خبرگزاری کار ایران

فرماندار قرچک تأکید کرد:

صنعتگران در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها یاری‌دهنده دولت باشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۶۲۳

فرماندار شهرستان قرچک بر ضرورت همکاری کلیه اقشار جامعه به خصوص صنعتگران در اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و همکاری با دولت تأکید کرد.

فرماندار شهرستان قرچک بر ضرورت همکاری کلیه اقشار جامعه به خصوص صنعتگران در اجرای صحیح مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و همکاری با دولت تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی صادقی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران عامل کارخانجات شهرستان قرچک که با حضور مدیران ادارات خدمات رسان، رؤسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت و معدن، مسئولان کارخانجات مختلف و رئیس انجمن صنفی کارگران شهرستان قرچک برگزار شد به اهم اهداف اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: در مرحله اول هدفمندی یارانه ها بخشی از این قانون اجرایی شد و مابقی آن نیز طی فاز دوم به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی افزود: یارانه پنهان در سالهای گذشته به تمام مردم پرداخت می شد که دولت و مجلس خواستند به صورت هدفمند در سطح جامعه توزیع شود. اهداف دولت در پرداخت یارانه ها اعم از بکارگیری صحیح منابع کمیاب، تثبیت قیمت ها، توزیع مناسب و عادلانه درآمدها، جلوگیری از گسترش فقر و برقراری عدالت است.

صادقی یادآور شد: اما اهم اهداف توزیع یارانه دولتی کمک به اقشار آسیب پذیر بوده تا به نوعی قدرت خرید آنها در دراز مدت اصلاح شود و دولت نیز بتواند خدمات بیشتری به این افراد بدهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک با اشاره به اینکه در نظام فعلی پرداخت یارانه ها به صورت همگانی صورت می گیرد و اثربخشی لازم را ندارد، عنوان کرد: حدود ۷۰ میلیون نفر در کل کشور از دریافت یارانه نقدی بهره مند می شوند در حالیکه در کل دنیا روال به این قرار نیست و فقط به قشر آسیب پذیر تعلق می گیرد. در این راستا دولت مصمم است این سوبسید را با اصلاح حاملهای انرژی نظام مند کند.

وی اضافه کرد: اکنون کشورهای همسایه ایران به سازمان تجارت جهانی پیوسته اند و کشور ما نیز ناگزیر بایستی طی سالهای آتی به این سازمان بپیوندد که زمینه این اقدام نیز این است که برخی یارانه ها به صورت هدفمند توزیع و برخی حذف شوند.

این مقام مسئول گفت: اجرای کامل اصل ۴۴ قانون اساسی، کارآمدی نظام تأمین اجتماعی، ایجاد نظام اطلاعاتی شفاف، جلوگیری از رانت خواری و هزینه های اضافی و… راهکارها و شروط موفقیت در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها محسوب می شوند.

وی با تأکید بر اینکه صنعتگران در این راستا وظایف مهمی دارند که با رعایت آنها می توانند به رشد اقتصادی کشور کمک شایانی کنند، افزود: البته دولت تمام سعی خود را می کند تا این امر مهم به بهترین نحو و با کمترین آسیب و تبعات اجرایی شود، همه مردم باید در این راستا در کنار دولت حرکت کنند و یقین داشته باشند که دولت نیز تمام سعی خود را برای رفاه حال مردم بکار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست چند تن از مدیران عامل کارخانجات ضمن تقدیر از برگزاری این نشست و حضور فرماندار به دلیل اهمیت کار تولید در کشور، به نمایندگی از کلیه صنعتگران مشکلات خود را مطرح کردند.

این گزارش حاکی است مشکلات این افراد در خصوص دستمزد پایین کارگران، مشکلات بیمه ای، عدم همکاری برخی ادارات با کارخانجات و… بود که مدیران کارخانجات خواستار شدند تا مسئولان به دقت به مشکلات مطروحه رسیدگی کنند.

فرماندار شهرستان نیز از ادارات خواست تا نهایت همکاری را با کارخانجات سطح شهرستان داشته باشند و همچنین بر لزوم تداوم اینگونه نشست ها تأکید ویژه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز