خبرگزاری کار ایران

بذرافشان تاکید کرد:

با ورزش سلامتی را در ایام نوروز به خود هدیه کنید

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۰۵۳

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین معتقد است توجه به ورزش و تحرک در کنار تغذیه سالم نقش مهمی در جلوگیری از اضافه وزن در ایام نوروز دارد و این امر میتواند هدیه نوروزی به خود باشد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین معتقد است توجه به ورزش و تحرک در کنار تغذیه سالم نقش مهمی در جلوگیری از اضافه وزن در ایام نوروز دارد و این امر میتواند هدیه نوروزی به خود باشد.

به گزارش ایلنا، مجید بذرافشان ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو خدمت هموطنان عزیز خصوصاً همشهیان خونگرم و باصفای خودم در شهرستان ورامین – از آنجا که در ایام تعطیلات عید نوروز عدم تحرک لازم و استفاده بیش از حد از آجیل، خشکبار و شیرینی جات در خانواده های ایرانی مرسوم می باشد لذا ورزش در این ایام بسیار مفید می باشد.

وی در همین راستا با اشاره به افزایش آمار اضافه وزن افراد در ایام نوروز، اظهار کرد: در این ایام، دریافتی بدن با مصرف تنقلات پرکالری بالا می‌رود و به اصطلاح «ریزه خواری» زیاد می‌شود، به نحوی که تمایل برای مصرف وعده‌های غذایی کاهش می یابد. بیشترین آمار افراد که برای کاهش وزن به کلینک‌های درمانی مراجعه می‌کنند مربوط به اردیبهشت ماه و بعد از تمام شدن تعطیلات نوروز است.

وی به نقش ورزش و تغذیه سالم در سلامت افراد اشاره و تصریح کرد: بی‌تحرکی و تغذیه نامناسب در نوروز تبعات زیانباری برای افراد دارد که مهم‌ترین آنها اضافه وزن، بیماری‌های مرتبط با تغذیه و ناراحتی‌های گوارشی است. به همین دلیل توصیه می‌شود اگر به مسافرت نمی روند، از هوای مطلوب بهار و خلوت بودن شهر خود استفاده کنند و همراه با خانواده به محیط های تفریحی بروند و ساعاتی از روز را به فعالیت و ورزش بپردازند.

رئیس اداره ورزش مسافرت در نوروز را فرصتی برای تحرک و فعالیت دانست و گفت: مسافرت‌های عید فرصتی برای ورزش و فعالیت است و استفاده از آن به سبک زندگی افراد بستگی دارد. کسانی که در زندگی روزمره به ورزش اهمیت می‌دهند، می‌توانند از فرصت مسافرت در نوروز هم استفاده کنند و با فعالیت و تفریح به جسم خود این فرصت را بدهند که سال پر تحرک و یا نشاطی را آغاز کند.

بذرافشان همچنین به اهمیت سلامت کودکان در تعطیلات اشاره و تاکید کرد: با توجه به این که کودکان بیش از سایر افراد در معرض اضافه وزن قرار دارند و نسبت به تغذیه خود حساسیتی ندارند، توجه خانواده‌ها به ورزش و تغذیه آنها در حفظ سلامتی بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از کودکان و نوجوانانی که ساعاتی از روزهای تعطیلی را به تماشای تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری می گذارنند و از میان وعده های غذایی ناسالم استفاده می‌کنند، در معرض انواع بیماری‌ها و چاقی قرار دارند.

وی در همین راستا توصیه های ورزشی را بیان داشت:

فواید ورزش منظم برای سیستم عضلانی و اسکلتی

- افزایش اندازه و قدرت عضلات

- افزایش قدرت رباط ها و تاندون ها

- افزایش تعداد مویرگ هایی که خون را به عضلات اسکلتی می برند.

- افزایش تعداد و اندازه میتوکندری ها در بافت ماهیچه ای که باعثمی شود ماهیچه ها مقدار زیادی انرژی بسوزانند.

فواید ورزش منظم برای سیستم قلبی عروقی

- بهبود عملکرد قلب که باعثمی شود که در هر ضربان قلب مقدار زیادی خون پمپ شود.

- کاهش فشار خون، به خصوص اگر دچار فشار خون بالا باشید.

- بهبود عملکرد عروق

فواید ورزش منظم برای دستگاه تنفسی

- افزایش ظرفیت ریه

- افزایش جریان خون در ریه و مقدار اکسیژن در خون

فواید ورزش منظم برای سوخت و ساز بدن

- افزایش توانایی عضلات برای سوزاندن چربی ها

- افزایش سوخت و ساز اسیدهای چرب در جریان خون

- کاهش تری گلیسیریدها

- افزایش مقدار کلسترول HDL(کلسترول خوب

- کاهش مقاومت سلول ها به هورمون انسولین

افراد بزرگسال سالم باید پنج بار در هفته و هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش کنند

دیگر اثرات مفید منظم ورزش کردن

بهبود عملکرد ایمنی بدن که باعثکاهش ابتلا به بیماری های عفونی می گردد

- کاهش ابتلا به سرطان سینه، سرطان پانکراس و دیگر سرطان های گوارشی

- جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا

- جلوگیری از افت جسمی و ذهنی در پیری

- کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز