خبرگزاری کار ایران

با حضور نماینده هیات کوهنوردی استان تهران؛

گروه کوهنوردی «دانش تهران» رسمآ افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۷۸

مراسم افتتاح گروه کوهنوردی دانش تهران شب گذشته با حضور رفیعی مسئول امور شهرستان‌های هیات کوهنوردی استان تهران و جمعی از دانش آموختگان دانشگاه تهران و پیشکسوتان و مربیان سنگ‌نوردی و کوهنوردی برگزار شد.

ایلنا: مراسم افتتاح گروه کوهنوردی دانش تهران شب گذشته دوشنبه ۲۹ مهرماه، با حضور رفیعی مسئول امور شهرستان‌های هیات کوهنوردی استان تهران و جمعی از دانش آموختگان دانشگاه تهران و پیشکسوتان و مربیان سنگ‌نوردی و کوهنوردی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این مراسم امیدعالمی رییس هیات مدیره گروه کوهنوردی دانش تهران، در خصوص دلایل شکل‌گیری این گروه اظهار داشت: «انجمن کوهنوردی دانشگاه تهران ویژگی‌های منحصر به فردی برای همه ما داشت و ما به محیط آن بسیار وابسته بودیم. بسیاری از مهارت‌های مفید و ضروری برای زندگی و حرفه خود را در طول فعالیت در آن انجمن فرا گرفتیم و آن گروه هیچ جایگزینی برای فارغ التحصیلان دانشگاه تهران نداشت. به همین دلیل و به پیشنهاد بسیاری از اعضای انجمن، تصمیم گرفتیم‌‌ همان فرصت‌ها، ارزش‌ها و نگرش‌ها را دوباره برای خود و دیگران در فرمی جدید و با اخذ مجوز از هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران احیا کنیم.»
وی تاکید کرد: «اخلاق، آسیب نزدن به محیط زیست و ایمنی برنامه‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های انجمن کوهنوردی دانشگاه تهران بود. به همین دلیل انجمن، در طول ۱۰ سال فعالیت در مقایسه با گروه‌های هم تراز یکی از کم حادثه‌ترین گروه‌ها بود. حادثه منجر به فوت نداشتیم و حوادثجرحی هم به ندرت اتفاق می‌افتاد.»
عضو هیات مؤسس و مسئول فنی اسبق انجمن منحل شده کوهنوردی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به توجه ویژه دانشجویان به دانش کوهنوردی تصریح کرد: «ما پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه داشتیم و اکنون نیز قصد داریم در گروه دانش تهران با قوت این مسیر را ادامه دهیم. در حال حاضر فقط در بخش پژوهش و آموزش‌های عمومی گروه، ۱۴ نفر از دانش آموختگان دانشگاه تهران و اعضای سابق انجمن به شکل کاملاً داوطلبانه همکاری می‌کنند تا مطالب نو و مفید را تهیه و منتشر کنند. گروه کوهنوردی دانش تهران سعی می‌کند فرصت فعالیت‌های متنوع داوطلبانه را برای اعضای خود فراهم کند.»
در ادامه این مراسم رفیعی مسئول امور شهرستان‌های هیات کوهنوردی استان تهران با اشاره به ضعف کار تشکیلاتی در کوهنوردی کشور تاکید کرد: «کار تشکیلاتی جلوی بسیاری از حوادثرا می‌گیرد و ما را به اهدافمان می‌رساند. در طول سال‌های گذشته شاهد بروز حوادثزیادی در کوه‌های استان تهران بودیم. تا پیش از سال ۸۵ در مسیرهای کوه‌های شمال تهران بیش از ۲۵ کشته در سال داشتیم، اما از زمانی که کاشفی رییس هیات کوهنوردی استان تهران، طرحی را برای پیشگیری از حوادثکوهستان بنیانگذاری کرد. با انجام کار تشکیلاتی تعداد کشته‌های ما به سالی ۳ یا ۴ نفر رسید.»
وی اضافه کرد: «ما با استفاده از همین بحثبه گروه‌های کوهنوردی استان تهران انسجام بخشیدیم و کوهنوردان را آموزش دادیم؛ به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۳۰ گروه ثبت شده کوهنوردی در تهران داریم.»
وی در پایان تاکید کرد: «امیدواریم گروه کوهنوردی دانش تهران برای همه گروه‌های کوهنوردی سمبل باشد.»
در ادامه بابک مولایی مسئول کمیته مالی، اردوان بهارلو مسئول کمیته روابط عمومی، معصومه حقیقی مسئول کمیته فنی و زهرا صفاریان مسئول کمیته تدارکات گروه دانش تهران گزارش‌هایی را از فعالیت‌های انجام شده ارائه دادند.
معصومه حقیقی درباره برنامه‌های گروه دانش تهران توضیح داد: «هدف ما از چیدمان برنامه‌های اولین تقویم، انسجام بخشیدن به اعضای گروه و جذب افراد جدید به خصوص دانشجویان دانشگاه تهران است. به همین دلیل اغلب برنامه‌ها، صعودهای یک روزه هستند که امکان جذب افراد علاقه‌مند به کوهنوردی را فراهم می‌کنند.»
وی اضافه کرد: «علاوه بر برنامه‌های تقویم اعلام شده، اعضائی که مایل به اجرای صعودهای فنی و دشوار‌تر هستند، می‌توانند پیشنهاد خود را به کمیته فنی ارایه کنند و در صورت تأیید، این برنامه‌ها نیز به عنوان برنامه‌های رسمی گروه حمایت و اجرا خواهند شد.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز