خبرگزاری کار ایران

کاراته‌کاهای خوبی را برای المپیک ناشنوایان معرفی می‌کنیم؛

نعمتیان: کاراته ایران بیشترین ضربه را از عدم ثبات مدیریت خورده است

مسئول کاراته ناشنوایان استان تهران گفت: علی رغم پتانسیل بالایی که در کاراته ایران داریم٬ متاسفانه عدم ثبات مدیریت باعث شده کاراته کشور نتواند از تمامی ظرفیت های خود استفاده مطلوب داشته باشد.

حمید نعمتیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت کنونی کاراته کشور اظهار داشت: عدم ثبات مدیریتی در کاراته ایران باعث شده این ورزش پرطرفدار و مدال آور نتواند از تمامی ظرفیت های داخلی و بین المللی خود استفاده کند.

وی افزود: فدراسیونی مثل والیبال با ثبات مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی نوجوانان که سال ها قبل و در دوره مدیریت یزدانی خرم انجام شد، به موفقیت‌های کنونی رسید در حالی که در کاراته چنین رویه ای را نمی بینیم.

قهرمان سابق کاراته کشور ادامه داد: متاسفانه دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان ورزش کشور با جابجایی‌های مکرر٬ نتوانسته اند این فدراسیون بزرگ را به دست مدیری کاردان و برنامه محور بسپارند.

مسئول کاراته ناشنوایان استان تهران با بیان این که در انتخاب رئیس فدراسیون کاراته باید توانایی‌های وی در اداره فدراسیون کمتر مورد توجه قرار می گیرد، تصریح کرد: ما مربیان بزرگی داریم که در کشورهای دیگر مربیگری می کنند. حتی در ورزش تکواندو رضا مهماندوست به عنوان مربی تیم آذربایجان موفق می شود تیم ایران را در جام جهانی شکست دهد. پس ورزش ما به ویژه کاراته پتانسیل بالایی دارد. اما همواره از سوء مدیریت ها و عدم ثبات ضربه خورده است.

وی درباره انتخابات فدراسیون کاراته نیز یادآور شد: امیدوارم مدیری توانمند و بابرنامه در راس فدراسیون قرار بگیرد حتی اگر از خانواده کاراته هم نباشد.

نعمتیان همچنین به نتایج ضعیف تیم ملی کاراته کشورمان در کاراته وان پاریس اشاره کرد و گفت: همان طور که گفتم کاراته ما از پتانسیل بالایی برخوردار است و ضعف فنی ندارد. اگر فدراسیون ثبات داشت، قطعا نتایج بهتری غیر از پنجمی نصیب تیم کشورمان می شد.

برنامه‌های کاراته ناشنوایان استان تهران موضوع دیگری بود که نعمتیان درباره آن خاطر نشان کرد: برای سال آینده برنامه‌های خوبی داریم تا در نهایت در تیم اعزامی ایران به المپیک ناشنوایان در سال ۲۰۱۷ کاراته کاهای تهران حضوری چشمگیر و موفقیت آمیز در این رقابت ها داشته باشند.

مدیر مجموعه ورزشی استقلال در پایان اظهار داشت: تا همین چند سال قبل سرانه ورزش شهروندان تهرانی بسیار پایین بود٬ اما با اقدامات شهرداری تهران در خصوص ورزش همگانی٬ این بخش مهم از ورزش٬ شرایط مناسبی پیدا کرده است. این در حالی است که متاسفانه وزارت ورزش آن چنان که باید به مقوله ورزش همگانی توجهی نمی کند.

کد خبر : ۳۴۴۹۱۶