خبرگزاری کار ایران

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین عنوان داشت:

حمایت اداره‌ها از خانواده‌های بی‌بضاعت یعنی محروم زدایی

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۴۷۶

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ورامین با اشاره به نقش ارگانها در کاهش معضلات اجتماعی خانواده‌های بی‌بضاعت گفت: در صورت حمایت ادارات از خانواده‌های بی بضاعت، قطع به یقین مشکلات و معضلات به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

به گزارش ایلنا از ورامین، حمیدرضا آرونی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از جمله وظایف کمیته امداد، حمایت‌های مالی و معنوی از خانواده‌های بی بضاعت است، ولی بودجه‌های موجود کفاف رفع مشکلات را نخواهد داشت و همچنان بسیاری از خانواده‌ها با معضلات مالی مواجه هستند.

وی افزود: این نهاد کمک‌های مالی را با توجه به نیاز سنجی در دستور کار قرار می‌دهد ولی بعد از واریز وجه به حساب خانواده‌ها مجبورند اقدام به تصفیه حساب در خصوص آب، برق، گاز، تلفن، مالیات یا دیگر موارد کنند که دیگر هیچ هزینه‌ای برای خرج کرد باقی نمی‌ماند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: در صورت تصویب قانونی جهت حمایت نهادها، ارگانها و ادارات دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت و یا به کمترین حد خود خواهد رسید که در این صورت آرامش بر خانواده‌های تحت پوشش حکمفرما خواهد شد.

آرونی در ادامه گفت: هم اکنون در شهرستان ورامین ۳ هزارو ۶۰۰ خانواده با جمعیتی بالغ بر ۷ هزار نفر از اعضا وجود دارد که متاسفانه هزینه‌های موجود جوابگو نیست.

این مسوول اظهار داشت: امیدواریم خیرین و مردم جهت مشارکت به کمک کمیته امداد رهسپار شوند تا با بسج شدن در این زمینه یاری گر ما در راستای خدمت رسانی به محرومان باشند.

او ادامه داد: درحال حاضر ۵ هزار حامی وجود دارد که قریب به اتفاق آنها را ساکنان خارج از شهرستان ورامین تشکیل میدهند، ولی متاسفانه همشهریانمان کمتر در این زمینه نقش دارند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: حمایت از بیماران صعب العلاج و کمک به نو عروسان جهت تهیه جهیزیه از مهمترین برنامه های این نهاد هستند.

او گفت: هم اکنون ۴۰ بیمار صعب العلاج تحت پوشش میباشد که هزینه‌های سرسام آوری را خانواده‌های این عزیزان جهت درمان پیش رو دارند و کمیته امداد تنها ماهیانه ۵۰۰ هزار تومان را میتواند پوشش دهد که بسیار ناچیز است.

آرونی اظهار داشت: نوعروسان بسیاری در منطقه منتظر حمایت‌هایی از قبیل تهیه جهیزیه هستند که امیدواریم هرچه زودتر شرایط برای دریافت کمک‌های مالی و مادی مهیا شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با حمایت مردم و خیرین موفق به تهیه و واگذاری ۱۸۰ هدیه و کمک جهیزیه به نوعروسان شدیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه و در خصوص چگونگی شناسایی خانواده‌های محروم گفت: مددکاران این مجموعه خانواده‌های محروم را شناسایی و با معرفی به این نهاد شرایط را برای حمایت مهیا می‌کنند که درحال حاضر دو مرکز در منطقه روغنکشی و خیرآباد فعال هستند.

این مسوول افزود: بعد از شناسایی درخواست‌ها به ثبت خواهد رسید و سپس اعتبارات که از سوی استان به حساب واریز و به محرومان واگذار می‌شود که به صورت میانگین هزینه‌ها تنها یک سوم خواسته‌ها را پوشش می‌دهد که بسیار ناچیز است و این مشکل هم به خاطر عدم حمایت کافی مردم است.

آرانی با اشاره به سامانه ۷۳۵۵ گفت: افرادی که تمایل به حمایت از خانواده‌ها دارند می‌توانند با گرفتن کد شناسایی از کمیته امداد امام خمینی(ره) در تماس با شماره ۷۳۵۵ با ارایه کد مخصوص به کمک خانواده مورد نظر اقدام کنند.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان اظهار داشت: خانواده‌های تحت پوشش شامل سالمندان، سرپرست فوتی، زنان مطلقه، سربازان متاهل، بیماران صعب العلاج، نوعروسان و خانواده‌هایی که نیازمند تشخیص داده شوند خواهد بود که بر اساس معیارهای موجود در زمینه کمک به آنان اقدام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز