خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی:

شورای اسلامی شهر گلستان به وکیل نیاز ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۲۸

در هفت ماه اخیر حدود ۳۴۰ طرح و لایحه به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده که بیش از ۹۰ درصد آنها در کمیته انطباق شهرستان بهارستان بدون کوچکترین تغییر مورد تأیید قرار گرفته است.

نادر سازور نائب رئیس شورای اسلامی شهر پیش از خطبه های نماز جمعه ضمن بررسی مشکلات موجود به تشریح عملکرد هفت ماهه شورای اسلامی شهر و شهرداری پرداخت.

به گزارش ایلنا، نائب رئیس شورای اسلامی شهر گلستان با بیان اینکه از شروع فعالیت دوره چهارم شورای اسلامی ۷ ماه گذشته است، ‌گفت: در گذشته انتخاب شهردار همواره با تنشها و چالشهایی مواجه بود اما در این دوره یکی از بزرگترین کارها و اقدامات شورای اسلامی شهر انتخاب شهردار بود به نحوی که شهر گلستان جزو اولین شهرهایی بود که حکم شهردار آن به تأئید وزیر کشور رسید.

وی در همین رابطه افزود: نعمت زاده در مراسم معارفه خود قول ۱۰۰ روزه داده بودند تا چهره شهر را متحول کنند که این امر با کمک مسئولین و پرسنل خدوم و زحمتکش شهرداری به اندازه مطلوبی محقق شد.

سازور در تشریح عملکرد شورای اسلامی شهر بیان داشت: در هفت ماه اخیر حدود ۳۴۰ طرح و لایحه به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده که بیش از ۹۰ درصد آنها در کمیته انطباق شهرستان بهارستان بدون کوچکترین تغییر مورد تأیید قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تغییر جهره شهری که جزو قولهای شهردار منتخب شورای اسلامی بود در بحثالمان و روشنایی شهر نمود بیشتری داشت و اکثر بلوارها و معابر سطح شهر در راستای جلوه های بصری و افزایش امنیت در معابر نورپردازی شدند که از جمله آنها می توان به نورپردازی جاده ساوه، بلوار اصلی گلستان، بلوار شهید ابدام، بلوار اصلی قلعه میر، خیابانهای باغ مهندس، سی متری شهید ستاری، شهرک امام حسین و چندین خیابان دیگر اشاره کرد.

سازور با اشاره به اینکه نبود آسفالت و ناهمواری ها همواره از معضلات شهر و شهروندان گلستان بود، یادآور شد: در مدت کوتاه هفت ماه و در فصل های بارش حدود ۲۷ خیابان آسفالت و لکه گیری شده اند که آسفالت اکثر آنها بصورت فینیشری بوده است.

وی ادامه داد: ‌ خیابانهایی همچون سی متری شهید ستاری(فشار قوی) بیش از ۲۰ سال بود که بصورت کامل آسفالت نشده بود و همیشه باعثدردسر و زحمت اهالی راببار می آورد که با کمک شورای اسلامی شهر این خیابان به صورت فینیشری آسفالت شد و خیابان های سبزدشت، فضیلت، ۱۲ متری امام سجاد(ع)، ۲۴ متری شهید چمران، بلوار شهرک امام حسین از دیگر خیابانهای مهمی هستند که به صورت کامل آسفالت شده اند.

بازگشایی و آسفالت کمربندی شمالی، ایجاد فضاهای سبز، تخفیف ۲۵ درصد عوارض شهرداری، زیباسازی سطح شهر از دیگر مواردی بودند که نائب رئیس شورای اسلامی شهر توضیحاتی را در مورد آنها به نمازگزاران ارائه داد.

سازور بعد از تشریح عملکرد هفت ماهه شورای اسلامی شهر گلستان برنامه های سال ۹۳ این ارگان مردمی را ارائه داد و اظهار داشت: تصویب بودجه شهرداری یکی از وظایف اساسی شورای اسلامی شهر است که معمولا در تقسیم این بودجه ۶۰ درصد آن به هزینه های جاری اختصاص می یافت. اما برای اولین بار بودجه ۵۰۰ میلیارد ریالی شهرداری به صورت مساوی بین هزینه های جاری و عمرانی شهرداری تقسیم شد.

سازور با برشمردن پروژه های عمرانی در دست اجرای شهر قول داد که این پروژه ها در سال جاری به اتمام برسند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خاطرنشان کرد: پروژه تقاطع غیر همسطح سه راهی آدران از پروژه هایی بود که فقط ۲۰ روز قبل از آغاز فعالیت شورای اسلامی شهر آغاز شد که علی رغم غیرکارشناسی بودن، اعضای شورای اسلامی را در مقابل عمل انجام شده قرار داد.

سازور با بیان اینکه جابجایی تأسیسات این تقاطع حدود ۲ میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه دارد گفت: این در حالی است که کل مبلغ منعقد شده با پیمانکار حدود ۶ میلیارد تومان بوده و مقدار زیادی از آن نیز هزینه شده است.

وی افزود: علی رغم این مسائل عملیات اجرایی این پروژه در کمترین زمان ممکن از سر گرفته خواهد شد.

این عضو شورا با اشاره به مشکلات زیست محیطی رودخانه شادچای گفت: اتمام دیوار ساحلی این رودخانه از اولویت های شورای اسلامی شهر و شهرداری گلستان است که در سال ۱۳۹۳ به پایان خواهد رسید و بعد از آن در حاشیه این رودخانه به شعاع ۳۰ متر فضای سبز ایجاد خواهد شد.

وی با اعلام اینکه تعریض پل جاده ساوه در رودخانه شادچای ۷۰ درصد پیشرفت داشته است، عنوان کرد: با بهره برداری از این پروژه به طور حتم از بار ترافیکی جاده ساوه کاسته خواهد شد.

نادر سازور ضمن بیان فعالیت ها و اقدامات شورای اسلامی شهر به کسانی که سعی دارند خارج از شورا تصمیماتی را اتخاذ کرده و به نام این نهاد مردمی تمام کنند، تذکر داد و گفت: دفتر شورای اسلامی شهر از شنبه تا چهارشنبه به روی عموم شهروندان باز است و شورای اسلامی شهر به وکیل نیاز ندارد اعضای شورای اسلامی شهر با اینگونه سوء استفاده ها به صورت شدیدی برخورد خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز