خبرگزاری کار ایران

گزارش تفضیلی از همایش نمایش ورامین:

رویش دوباره تئاتر!

کد خبر : ۱۵۱۱۳۶

پس از سالها انتظار، شهرستان ورامین شاهد جوش و خروش در زمینه تئاتر بود که به سهم خود علاقه مندان به هنر را با رضایت به آینده پربار این رشته رهنمون ساخت.

ایلنا: در سال جاری و به خصوص با نزدیک شدن به بهار طبیعت ۹۳، بهاری دیگر در عرصه تئاتر دمیده شده که این خود می تواند نوید بخش روزهای پربار برای تئاتر باشد؛ اگر همت و حمایت مسوولان را در پی داشته باشد، می توان امیدوار به رویش تئاتر ورامین و معرفی نسل جدید و شناسایی نخبگان در این رشته بود.

اجرای نمایش های متعدد و حضور کارگردانان با استعداد در کنار به کارگیری جوانان خوش ذوق، نشاط را به خانواده ها و علاقه مندان تزریق کرده که در طول سالهای گذشته هیچ گاه شاهد پربار بودن در این عرصه نبوده ایم.

حضور خانواده ها برای دیدن نمایش ها و ابراز رضایت از اینکه پای علاقه مندان بی شماری را به فرهنگسرای رازی ورامین باز کرده خود نشان از کیفیت آثاری میدهد که همین امر بارقه امید را برای آینده روشن این هنر ناب زنده نگاه داشته است.

دفتر انجمن نمایش شهرستان ورامین هرچند طی سالیان گذشته از این قبیل برنامه ها را در دستور کار قرار داده است ولی به جرات میتوان گفت سال جاری یکی از پربار ترین سالها را برای تئاتر رقم زده که امیدواریم این امر برای سالهای آتی با برنامه ریزی دقیق و بهتر به منصه ظهور گذاشته شود.

دیده ها و شنیده ها حکایت از حضور هزاران نفری علاقه مندانی دارد که برای تماشای نمایش های هنرمندان این سرزمین کهن، خانواده ها را به فرهنگسرای رازی در طول اجراهای گوناگون کشانده که این خود نوید بخش دمیده شدن جان تازه در تئاتر را دارد.

حال این امر میتواند بازیگران قابل و با ریشه ای را به هنر استان و حتی کشور معرفی نماید تا نشان دهنده ذوق و استعداد جوانان ورامین باشد.

براساس گزارش های اعلام شده ۲۲ اثر از سوی ۲۰ کارگردان به روی صحنه رفته و خواهد رفت تا سرانجام بهترین های این عرصه در اختتامیه جشنواره که مقرر گردیده در روز دوشنبه مورخ ۱۹ اسفندماه سال جاری و در فرهنگ سرای رازی ورامین انجام شود، به همگان معرفی گردند تا ۸ اثر منتخب بتوانند جهت اجرا برای عموم در اردیبهشت سال آینده خود را مهیای هنرنمایی کنند.

باید اشاره داشت در جشنواره یازدهم بیش از ۱۳۰ نفر از عوامل هنری ورامین در طول ۹ روز همت گمارده تا بهترین آثار را به شهروندان بعنوان هدیه نوروزی تقدیم نمایند.

میانگین سنی ۲۰ سال بازیگران و حضور هنرمندان ۶ تا ۶۰ ساله نوید روزهای پربار و تامین آینده هنر ورامین را میدهد که امیدواریم نسل جدید و با استعداد تئاتر ورامین با حمایت و پشتوانه سازی بتواند این راه را برای پیشرفت ادامه دهد.

در جشنواره یازدهم هنرمندان در پنج بخش؛ تئاتر هنرجویان، تولید نمایش با هنرجویان، بخش دانش آموزی، بخش میهمان و بخش جنبی با یکدیگر به رقابت پرداخته اند و این رقابت تا پایان جشنواره همچنان ادامه دارد.

تا روز آخر نیز ۱۴ اثر به روی صحنه میرود تا با پایان یافتن روز مقرر برترین ها در اختتامیه جشنواره مشخص و معرفی شوند.

گزارش: علیرضا فرجی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز