خبرگزاری کار ایران

به میزبانی فرمانداری ورامین؛

کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی برگزار شد

کد خبر : ۱۵۱۹۴۶

جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی با حضور جمعی از مدیران و مسوولان اجرایی در فرمانداری ورامین برگزار شد.

جلسه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی با حضور جمعی از مدیران و مسوولان اجرایی در فرمانداری ورامین برگزار شد.

به گزارش ایلنا، کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی از سال ۱۳۹۲ با ابلاغ وزارت کشور در هر شهرستان تشکیل شد که در آن به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری با موضوع عفاف و حجاب، ارائه مشاوره دینی با محوریت حجاب، رعایت الزامات اداری و شئونات اسلامی، برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی، تشویق کارکنان فعال، ارائه دستور العمل لباس مشاغل، بازرسی از مراکز و دستگاه های مربوطه و راهنمایی و ارشاد مراجعین می پردازد.

وضعیت فرهنگی در برخی مراکز درمانی و دانشگاهی نامناسب است

حجت الاسلام سید محسن محمودی در این نشست با اشاره به اهمیت حجاب در قرآن و روایات اسلامی اظهار داشت: قرآن کریم و ائمه معصومین زنان را به حفظ حجاب توصیه کردند و به کسانی که حریم عفت وحیا را پاسداری می کنند وعده بهشت داده شده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: امروز در کشور ما قانون های قوی و محکمی وجود دارد اما در عمل مجری برای این قوانین مشاهده نمی شود.

وی گفت: باید در زمینه عفاف و حجاب فرهنگ سازی جدی صورت بگیرد و مسئولان همانطور که در بحثکمربند ایمنی توانستند موفق شوند با فرهنگ سازی می توانند وضعیت عفاف و حجاب را بهبود ببخشند.

محمودی یادآور شد: پوشش و حجاب نه تنها باعثسلامت اخلاقی جامعه و پایبندی به هنجارهای دینی می‌ شود بلکه زمینه بروز و شکل‌گیری بزهکاری ها را در جامعه به حداقل می‌ رساند و رسانه ها باید با ساخت برنامه‌ های فاخر و ارزشی، دینی و با استفاده از کارشناسان مجرب زمینه خودآگاهی جوانان را نسبت به مسئله مهم عفاف و حجاب و الگو برداری از سیره ائمه معصومین(ع) را در جامعه بیان کنند.

محمودی متذکر شد: رعایت نکردن عفاف و حجاب اثرات مخرب و ماندگاری بر اخلاق جامعه دارد، خود زنان باید بیشتر مراقب باشند و دشمن روی به انحراف کشاندن جوانان ما سرمایه گذاری کرده است.

این مسئول تأکید کرد: زنان شهرستان ورامین که همواره در زمینه پایبندی به ارزشهای اسلامی و الهی زبانزد بوده اند، باید در زمینه رعایت حجاب و عفاف نیز در سطح کشور بدرخشند و باردیگر نشان دهند که پیرو مکتب اهل بیت هستند.

وی ادامه داد: باید کارمندی که حقوق بگیر دولت اسلامی است، شئونات اخلاقی و مذهبی را رعایت کند و متأسفانه امروز برخی بانک ها، مطب ها و مراکز درمانی، دانشگاه ها و واحدهای صنفی دارای وضعیت نامناسبی در این زمینه هستند.

محمودی اضافه کرد: کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی باید بخشی از فعالیت خود را جهت نظرات و پیشنهادات مردم اختصاص دهد زیرا تنها با همکاری مردم می توان در زمینه های فرهنگی به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران عنوان کرد: مایه تأسف است که رشوه خواری و زیرمیزی در نظام اسلامی وجود دارد و شاید مدیران ما هم از این مسئله بی خبر باشند و باید دستگاهها در این زمینه نظارت جدی تری را به خرج دهند.

عملکرد مدیران در زمینه های فرهنگی مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت

محسن خوانساری نیز در این نشست با اشاره به سابقه دینی و انقلابی مردم ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین با توجه به قدمت دینی و انقلابی، قابلیت دارد که در زمینه عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی جایگاه ویژه ای را در کشور برخوردار باشد.

فرماندار ورامین افزود: این کمیته باید کارگروهی را تشکیل داده و با دعوت از نهادهای تأثیرگذار و با ترتیب، به اولویت بندی طرح های اجرایی بپردازد تا بدین ترتیب بتوان به بیشترین بهره وری دست پیدا کرد.

خوانساری ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف به عنوان یکی از سفارشهای موکد دین مبین اسلام، یکی از عوامل اصلی در کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در میان خانوادهاست و باید نسبت به رعایت آن اهتمام جدی در جامعه وجود داشته باشد.

این مسئول اضافه کرد: حجاب و پوشش برای بانوان و توجه به حریم عفاف و حراست آن از اصلی ترین سنگر زنان و از مهمترین و عمیق ترین و سودمند ترین قانون آفرینش برای آنها و جامعه است.

وی بیان داشت: حجاب سنگر حفظ عفت و معرفت شخصیت زن و جامعه، سنگر حفظ زیبایی و شکوه زن، سنگر حفظ شخصیت و وقار زن، سنگر حفظ اخلاق فردی و اجتماعی و برای رویارویی با استعمار از نظر سیاسی نیز حربه محکمی بر ضد مستکبران و وسیله عمیقی برای استقلال خواهد بود.

فرماندار ورامین از تمام مسئولان خواست در جهت اجرایی شدن ابلاغیه کمیته صیانت از حریم امنیت عمومی تلاش کنند و قطعا عملکرد مدیران در این زمینه مورد ارزیابی قرار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز