خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون امور زنان رییس جمهور

همایش انقلاب اسلامی،زنان و مشارکت سیاسی در شهرری برگزار شد

همایش « انقلاب اسلامی، زنان و مشارکت سیاسی» با حضور معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و با معرفی زنان شاخص عضو خانواده معظم شهدای شهرستان ری به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، دکتر شهیندخت مولاوردی در این مراسم که عصر امروز در تالار اجتماعات اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری برگزار  شد گفت: تلاش برای تحول و پیشرفت اقتصادی کشور ماموریت دوم دولت یازدهم پس از موفقیت در ماموریت اول یعنی توافق برجام و در واقع برجام دوم است.

 معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه دولت موفق شد تا وعده رفع تحریم ها و اصلاح نگرش جهانیان به ایران و ایرانیان را با موفقیت به اتمام برساند افزود: مقدمه تحولات اقتصادی کشور بازتعریف جایگاه ایران در دنیا بود.

وی گفت: دولت یازدهم همانطور که به وعده های خود در زمینه مذاکرات هسته ای و تحقق برجام تحت مدیریت رهبر معظم انقلاب عمل کرد به سایر تعهدات اقتصادی خود نیز پایبند بوده و برای تحقق آن می کوشد.

مولاوردی تحول اقتصادی کشور را تحول 2 نامید و افزود: رونق اقتصادی کشور در پرتو صادرات غیرنفتی و ایجاد فرصت های شغلی جدید فراهم می شود که با توجه به رکود حاکم عزمی جدی و جمعی را می طلبد.

وی در ادامه دلیل برخی از مشکلات اقتصادی را عدم اطمینان سرمایه گذاران و وجود ابهامات سیاسی ذکر کرد و افزود: با رفع تنش های سیاسی مرتبط با پرونده هسته ای کشور به سمت آرامش و زمینه برای سرمایه گذاری به پیش می رود.

مولاوردی همچنین با بیان اینکه دولت به اقشار آسیب پذیر کشور نگرش خاص و حمایتی دارد افزود: اجرای طرح نظام سلامت و سبد غذایی از جمله اقدامات حمایتی دولت در کنار سایر خدمات است که با در نظر گرفتن دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از نیازمندان و آسیب پذیران صورت گرفت.

وی ادامه داد: تلاش دولت برای تک رقمی کردن تورم اقدامی برای عموم مردم و مطلوب کردن شاخص های اقتصادی است که اثرات آن کم کم در کشور نمودار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی شاهچراغی امام جمعه شهرستان ری نیز در این نشست نقش همسران و مادران فداکار را در موفقیت قهرمانان تاریخ اسلام و زندگی ائمه و امامان را مهم توصیف کرد و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، مدیریت خانواده، مشارکت در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و دفاع از ولایت نقش بی‌بدیلی داشتند. امروز باید از ظرفیت و استعداد زنان در جهت ارتقاء مکتب اسلام و حل ریشه‌ای مشکلات اجتماعی و سیاسی هر چه بیشتر استفاده کنیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور، معاون استاندار تهران و  فرماندار ویژه شهرستان ری نیز به نقش زنان در مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی پرداخت و گفت: با فعال نمودن بانوان در عرصه‌های گوناگون باید گامی مؤثر در رفع عدم توازن در کشور برداریم.

وی همچنین گزارشی از عملکرد دولت تدبیر و امید در شهرستان ری ارائه داد و تصریح کرد: دولت با توجه به محدودیت منابع توانست با تدبیر و عقلانیت، مدیریت منابع را به خوبی انجام دهد و ملت ایران در سال آینده با رفع کامل تحریم‌ها آرامش، امنیت و آسایش را هر چه بیشتر درک خواهند کرد.

کد خبر : ۳۴۶۰۶۴