خبرگزاری کار ایران

امام جمعه موقت ورامین:

بیان برخی جملات از قول امام قبیح است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۶۷

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از بیان برخی جملات از قول امام راحل گفت: بیان برخی جملات از قول امام قبیح است.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از بیان برخی جملات از قول امام راحل گفت: بیان برخی جملات از قول امام قبیح است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی سپس با گرامیداشت عید سعید غدیر خم اظهار داشت: عید سعید غدیر عید بزرگ مسلمانان و عیدالله الاکبر است و به گفته ائمه معصومین بزرگ‌ترین عید امت اسلام، عید غدیر خم است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: در سوره مبارکه مائده آیات مربوط به غدیرخم مجموعه از آیاتی است که دین‌شناسی، پیامبرشناسیٰ، سنت‌شناسی، امام‌شناسی و دشمن‌شناسی را به همه آموزش می‌دهد، بنابراین غدیرخم آموزه‌های تمام دین است.

حجت‌الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین می‌فرمایند که هیچ پیامبری مبعوثنشد تا اینکه عظمت عید غدیر را درک کرد و این روز بزرگ را جشن گرفت و هیچ عیدی به بزرگی عید غدیر نمی‌رسد زیرا مابقی اعیاد نظیر عید فطر و قربان به فروعات دین مربوط می‌شود ولی عید غدیر به اصول دین ارتباط پیدا می‌کند و اصول از فروع اهمیت بیشتری دارد.

این مسئول بیان داشت: امام صادق(ع) فرمودند که عید غدیر در مقابل عید قربان و فطر مانند ماه در مقابل ستاره است و روز غدیر روز درود و برائت است زیرا در این روز امام علی(ع) به‌عنوان پرچم‌دار اسلام منصوب شد و خداوند بر محمد(ص) درود فرستاد.

وی عنوان داشت: امام خمینی(ره) نیز تأکید داشتند که غدیر فقط مختص به گذشته نیست بلکه غدیر مربوط به جامعه امروز است و فقط غدیر نباید به چراغانی و مدح و ثنا سپری شود و کسانی که سخن از جدایی دین و سیاست می‌زنند از فرهنگ غدیر بیگانه‌اند.

محمودی تأکید کرد: غدیر می‌تواند دست رد به سینه وهابیت و کسانی که به اسم اسلام به کشتار مردم دست می‌زنند وارد کند و غدیر بهترین راه مقابله با تفکرات منحرف وهابیت و افراطیون است.

وی ادامه داد: باید خطبه غدیر به نسل‌های آینده انتقال پیدا کند و این فرهنگ نسل به نسل ادامه یابد و در روز غدیر باید در جهت پاسداشت این روز بزرگ همه مسلمانان قدم‌های موثری را بردارند.

امام جمعه موقت ورامین در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک ایام ولادت امام هادی(ع) اطهار داشت: زیارت جامعه کبیره که از امام هادی علیه‌السلام به ما رسیده به‌عنوان یک فرهنگ کامل و ناب اسلامی است.

وی افزود: امام هادی(ع) در مقابل تصوف و واقفیه و جریانات انحرافی موضع بسیار سختی گرفتند و به روشنگری مواضع منحرفین پرداختند و به همه مسلمانان آموختند که باید در مقابل منحرفین ایستاد و از فرهنگ اسلام پاسداری کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران با تبریک هفته تربیت بدنی به تمام ورزشکاران بیان داشت: مقام معظم رهبری امر به ورزش را امر به معروف معرفی کردند و امروز برای سلامتی، ورزش کردن امری ضروری و لازم است.

محمودی اضافه کرد: امروز جوانان ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی خوش درخشیده‌اند و در شهرستان ورامین نیز جوانان این خطه توانستند افتخارات مهمی را کسب کنند.

این مسئول ادامه داد: باید در کنار سلامت جسم به سلامت روح جوانان نیز توجه شود و باید از لحاظ اخلاقی ورزشکاران این مرز و بوم الگو باشند و شکستن برخی حریم‌های اخلاقی مانند اختلاط زن و مرد و اجرای موسیقی در برخی ورزش‌ها اصلا پذیرفتنی نیست و مبانی اخلاقی باید سرلوحه فعالیت ورزشکاران باشد.

خطیب جمعه ورامین اظهار داشت: اگر می‌خواهیم تولید ملی در کشور رونق بگیرد باید همه افراد در هر جایگاهی که هستند تلاش کنند و در جهت تحقق حماسه اقتصادی فعال باشند.

وی عنوان داشت: امروز ورامین به عنوان قطب کشاورزی استان تهران و داشتن رونق اقتصادی دارای پتانسیل‌های قوی برای رشد اقتصادی است و در جهت سهولت در امر صادرات در این منطقه، ایجاد پایانه صادرات و گمرک امری ضروری و مهم تلقی می‌شود.

محمودی تأکید کرد: اگر امروز می‌خواهیم در تحریم‌های غیر منطقی غرب ضربه کمتری را متحمل شویم، باید به صادرات غیر نفتی توجه کنیم و باید در این زمینه عزم و اراده مسئولان جدی‌تر شود.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز امنیت در برابر زلزله اظهار داشت: امروز استحکام بنا و توجه به مسائل ایمنی و محیط زیست بسیار مهم است اما عوامل معنوی نیز در بروز حوادثوبلایا نقش دارند و با خواندن دعا و زیارات بسیاری از حوادثاز ملت ایران دور می‌شود.

وی افزود: موسیقی مبتذل در برخی از محافل، سالن‌های ورزشی و برخی مجلس به نام اهل بیت اصلاً پذیرفتنی نیست و متأسفانه برخی مهد کودک‌ها فرزندان معصوم را با موسیقی‌های مبتذل آلوده می‌کنند و هرکس در این زمینه بی‌توجهی کند، قطعاً خیانت کرده است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: بر اساس روایات ائمه معصومین دعا در خانه‌ای که در ان موسیقی رواج دارد، اجابت نمی‌شود و موسیقی قساوت قلب به وجود می‌آورد و همه وظیفه دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند و هرکس در این زمینه کوتاهی کند باید تاوان آن را پس دهد.

عضو شورای فرهنگی عمومی ورامین اضافه کرد: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای مأموریت دارند که موسیقی مبتذل را در جامعه رواج دهند و در این زمینه وظیفه مسئولان سنگین و دشوار است.

ملت ایران از حق مسلم خود کوتاه نمی‌آید

محمودی با اشاره به برگزاری نشست ۱ + ۵ با ایران در ژنو تصریح کرد: به گفته مقام معظ رهبری ما به دیپلماسی مسئولان کشور اعتماد داریم اما مسئولان نظام اسلامی بدانند که باید در راستای منافع ملی و تأکیدات مقام معظم رهبری قدم بردارند و ایران هیچ‌گاه از حق خود در بهره‌برداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین تأکید کرد: غرب در صورت محترم شمردن حق ایران می‌تواند گفتگو کند و ایران نیز آمادگی شفاف‌سازی و بر طرف کردن ابهامات را دارد ولی اگر بخواهند در حق ملت ایران ظلم کنند، مردم ایران اسلامی در مقابل خواسته‌های غیر منطقی آنان خواهد ایستاد.

دوران زورگویی آمریکا گذشته است

امام جمعه موقت ورامین عنوان داشت: آمریکا بداند که دوران زورگویی‌اش گذشته است، به طوری که حتی نمی‌تواند مشکلات کشور خود را حل کند و تا زمانی که از روحیه استکباری خود اظهار پشیمانی نکند، ملت ایران با آمریکا گفت‌وگو نخواهد کرد.

بیان برخی جملات از قول امام قبیح است

خطیب جمعه ورامین با انتقاد از برخی انتساب‌های نابه‌جا به امام راحل بیان داشت: برخی مسئولان و منتسبین به امام راحل بعضی نسبت‌های ناروا را به امام خمینی(ره) روا داشته‌اند که ملت ایران از این سخنان به شدت گله‌مندند.

این مسئول تصریح کرد: بیان برخی جملات از قول امام(ره) قبیح است و برخی منسوبین امام بدانند که سخنان دشمن شاد کن زده‌اند و موسسه تنظیم و نشر آثار امام وظیفه دارد از خط اصیل امام دفاع کند.

مرگ بر آمریکا هویت انقلابی ملت ایران است

وی تصریح کرد: خط امام راحل آنقدر نورانی است که خللی در آن وارد نمی‌شود امام(ره) فرمودند «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید» ملت ایران با الهام از امام و مقام معظم رهبری همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود دانسته و شعار مرگ بر امریکا را هویت انقلاب اسلامی قلمداد می‌کند.

محمودی در پایان تأکید کرد: اگر در زمان حضرت علی(ع) سقیفه بنی ساعده شکل گرفت و امام علی(ع) از حق مسلم خود محروم شد اما سران فتنه بدانند که به مردم ظلم کردند و ملت ایران هرگز اجازه نمی‌دهد که سقیفه دیگری شکل بگیرد و مردم قطعاً با فتنه‌گران برخورد سختی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز