خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین:

دلیل ماندگاری قیام عاشورا روشنگری‌های حضرت زینب(س) بود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۳۲

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در مراسم سالگرد شهید طلبه سید مصطفی محمودی گفت: دلیل ماندگاری قیام عاشورا روشنگری‌های حضرت زینب(س) بود.

صبح امروز و در آستانه سالگرد شهید طلبه سید مصطفی محمودی بزرگداشت این شهید طلبه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین طی سخنانی در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام ولادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: مقام و عظمت زینب کبری(س) فوق تصور ما و آن چیزی است که بتوانیم آن را بیان کنیم و حقش را ادا کنیم.

آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی گفت: اگر حضرت زینب(س) نبود حادثه کربلا در‌‌ همان کربلا می‌ماند، اما در اثر اسارت حضرت زینب(س) در راه کوفه و شام و نیز روشنگری ایشان در مجلس یزید تبلیغات سوء بنی امیه بی‌نتیجه ماند و عمق فاجعه کربلا مشهود گشت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه امروز ما می‌بینیم حسین(ع) بر قلوب تمام آزادگان عالم حکومت می‌کند نتیجه روشنگری‌های حضرت زینب(س) است.

پدر شهید سید مصطفی محمودی سپس با بیان خاطراتی از این طلبه شهید اضافه کرد: سید مصطفی از سنین طفولیت علاقه خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام داشت، در مجالس عزاداری شرکت می‌کرد و با صوت خوبی که خداوند به او داده بود به مداحی اهل بیت علیهم‌السلام می‌پرداخت.

امام جمعه ورامین عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس سید مصطفی طلبه بود و در قم تحصیل می‌کرد، روزی به ورامین آمد و گفت می‌خواهد به جبهه برود، بنده هم گفتم کار خوبی است، مخالفت نکردم و وی را تشویق نیز کردم، رفت و دو ماه بعد بازگشت، چند روزی بود دوباره رفت و پس از مدتی دوباره بازگشت، دندان درد هم داشت.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی بیان داشت: زمانی که خواست به جبهه برود به او گفتم بمان تا درد دندانت خوب شود اما گفت در جبهه به من نیاز دارند، دوباره رفت و این بار شهید شد، وی در تیپ شهید چمران می‌جنگید.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین گفت: برادرش آقا مهدی(حجت‌الاسلام سید مهدی محمودی مدیر حوزه علمیه امام صادق علیه‌لسلام ورامین)، پس از چندی سید مصطفی را در خواب دیده و از او پرسیده بود چطور قبض روح شدی، پاسخ نداده بود اما گفته بود پس از شهادت خداوند دو حورالعین به من داده است یکی از دیگری بهتر.

آیت‌الله محمودی افزود: بعد از چند وقت کتاب وسائل الشیعه را مطالعه می‌کردم به حدیثی برخورد کردم که در آن آمده بود خداوند به شهدا دو حورالعین خواهد داد.

این گزارش حاکی است، در آستانه ۱۹ اسفند سالگرد شهادت شهید طلبه سید مصطفی محمودی مجلس یادبود و بزرگداشت این شهید در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد.

طلبه شهید سید مصطفی محمودی در سال ۱۳۳۶ در یک خانواده روحانی چشم به جهان گشود.

وی پس از پایان تحصیلات دبیرستان و اخذ دیپلم ریاضی به خدمت سربازی رفت و به پیروی از فرمان امام(ره) امت مبنی برفرار از خدمت سربازی، جزو نخستین گروه‌هایی بود که از سربازخانه‌ها فرار کردند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شهید محمودی متجاوز از یک سال در نهادهای انتظامی به‌طور داوطلب و تمام وقت کار می‌کرد و همزمان به فعالیت‌های فرهنگی مانند پخش کتاب در روستا‌ها و همچنین آموزش نظامی می‌پرداخت.

وی سپس عازم حوزه علمیه قم شد و با شور و عشق خاصی به فراگیری علوم دینی پرداخت و تحصیل خود را تا قبل از اعزام به جبهه جنگ تحمیلی بعثعراق علیه ایران ادامه داد.

با شروع جنگ تحمیلی، شهید محمودی با کوشش و تلاش بسیار، موفق به اعزام به جبهه شد و حدود سه ماه در جبهه سوسنگرد مبارزه کرد و در تاریخ ۱۹ اسفند ماه سال ۵۹ با برخورد گلوله توپ به محل استقرارشان به‌همراه چند تن دیگر از هم‌رزمانش به در جه رفیع شهادت نائل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز