خبرگزاری کار ایران

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰؛

توسعه فضای سبز بزرگراه‌ها و باغ راه‌های محلی ری

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۴۶۲

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ از احداث۹ هکتار فضای سبز حاشیه‌ای در بخش انتهایی بزرگراه امام علی(ع) و چندین باغ راه محلی خبرداد.

اصغر عطائی، قائم مقام شهردار منطقه ۲۰، با توجه به اهمیت توسعهٔ فضای سبز محلی گفت: بیشترین مسیر بزرگراه امام علی(ع) که از طولانی‌ترین بزرگراه‌های شهر تهران محسوب می‌شود، در منطقه ۲۰ واقع شده است که تاکنون ۶هکتار فضای سبز در حاشیه این بزرگراه ایجاد شده است و ۳ هکتار دیگر نیز در حال اجراست و تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در شهرستان ری، عطائی با اشاره به اینکه بزرگراه امام علی(ع) در محدوده شرقی منطقه ۲۰ واقع است و از مناظر طبیعی همچون کوه و اراضی مزروعی عبور کرده است، افزود: گونه‌های کاشته شده، مقاوم به اقلیم منطقه و طراحی فضای سبز آن نیز متناسب با طبیعت پیرامونی این بزرگراه انتخاب شده است.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ زیباسازی منظر عمومی و بهسازی محیط زیست را از اهداف این پروژه شهری برشمرد و اظهار داشت: به منظور صرفه جویی در انرژی، از روش آبیاری تحت فشار و برج نوری کم مصرف در فضای سبز حاشیه‌ای بزرگراه امام علی(ع) استفاده شده است.

وی در ادامه از از احداثدو مسیر باغ راهی در مجاورت محدوده حریم این منطقه جنوبی خبرداد و گفت: به منظور ترغیب شهروندان به امر پیاده روی و بهره گیری از مناظر طبیعی موجود، دو باغ راه شهید عرب خواری و شهید ترابی در محدوده جاده امین آباد و مجاورت حریم منطقه ۲۰ احداثشد.

عطائی طول این باغ راه‌ها را ۲ هزار و ۳۰۰ متر برشمرد و افزود: مسیرهای ایجاد شده از یک طرف به درختان قدیمی و پی در پی و از سوی دیگر به مزارع سرسبز محدود می‌شود که دورنمای زیبایی را به این مسیر داده است.

وی به اهمیت حضور دانشجویان در این محدوده اشاره کرد و اظهار داشت: ساخت این مسیر باغ راهی تاثیر بسزایی را در شناساندن پتانسیل‌های گردشگری موجود در محدوده حریم منطقه ۲۰ دارد.

قائم مقام شهردار منطقه ۲۰ با اشاره به اینکه نصب کفپوش، جدول و تامین روشنایی از اقدامات انجام شده است، گفت: به منظور فراهم آوردن زمینه استراحت و بهره گیری بیشتر از فضای طبیعت در طول مسیر باغ راه، پاتوق‌های محله با مبلمانی مدرن، در آن مسیر‌ها نصب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز