خبرگزاری کار ایران

دومین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان تهران برگزارشد

کد خبر : ۲۵۰۱۷۷

افرادی‌که به کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان تهران از سوی اقشار مختلف معرفی می شوند، باید توانایی طرح موضوع را داشته و صاحب نظر باشند. پس از بحثو تبادل نظر در رابطه با موضوع مطرح شده راهکار ارائه کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان تهران در دومین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی گفت: افرادیکه به کارگروه اقتصادمقاومتی بسیج سازندگی استان تهران از سوی اقشار مختلف معرفی می شوند باید توانایی طرح موضوع را داشته وصاحب نظر باشند پس از بحثوتبادل نظر در رابطه با موضوع مطرح شده راهکار ارائه کنند چرا که می خواهیم در نهایت ازجلسات خروجی مثبت داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، مطهر ابوالحسنی افزود: موضوعات و هدایت گری جلسات با دبیر است اما نیاز به بازوی فکری داریم. مسائل و معضلات حوزه کاری مرتبط با خود را باید بررسی کنیم سپس در پی یافتن راه حل برای رسیدن به مسائل مطرح شده باشیم.

در ادامه، ناصرابریشمی، رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی، گفت: در زمینه‌های مختلف می‌شود راهکار داد تا این راهکار به تولید تزریق شود. همت بلند وتوجه جدی در این زمینه را می‌خواهد تا تصمیمات اتخاذ شده عملی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر ما بتوانیم تصمیمات خود را به مرحله اجرا برسانیم به نظر می رسد خروجی جلسات به ثمر خواهد نشست، اظهار داشت: البته آنطور که پیداست زیاد در بحثاجرایی نمی توانیم وارد بشویم بنابراین بیشترین خروجی ما بایدخروجی فکر باشد.

سپس مالک عزتی، نماینده رسانه، در این جلسه با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی و تولید ابتدا بایستی کشاورزان و تولید‌کنندگانی که تولید آنان می تواند در اقتصادمقاومتی کمک کننده باشد، شناسایی شوند، سپس مشکلات و معضلات آنان احصاء شود.

وی اضافه کرد: در این صورت نخبه گان، افراد و دوستانی که در جلسه حضور دارند و در آن بخش تخصص و تبحر کافی دارند، راهکار ارائه دهند.

نماینده بسیج جامعه زنان نیز گفت: بیشتر در حوزه نرم افزاری مشکل داریم. اکنون آب محدود کننده نیست. اگر مدیریت شود، می توان سه برابر تولید فعلی تولید کرد. اما ناگفته نماند کشاندن همه به‌ سمت تولید، شاید بیشتر آسیب رسان باشد. فلذا بایستی حساب شده و با مدیریت به این کار اقدام کرد تا هم چرخه تولید رونق گیرد و هم عرضه وتقاضا مدنظر باشد.

جعفرپناهی هم گفت: مدیریت نادرست در بخش کشاورزی، لطمات زیادی به تولید کنندگان و بخش کشاورزی وارد کرده است. اگر ما تصمیماتی در اینجا اتخاذ کنیم با توجه به اینکه بخش کشاورزی استان تهران تابع قوانین ومقررات است که جهاد کشاورزی اعلام می کند، عملی نیست. البته شاید نتوانیم برای دولت تعیین تکلیف کنیم اما می توانیم راهکار ارائه دهیم.

این تولید کننده نخبه تصریح کرد: در بخش کشاورزی، جهاد زحمت کشیده اما نتیجه نداده است باید وضعیت فوق العاده اقتصادی دربرخی از موارد خاص اعلام کنیم. مشکلات مدیریتی و دستور العمل و قوانین دست و پاگیرازجمله موانع هستند.

همه اعضای حاضر در جلسه پس از ارائه نقطه نظرات خویش، در پایان مقرر شد در رابطه با برنامه ریزی و مدیریت بخش کشاورزی - تولید - عرضه – تقاضا - صادرات و قوانین، اعضا نظرات و تحقیقات خود را تکمیل کنند تا از پراکنده گویی در جلسه پرهیز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز