خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران:

۶۰۰ ویژه برنامه طی هفته بسیج در استان تهران برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۴۵۰

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران از برگزاری ۶۰۰ برنامه محوری ویژه هفته بسیج در شهرستانهای این استان خبر داد.

سردار علی نصیری در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران بسیج است که در سال ۵۸ با حکم امام شکل گرفت که با گذشت هر سال، نگاه حضرت امام و کار با ارزش ایشان در ارتباط با بسیج بیشتر خود را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، وی افزود: تفکر بسیجی تفکری با ارزش برای کشور ما است که تاثیر خود را حتی بر آن سوی مرز‌ها داشته است امام راحل خوب متوجه شده بودند که با روحیه بسیجی همه ابعاد اجتماعی و سیاسی کشور رشد و شکوفایی خواهد داشت.

فرمانده سپاه سیدالشهدا با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده در هفته بسیج عنوان کرد: سپاه بسیج سیدالشهدا برنامه‌های ویژه‌ای برای مانند برنامه‌های هفته دفاع مقدس به مناسبت هفته بسیج پیش بینی کرده که در موعد خود برگزار خواهد شد.

نصیری در ادامه اعلام کرد: روز چهارشنبه به صورت مشترک بین سازمان بسیج و سپاه سیدالشهدا مراسم میثاق با ولایت توسط بسیج اداره‌ها برگزار می‌شود، قبل از هفته بسیج طی مراسمی خاص یادورای شهدای لشکر ۱۰ سیدالشهدا در سالن دعای ندبه بهشت زهرا برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های اصلی هفته بسیج از ۳۰ آبان ماه آغاز می‌شود، افزود: برنامه‌های اصلی هفته بسیج در سال جاری روز جمعه، ۳۰ آبان، با شعار محوری «بسیج مظهر عزم ملی و مدیریت جهادی» به صورت رسمی آغاز و تا روز پنج شنبه، ۶ آذر، ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه سیدالشهدا با اشاره به نام‌گذاری روزهای هفته بسیج اظهار داشت: جمعه، ۳۰ آبان، روز بسیج ولایت مداری و انتظار، شنبه، یک آذر، روز بسیج، فرهنگ و تمدن اسلامی، یکشنبه، ۲ آذر، روز بسیج و طلبه تحت عنوان بسیج، جوان و خودباوری، دوشنبه، ۳ آذر، روز بسیج، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، سه شنبه، ۴ آذر، روز بسیج، خانواده و سبک زندگی اسلامی، چهارشنبه، ۵ آذر، روز بسیج مستضعفین در راه بیت‌المقدس، پنج‌شنبه، ۶ آذر، روز بسیج، ایثار و میثاق با شهداء نامگذاری شده است.

نصیری با اشاره به این‌که ۶۰۰ عنوان برنامه اجرایی با ۲۳ قشر بسیجی خواهند داشت، ابراز کرد: جمعه روز اول هفته بسیج تمامی بسیجیان در نماز جمعه حضور خواهند داشت و سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز فرماندهان نواحی مقاومت بسیج خواهند بود.

وی در ادامه افزود: روز ۵ آذر با تجمع تمامی گردان‌های بسیجی اقتدار بسیج را تحت عنوان شکوه مقاومت به نمایش خواهند گذاشت، همچنین روز پنج شنبه ۲ آذر نشست صمیمی فرماندهان پیش‌کسوت پایگاه‌ها، گردان‌ها و نواحی مقاومت بسیج و نیزغبار روبی مزار شهدا با تاکید بر حضور بسیجیان نوجوان صورت می‌گیرد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا در ادامه به معرفی مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و گفت: در طول هفته بسیج برنامه افتتاح گنجینه اسناد و آثار سپاه سیدالشهدا، رونمایی و افتتاح یادمان شهدای بسیج دانش‌آموزی، افتتاح موزه آثار شهدا در برخی از نواحی استان، همایش ائمه جماعات جمعه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه را خواهیم داشت.

نصیری در ادامه افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی که مرحله اول آن از ۱۵ مهر آغاز شده تا امروز ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان به مناطق راهیان نور غرب کشور اعزام شدند از ابتدای آذر مصادف با هفته بسیج مرحله دوم اعزام دانش‌آموزان دختر را به مناطق آغاز می‌شود که به صورت جمعی بیش از ۳۰ هزار نفر از مناطق جنوب و غرب بازدید می‌کنند.

وی با برشمردن برنامه‌های دیگر گفت: افتتاح کانون بسیج ورزشکاران، برگزاری شب شعر با موضوع محوری بسیبج دیدار با نخبگان استانی، برگزاری همایش تجلیل از بسیجیان نخبه، دیدار از جانبازان بسیجی، خانواده شهدای بسیجی در دستور کار است.

فرمانده سپاه سیدالشهدا در ادامه افزود: از دیگر برنامه‌های هفته بسیج معرفی موفق‌ترین پایگاه‌های مقاومت از سوی بسیج مساجد و محلات تحت عنوان جشنواره مالک اشتر، برگزاری کارگاه وبلاگ نویسی و تجلیل از وبلاگ نویسان بر‌تر در نواحی بسیج، دیدار مربیان صالحین با آیت الله نوری همدانی در ناحیه بهارستان، برگزاری همایش نخبگان قرآنی بسیج، برپایی ایست بازرسی نمادین، تقدییر از بسیجیان در نمازجمعه، حضور بسیج جامعه پزشکی در مناطق محروم و روستا‌ها با ویزیت رایگان خواهد بود.

نصیری افزود: از جلمه اقدامات دیگر برگزاری همایش نخبگان حوزه بسیج با تجلیل از آن‌ها، تجمع طلاب بسیجی با نشست بصیرتی، برگزاری همایش عفاف و حجاب ویژه خواهران، برگزاری نمایشگاه حجاب در مدارس دخترانه، برگزاری نمایشگاه با موضوع اقتصاد مقاومتی، همایش شکوه هجرت و اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری در بسیج هنرمندان است و همچنین در ماه رمضان با توجیهی که برای خانواده‌ها صورت گرفت حدود ۵۰۰ دستگاه ماهواره تحویل داده شده که از این خانواده‌ها تجلیل می‌شود.

وی در ادامه تبین برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد: پیاده روی خانوادگی با طلایه داری بسیج، بازدید از باغ موزه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه و مسابقه کتابخوانی با رویکر کتابخوانی زندگی نامه شهدا، برگزاری ۲۸ نمایشگاه با موضوع جنگ نرم و نمایشگاه آسیبهای ماهواره در مدارس، مراسم تعزیه خوانی در نواحی مقاومت با فعالیت خود بسیجیان، و همچنین همایش منتظران موعود در تمامی پایگاههای مقاومت انجام می‌شود.

فرمانده سپاه سیدالشهداء با اشاره به افتتاح ۲۸ پروژهای عمرانی با رویکرد محرومیت زدایی افزود: برگزاری هیات عاشقان ولایت، آغاز مانور تجلی جهاد فرهنگی در سیمای بسیج، برگزاری نماز اول وقت از سوی بسیج اصناف، اجرای نمایش‌های خیابانی توسط بسیج هنرمندان، اعزام سفیران جهادی در خصوص محرومیت زدایی به مناطق محروم، کارگاه هم اندیشی دختران جوان بسیجی، برگزاری یادواره شهدای شاخصه سال ۹۳، افتتاح کانون بسیج رسانه که در سال جاری به صورت رسمی در ۱۵ ناحیه کار خود را آغاز کرده، برگزاری یاوراه شهدا در مجموعه شهرستان‌ها از جلمه دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

وی در پایان با اشاره به این‌که در سال گذشته ۲۰۰ مهد قرآنی به بیش از ۳۸۰ مهد قرآنی افزایش پیدا کرده و افتتاح آن‌ها در هفته بسیج بیش بینی شده است، خاطرنشان شد: یک برنامه بعد از هفته بسیج تحت عنوان رزمایش روحانیون رزمنده در سالن شیخ صدوق با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری و سخنرانی سردار سلامی انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز