خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

مدیریت شهری به تهران پژوهی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۸۸

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش تجلیل از پژوهشگران، ناشران و مراکز تهران پژوهی گفت: مدیریت شهری به تهران پژوهی نیاز دارد.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش تجلیل از پژوهشگران، ناشران و مراکز تهران پژوهی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: تهران از زمان صفویه تاکنون همواره مهد همدلی و قلب ایران است.

به گزارش ایلنا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: دانش نامه شمیران تدوین شده و آماده چاپ است و بعد از انتشار آن دانشنامه تهران و ری نیز تدوین می‌شود.

احمد مسجد جامعی افزود: این دانشنامه حاوی اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف جمعیتی، جغرافیایی و تاریخی این شهر‌ها خواهد بود.

وی همچنین گفت: مدیریت شهری به تهران پژوهی نیاز دارد و پژوهشگران راویان صادقی هستند که نظرهای مردم را طبقه بندی و به مدیران ارائه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تهران در طول تاریخ به علت حضور تبارهای گوناگون مردم، دارای گویش‌های مختلف ایرانی است و از گذشته تاکنون مرکزی برای دوستداران اهل بیت(س) بوده است.

در ادامه برزین ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: تهران پایتخت فرهنگی و سیاسی است و همه جریان‌ها از تهران ترویج می‌شوند.

وی گفت: هر اقدامی در تهران در کوتاه‌ترین فرصت تاثیر خود را بر دور‌ترین نقاط کشور می‌گذارد.

وی افزود: با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های استان تهران از پژوهشگران بر‌تر این شهرستان‌ها نیز تجلیل می‌شود.

در ادامه ناصر تکمیل همایون پژوهشگر حوزه تاریخ نیز با اشاره به تاریخ شهر تهران و شهرستان‌های اطراف افزود: پس از انقلاب اسلامی تحول بزرگی در حوزه تهران پژوهی ایجاد شد.

محمد رضا سحاب دیگر سخنران این آیین نیز با نمایش نقشه‌های قدیمی تهران خاطر نشان کرد: اولین نقشه‌های موجود درباره شهر تهران از دوران قاجار بجا مانده است.

وی با بیان اینکه نقشه‌های قدیمی پایه گذار تهران پژوهی است اظهار کرد: این نقشه‌های در دوران قاجار توسط افسر روسی تهیه شده است.

در این همایش از سید عبداله انوار، نعمت الله فاضل، سعید رضا عاملی، ناصر تکمیل همایون، محمد حسن سمسار، خانواده دکتر حسین کریمان، اداره کل مطالعات اجتماعی شهرداری تهران، دفتر پژوهش‌های فرهنگی و انتشارات تیسا به عنوان پژوهشگران و تهران پژوهان بر‌تر تجلیل شد.

خاطر نشان می‌شود همزمان با این آیین، کتابهای تهران پژوهی، دربردارنده ۲۰۰ عنوان کتاب متعلق به سالهای ۱۳۱۵ هجری شمسی تاکنون، ۵۰ قطعه عکس از تهران قدیم و حدود ۶۰ طرح پژوهشی درباره تهران به نمایش در آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز