورهای موردنیاز بیماران در داخل کشور اظهار کرد: وجود چنین شر کت هایی علاوه بر جذب سرمایه گذار خارجی، تکنولوژی و علم روز پزشکی را به داخل کشور منتقل می کند و نیاز بیماران را تامین و آرامش آنان را فراهم می آورد.

دکتر فرهاد سمیعی، دبیر انجمن سرطان ایران نیز با تشریح تاریخچه بیماری سرطان، از سرطان به عنوان بیماری خاموش یاد کرد و خواستار توجه بیش از پیش دولت و محافل علمی به آگاهی بخشی بیش از پیش بروز سرطان شد.

ربابه طاهرپناه، فوق‌تخصص نازایی و مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت نیز در این مراسم از هزینه های سنگین داروهای خارجی سخن گفت و افزود: با انتقال دانش ساخت داروهای مورد نیاز به داخل کشور، علاوه بر تامین نیاز دارویی بیماران با کمترین هزینه، صرفه جویی ارزی، اشتغال زایی و انگیزه جدید برای پژوهشگران نیز حاصل می شود.

وی با اشاره به نبود آمار صحیح از میزان ناباروری در کشور اعلام کرد با برنامه ریزی های صورت گرفته در وزارت بهداشت و تهیه پرسشنامه های لازم، تا پایان سال جاری، آمار شیوع ناباروری در کشور به صورت علمی و رسمی بدست می آید که در این صورت شرکت‌های دارویی با برنامه ریزی دقیق‌تری نسبت به ارائه داروهای مرتبط اقدام می کنند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز